bilstol

mammafor3gang skrev:
Vi tenkte å gå for britax eller maxi cosi
Er det forresten noen av dere som har peiling på når et barnesete har gått ut på dato? Søsteren min lurte på om jeg ville ha maxi cosin som de har brukt til sine 3, det er fra 2007, så er da er det jo 5 år gammelt når vi får igjen. Er litt skeptisk til dette da jeg mener å ha hørt at et sete ikke bør være veldig gammelt.

Trygg trafikk sier den ikke bør være eldre enn fem år, så da burde det jo gå helt fint. Tror nok de snakker om bilstol for større barn, for jeg tviler på at de mener at en babystol skal brukes i flere år.
Spm og svar fra trygg trafikk

Tusen takk for svar
Jeg ringte trygg trafikk bare for å være sikker. Hun sa at nyfødt sete bør ikke brukes når det er mer en 5 år gammelt pga av materialene.
Klassen over holdt litt lenger, 8 - 10 år.
Så da vet vi jo det helt sikkert.

Mamsol skrev:
Vi har maxicosi fra førstemann, så skal bruke det. God stol m lav egenvekt - anbefales!

Sign!!!!!!

mammafor3gang skrev:
Tusen takk for svar
Jeg ringte trygg trafikk bare for å være sikker. Hun sa at nyfødt sete bør ikke brukes når det er mer en 5 år gammelt pga av materialene.
Klassen over holdt litt lenger, 8 - 10 år.
Så da vet vi jo det helt sikkert.

Tusen, tusen takk! Da lærte jeg noe nytt. Skulle ønske det stod litt mer tydelig på siden deres, for der fant jeg ingenting om det.

Vi skal låne bilstol fra søsteren min. De skal ikke bruke den lenger, og den er under ett år gammel. Jeg vet ikke hvilket merke det er, bare at den er godkjent.

Har etter mellomstemann, og bruker det også til sistemann

Vi bruker maxicosi som vi kjøpte i 2010, den er helt super og var best i test i 2010. Vi hadde tilbud om å få et acta graco sete av min søster, men takket nei da dette kom dårlig ut i test samt at det er veldig tungt og klumpete. Heia maxi cosi!!

Back
Topp