Bilstol

Kristine91

Flørter med forumet
Noen her som har erfaring med bilstoler?
Brio primo med isofixbase eller Britax babysafe plus med base (festes med belte ikke isofix) ?
Hva mener dere er best?
Grunnen til at det står sånn mellom disse to er at de er på tilbud, men britax er bare på tilbud med vanlig base og brio med isofixbase. Britax babysafe plus med vanlig base nå 1899 kr. Brio primo med isofixbase nå 999 kr. Derfor jeg spør dere om hjelp ;P Jeg har jo mest lyst på Britax med isofix base, men blir en del dyrere å kjøpe det i tilegg. Tenkte liksom å benytte meg av et av de tilbudene :) Så hva er lurest av meg?

Vi kjøpte Britax babysafe plus SHR II med isofix base på tilbud på Barnas Hus til 2999 igår :) Den gjorde det best i årets test, og var den desidert sikreste, og det tenker jeg er det viktigste. Er det noe jeg skal betale for er det et bra bilsete - ikke der man sparer penger for noe som bare er "så der". Men kjenner ikke til Brio sin, så den vet jeg ikke noe om :)

Jeg er også veldig opptat av at det skal være det sikreste for barnet. Men har liksom ikke noe erfaring med merker på bilstoler. Men hørt mye bra om Britax, så blir nok den jeg kjøper, bør jeg kjøpe isofixbase ved siden av eller kan jeg ta det tilbudet som er med vanlig base. Er det forskjell på sikkerheten?

Jeg mener å huske at testen sa at isofix-baser er mye sikrere fremfor beltebaser. Tilbudet på Barnas Hus på 2999 gjaldt med isofix-base (var iallefall det vi fikk :)).

PS: Test i bilen først! Vi har en 12 år gammel bil, og det slo oss plutselig at den sikkert ikke hadde fester til isofix. Men det hadde den :) Flink bil :)

Ser de har med isofix på barnas hus, men barnas hus ligger for langt unna meg :( Så jeg må på spareland barn og utstyr, og der er det bare med vanlig base på det tilbudet. Hmm....

Hvis det er isofix i bilen er det helt klart sikkrest. Jeg er også mest opptatt av barnas sikkerhet å ser ikke på pris. Vi har både Besafe og Maxi Cosi seter. Men det varierer ja ofte hva som kommer best ut i test. Både Besafe og Maxi Cosi har vi vært veldig fornøyde med.

Kristine91 skrev:
Jeg er også veldig opptat av at det skal være det sikreste for barnet. Men har liksom ikke noe erfaring med merker på bilstoler. Men hørt mye bra om Britax, så blir nok den jeg kjøper, bør jeg kjøpe isofixbase ved siden av eller kan jeg ta det tilbudet som er med vanlig base. Er det forskjell på sikkerheten?

Har man ikke isofix, er sjansene for feilmontering mye større, det er vel det som gjør det sikrere med isofix.

Britax har jeg dessverre ingen erfaring med, vi hadde Besafe Izi Sleep til storebror, og mest sannsynlig kommer vi til gå for Maxi Cosi denne gangen :-)

Vi kjøpte acta graco med base nå, ønsket egentlig britax mn.. vi har VELDIG dårlig erfaring med besafe izi sleep.... dn første stolen vi hadde var med i bilulykke, og den var krønsja helt, utrolig at gutten ikke var med. Fikk ny stol fra fabrikk, og etter noen mnd løsnet strammingen på sælene så d ikke gikk å stramme. Huff...

Har ikke erfaring med Britax, men veldig fornøyd med Brio Primo med isofix-base. Stolen er lett å bære, tar ikke stor plass i bilen og festes veldig enkelt både i basen og med belte (hvis du en eller annen gang bruker en annen bil).

Ellers tror jeg ikke isofix-basen er sikrere enn en base som festes med belte, men risikoen for feilmontering er mindre. Er de montert riktig skal de være like sikre begge to.

Back
Topp