bilstol

vi har en fra første så bruker nok den.

Vi har fra førstemann så bruker den :)

Vi har maxicosi fra førstemann, så skal bruke det. God stol m lav egenvekt - anbefales!

vi har også fra førstemann, bruker det setet:) hadde nok kjøpt hvis ikke, eller ønsket meg støtte til det til jul f eksav besteforeldrene. Alt koster jo, men når det gjelder sikkerhet i bil synes jeg det er verdt å legge litt penger i det. Man bør jo helst ikke bruke bilseter som har fått hardt slag tidligere (mindre sikkert), og det vet man kanskje ikkeom msn leier? Har aldri leid, så skal ikke uttale meg for sikkert men;)

Har fra storebror. Ville aldri tatt sjansen på å leie, også skeptisk til kjøp av brukt for har det vært i ulykke, liten eller stor, så er det ødelagt.

Jeg er også i utgangspunktet skeptisk... men så at if leier ut. burde vel være relativt sikkert når de leier ut?? men vil egentlig ikke ha den stolen de har :P og må jo betale like mye for en ny stol om jeg skulle leid til nr. to også :P 

noen som vet hvor mye en maxi cosi med base koster ny?? :p

Vi har etter 1 mann, så bruker det.

Mamsol skrev:
Vi har maxicosi fra førstemann, så skal bruke det. God stol m lav egenvekt - anbefales!

Samme her:)
Anbefales på det sterkeste:)

vi har acta graco med base, litt tyngre enn maxi cosien, men den er mye romsligere og varer lenger til fordel, Johannes brukte den til han var nesten ett år og vi har stor unge! hehe, desuten er det fine innlegg i den når man har en nyfødt en så jeg anbefaler den :)

Vi skal kjøpe acta graco med base vi også. Har ikke isofix i bilen, så da er det jo liten vits i å kjøpe et sete med isofix... Hadde brio primo sist - og det var jeg kjempefornøyd med! Men det kommer også bare med isofix!

Kjøpte bilstol til forgie mann og har tatt vare på den fordi vi viste vi ville ha en til så vi kommer til å bruke den.

Jeg har besafe fra førstemann. Dt er tungt men har vugge funksjon og muligheten til å legge ned ryggen dersom man trenger å ha barna i litt lenger en en halvtime. De er kjempe tunge men når ungen gror til så slutter man å ta ut hele setet. Du som ikke har isofix. Det koster bare et par hundre å sette inn... Jeg elsker den funksjonen. Syntes setet er mye stødigere når det står i isofixen. Jeg har hørt at acta graco ikke er så go ergonomisk for ungene. At ryggvinkelen er for brå? Dt sa de i en butikk når jeg forlskelt meg et brun grcosete... Men de er fiiine

Har er britax sete som vi kjøpte nytt i 2009 som vi kommer til å bruke. Kan absolutt anbefale det setet og! Har brukt maxi-cosi som ekstrasete og kan med hånden på hjertet si at britax sitt er mye bedre!! Besafe har kommet med et nytt sete nå som skal være veldig bra og.

Lanela skrev:
Jeg har besafe fra førstemann. Dt er tungt men har vugge funksjon og muligheten til å legge ned ryggen dersom man trenger å ha barna i litt lenger en en halvtime. De er kjempe tunge men når ungen gror til så slutter man å ta ut hele setet. Du som ikke har isofix. Det koster bare et par hundre å sette inn... Jeg elsker den funksjonen. Syntes setet er mye stødigere når det står i isofixen. Jeg har hørt at acta graco ikke er så go ergonomisk for ungene. At ryggvinkelen er for brå? Dt sa de i en butikk når jeg forlskelt meg et brun grcosete... Men de er fiiine

Men du kan IKKE legge ned ryggen mens det står fastspent i bilen!! Men en super funksjon nå som det er så mange som bruker bilsetet på vogn:)

Vi tenkte å gå for britax eller maxi cosi
Er det forresten noen av dere som har peiling på når et barnesete har gått ut på dato? Søsteren min lurte på om jeg ville ha maxi cosin som de har brukt til sine 3, det er fra 2007, så er da er det jo 5 år gammelt når vi får igjen. Er litt skeptisk til dette da jeg mener å ha hørt at et sete ikke bør være veldig gammelt.

Ville ikke brukt det! Materialene i stolen blir porøse og tåler mindre over tid pga temperaturforrandringene det blir utsatt for. Har de tatt stolen  inn fra bilen så lenge de ikke har vært ute å kjørt så kunne jeg vurdert det. Ville dessuten heller gått for et britax sete, det har bedre hodebeskyttelse, bedre sidebeskyttelse, har 5 punkts sele, flere reguleringer på selehøyden over skuldrene som gjør at du alltid kan ha de riktig plassert, og er litt lenger i ryggen så kan brukes lenger.

Vi skal kjøpe:) var så dum å solgte vår for en stund siden >< angrer på det nå altså, for jeg vil ikke kjøpe bilstol som er brukt ;p

Back
Topp