Bilstol

lyset

Første møte med forumet
Hei.
Jeg har kikket litt på bilstoler, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg trenger noen råd, hva har dere kjøpt/tenkt å kjøpe?

lyset skrev:
Hei.
Jeg har kikket litt på bilstoler, men klarer ikke å bestemme meg. Jeg trenger noen råd, hva har dere kjøpt/tenkt å kjøpe?

Vi har et acta graco-sete fra før, som vi kommer til å bruke denne gangen også. Se på hvilke babyseter som er best i test og anbefalt av trygg trafikk. Brukervennlighet er også viktig! Det bør ha en base som er lett å klikke setet ut av, og setet bør være lett å bære med seg. (For det kommer du til å gjøre en del!)

Lucasnathaniel skrev:
Vi har maxi cosi og er veldig fornøyd med dette :)

Vi kommer også til å kjøpe dette :)

Aprilblomsten skrev:

Lucasnathaniel skrev:
Vi har maxi cosi og er veldig fornøyd med dette :)

Vi kommer også til å kjøpe dette :)

samme her :)

Har kjøpt maxi cosi isofix med base :)

Tenker på maxi cosi sete :) Vi må ha et som ikke tar veldig stor plass, for vi skal ha plass til storebror sitt sete også, og jeg vil ikke snu han enda :)

Vi har maxi cosi med base,brukte det til Leah Malene au,  jeg er avhengi av den basen, og at sete er lett å klikke ut når man skal f,eks på butikken, eller om barne sover, så jeg er en som bærer mye på setet... Kunne ikke vært foruten..

Hmmmmm skrev:

Sillebedille skrev:

lyset skrev:
Hei.

Vi har et acta graco-sete fra før, som vi kommer til å bruke denne gangen også. Se på hvilke babyseter som er best i test og anbefalt av trygg trafikk. Brukervennlighet er også viktig! Det bør ha en base som er lett å klikke setet ut av, og setet bør være lett å bære med seg. (For det kommer du til å gjøre en del!)

jeg har aldri og kommer heller aldri til å bære rundt på et bilsete med baby oppi :) ser mange gjør det.. men skjønner ikke poenget..

vi har besafe izi sleep.... som er stort og tungt.. men lett og montere uten base og bra i test.. kommer til å bruke det denne gangen også hvis det blir plass i bilen..

Hehe, nei ikke jeg heller!  Men det er myyye enklere å ta med seg hele setet med baby inn i huset etter bilturen, og plassere babyen i setet før man bærer det ut i bilen. Da har du andre hånden fri til bag eller handlepose f.eks. Det er ihvertfall min erfaring! Har en venninne som byttet fra et tungt sete til et lett et pga. at det ble så upraktisk. Men selvfølgelig, -hver sin smak!

jeg ønsker denne gangen ett bilsete jeg kan ta med meg rundt og velger derfor maxi cosi med base.

Vi har kjøpt oss maxi cosi cabriofix :-) Kjøpte den for noen uker siden.

Her blir det endten arvet eller nytt Maxi Cosi sete med base.

Blir nok en del løfting av bilstolen den første tiden, så da er det greit at det er lett å bære med seg. Får se om det etterhvert blir nødvendig med å kjøpe tilleggsutstyr slik at jeg kan klikke det på understellet til vognen.

Vi har Britax med base og er veldig fornøyd med det :)

Chello skrev:
Har kjøpt maxi cosi isofix med base :)

Samme her, og skal kjøpe et sete og en base til. Da har vi et i hver bil. :)

Lånte maxi cosi cabriofix til storesøster, og mulig vi låner det nå også. Evt så kjøper vi pebble.

Usikker på hvor lenge det er ok å bruke et bilsete, noen som vet? Det vi evt kan låne er 5 år gammelt når lillebror kommer, og føler det er i grenseland selv. Innbiller meg å ha lest 5 år et sted.

Kaffikåno: Det er ok å låne et sete som er 5år. Grensen går på 8 år levetid på seter. (De sier forskjellig rundt omkring men dette sa de til meg i en babybutikk her i byen) Vi har maxi cosi etter storebror og kommer til å bruke det ;-)

Sign. Babyen har det bedre i vogn. Det eneste som vi bar var fra bilen og inn hvis hun sov. Så vi kommer at bruke izi sleep igjen. Edit. Skulle signere hun som skrev om izi sleep... :)

vi vurderer britax, den har fem punkts sele og nakkestøtte som du kan dra opp når baby blir eldre (istedenfor å ta den helt ut slik som du må på noen, feks maxicosi). Nakkestøtte gir bedre beskyttelse hvis bilen får sleng i en kræsj.
Den er også medium tung, tyngre enn maxicosi, men lettere enn besafe feks.

Back
Topp