Bilstol.

litjejenta

Forelsket i forumet
jeg er totalt blank på bilstol merker. Så er det noen som har noen å anbefale?
Har ikke isofiks. men har lyst på en slik med base slik at man ikke trenger å feste bilstolen for hver gang man tar den ut. har også veldig lyst på en bilstol som passer til emmaljunga vognens understell. Noen som vet om en? Og har fått gode karakterer i tester?

da er vel emmaljunga sin bilstol det enkleste om du har emmaljungavogn...

mulig maxi cosi kan settes på også med egne adaptere, men det vet jeg ikke.. sikkert noen andre som vet :)

emmaljungastolen ble slaktet i testen i 09
http://forbrukerportalen.no/produkter/17365/

men jeg vet at de trakk tilbake basene og gjorde en endring på de etter denne testen.. broren min og de kjøpte stolen nemlig, og leverte den inn igjen for en endring...
men om den ble veldig mye bedre av den grunn vet jeg ikke, finner ikke noe om det når jeg googler iallefall :)

vi har akta graco logico s hp og den kan ikke settes på vognunderstell annet enn på paraplytrillene til akta graco.. Den funksjonen var ikke viktig for meg, da jeg ikke hadde det behovet sist..  Skulle jeg kjenne at jeg MÅ ha det, så kjøper jeg heller ei av de paraplytrillene, for det skal vi ha senere allikevel :)

Emmaljunga bilstolen hadde vist bare base til isofix, og de ble slaktet i tester ja. Har sett fler tester av de. Der bilstolen løsner om man ikke har isofix, å da er det helt uaktuellt.
Nei, er jo noe jeg må ha, å feste den på vogna.
Men en bra bilstol som er lett, og med base uten isofix.

litjejenta skrev:
Emmaljunga bilstolen hadde vist bare base til isofix, og de ble slaktet i tester ja. Har sett fler tester av de. Der bilstolen løsner om man ikke har isofix, å da er det helt uaktuellt.
Nei, er jo noe jeg må ha, å feste den på vogna.
Men en bra bilstol som er lett, og med base uten isofix.

Da ville jeg sett på maxi cosi cabriofix og hørt om den kan settes på vogna di med adapter :)
Evt bare hatt en liten trille i bilen som du har til å ha stolen på.. Quinny har noen små triller som tar null plass i bilen og som den stolen passer på :)

ville også valgt maxi cosi cabriofix med easyfix beltebase. maxi cosi setene passer på mange vogner også bare forhør deg hos en forhandler. 

L86 skrev:
ville også valgt maxi cosi cabriofix med easyfix beltebase. maxi cosi setene passer på mange vogner også bare forhør deg hos en forhandler. 

Den passer til emmaljunga vognene. Må ha et eget feste..

Hmm... Jeg skal se på den. Virker perfekt for slik jeg hadde tenkt. Tusen takk :D

Vi har tidl. hatt Besafe, og kommer til å kjøpe det til begge tvillingene som kommer også. Litt opptatt av å støtte norske merker også så langt jeg kan, og er veldig fornøyd fra før med bilstolene derfra :)

Vi fikk høre at maxicosi var den beste stolen hvis man ville ha base som må festes m bilbelte. Ved kjøp av en adapter (ca 300-400kr) passer bilstolen på alle emmaljunga sine vognunderstell:)

Jeg var ivertfall fornøyd med maxicosi cabriofix, de 2 første mndene hadde jeg gammel bil uten isofix. Men selvfølgelig, når ny bil kom og isofixen var på plass var det jo enda bedre da.

Er KJEMPE fornøyd med Maxi Cosi Cabriofix med base... Vi lånte av bekjente, men skal kjøpe denne gangen siden hun bruker det selv dette året.. Basen kan du bruke med isofix eller feste med belte.. Og i tillegg er setet veldig lett i forhold til mange av de andre setene.. Har ikke så mye å si når barna oppi veier 3-4 kg men litt værre når de nærmer seg 8 og sånt..! Da teller hvert gram for å si det sånn...

Back
Topp