bilstol

nordlands pia

Glad i forumet
i år 2000 kræsja vi å jeg fikk ny bilstol hos forsikringa. denne stolen av merket hts beesafe kid ble brukt bare noen få ganger. så ble den lagret i en bod til nå. trodde jeg kunne bruke denne nå i og med at den nesten ikke er brukt. ringte til hts men der sa de.. stolen er fortsatt godkjennt men vi anbefaler ikke bruk av en stol som er eldre enn 5 år da det kan ha blitt skader på den som har oppstått ved lagring. men jeg kunne bruke den men de anbefalte det ikke. men det finnes ikke noe galt med stolen så nå er jeg veldig usikker. skal jeg bare kassere denne å kjøpe ny eller bruke denne. hva hadde dere gjort????

Jeg kan ikke tenke meg at den har fått skader av å stå lagret..... [8|] Vet at plastikken kan bli morken etter x antall år. Men det trodde jeg var mer snakk om 10-12 år, liksom.....

Jeg TROR jeg hadde brukt den.... [:)]

på rene`s sa de til meg at de anbefaler å ikke bruke bilstoler som er over 5 år.
forstod det var pga matrialene. var sånn jeg forstod de iallefall. og hvis de anbefalte å ikke bruke den tror jeg nesten jeg ville invistert i en ny.
men er jo kjedelig når den du har er så lite brukt da...

siden du er så usikker på om du kan bruke det... ta det med deg til en levrandør og få dem til å se på det for deg, har det vært lagret på forsvarlig måte, noe jeg egentlig regner med, så ville jeg nok ha brukt det - men det går an å få en sjekk på det også[;)]

Back
Topp