Bilstol

KristinB

Flørter med forumet
Noen som har tips til bilstol?

Jeg har termin i slutten av mars, har vognpose til en Emmaljunga. Hva anbefales å kjøpe i tillegg. Voksipose, thermopose? Eller kan dette vente til høsten. Går jo lysere og varmere tider i møte i Oslo området ihvertfall..

Hei hei!
Vi har kjøpt Graco bilstol med base! Veldig greit for da slipper du å makke med setebeltet hver gang du skal inn og ut av bilen!

ORIGINAL: kjersti:)

ORIGINAL: ingvil_

Hei hei!
Vi har kjøpt Graco bilstol med base! Veldig greit for da slipper du å makke med setebeltet hver gang du skal inn og ut av bilen!

kjøpt den stolen vi også! Virker kjempe enkel[:)]

hvordan fungerer den da?har hørt at d har kommet noe nytt ang. bilstoler..at det må være fem-punkts eller noe for at den skal være "godkjent"..noen som kjenner til dette??!

Voksi posen er kjempebra! Den kan kjøpes ny for ca 1500,- til 2000,-, eller brukt for en mye rimeligere penge. Hvis man kjøper en gammel brukt en kan man bare kjøpe nytt trekk og rense dyna så er den så god som ny!![;)]

Når man har stol med base står basen fast i bilen hele tiden. Den kan festes med både med 2- og 5-punktsele. Det geniale er at du har en vanlig bilstol som du bare klikker nedpå denne basen. (Denne stolen kan også brukes uten base, dersom du skal kjøre en annen bil). Så når du skal ut av bilen løsner du bare stolen, uten at du må makke med setebeltet!
Ser at du er fra Ålesund![:)] Vi kjøpte vår stol på Babycomfort på Moa. Drar du dit så har de et bilsete der du kan se hvordan bilstolen fungerer. Men jeg vil råde deg til å prøve den i bilen før du kjøper den. Dette fordi noen bilseter kan halle for mye og da vil barnet bli sittende for bratt. Men det er en liten indikator på siden av bilstolen som indikerer om det går bra eller ikke!
Lykke til i jungelen av utstyr!![:D]

Vi har en hauck vognpose med lammeull inni. Den er kjempedeilig og litt smalere og midre enn voksiposen. Syntes voksiposen ble litt klumpete. Hauck posen koestet 800,- på Rudo. Du kan se på den på nettsidene til butikken.

Vi har også Graco setet og er superfornøyd! 

ORIGINAL: Oline

Jeg har termin i april, og tror ikke jeg kommer til å kjøpe pose før til høsten. Har saueskinn i vogna, og dyne. Og viss det er veldig kaldt, kler jeg heller på gutten litt mer.

Er usikker på hvaslags pose jeg vil ha, men jeg skal IKKE ha voksiposen. Synes den virker så stor og upraktisk. Har hørt med flere, både foreldre og folk som jobber i baby-utstyr butikker, som fraråder voksiposen...

Jeg har ikke voksiposen, og ville ikke hatt den om jeg hadde fått den!
Har en vanlig dunpose kjøpt på Obs! Har body, strømpebukse, joggedress, jakke og lue på Adrian og da ligger han veldig godt og varmt oppi posen selv om det er mange minus grader. Har aldri var kald noen gang i posen.

Back
Topp