bilstol !

hakkamakka

Forumet er livet
VIP
dere med 3 åringer som er rundt 15 kg ! hvordan er de sikra i bil nå? snuppa her har sittet i multitech frem til nå ! men vil snu henne nå, men har forstått det sånn at det da er bedre med en beltestol?

hun sitter enda bakovervendt, og har såpass god plass at jeg tipper hun kan sitte slik iallefall et år til. men når hun skal over så blir vi å kjøpe britax kid fix beltestolen til henne. (hun er idag 104 cm lang og veier 16,5 kg, så har jo endel å gå på før hun er 25 kg)

ORIGINAL: Burger

vi har maxi cosi rodi til vår 4 åring. byttet når han var tre år. Satt kjempegodt i den stolen

på beltestol bruker man kun selene som er i bilen? syns det her er vanskelig jeg ..

syns multitech'n er så trangt jeg nå .. snuppa klikker jo når jeg setter ho inn .. men får ikke kjøpt ny stol enda, så må sitte sånn til april i hvertfall..

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

syns multitech'n er så trangt jeg nå .. snuppa klikker jo når jeg setter ho inn .. men får ikke kjøpt ny stol enda, så må sitte sånn til april i hvertfall..

er det trang i bredden? har du dratt ut de klaffene på siden som gjør den litt breiere?

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

er det trang i bredden? har du dratt ut de klaffene på siden som gjør den litt breiere?

hmm .. det veit jeg ikke ! må sjekke opp etterpå ..

ORIGINAL: Dollface

han satt bakover i mt til han var 4.. [:)]

gjorde mi og. Nå har vi samme den beltestolen som er avbildet lengre opp her og en cybex solution x stol i den andre bilen (også beltestol)

ORIGINAL: Mibah

gjorde mi og. Nå har vi samme den beltestolen som er avbildet lengre opp her og en cybex solution x stol i den andre bilen (også beltestol)

hvem av de to liker dere best?

har nettopp snudd han nå, og da kjøpte vi beltestol, Maxi cosi rodi air-protect. han er 19 kg og over 1 meter og hylskrek etter 5 minutter i bilen [&o] beina sovna, han syns det gjorde vondt, og vi måtte trøkke han inn for å få plass til skuldrene under nakkestøtta. Han har nemlig veldig lang overkropp, og sete var på sitt høyeste. tok av skoa hver gang vi skulle kjøre også, og tok av jakker og sånn og hadde heller ulltepper over for å få plass, men måtte til slutt innse at han var for stor. [&o]

begge egentlig, som om det er til hjelp, hehe.
Vi kjøpte to forskjellige pga bilene våre har så forskjellige seter og vi måtte selvsagt ha et som sto bra i den bilen det skulle brukes. Cybexen er kanskje litt enklere å få inn og ut av bilen samt få på selene i, men forskjellen er så liten at det ikke er noe vi tenker over til daglig. Maxi cosien sitter mer fast i bilen og tar derfor mer tid å flytte på dersom vi trenger det, og beltet sitter mer fast i den, men som sagt til daglig bruk er vi veldig fornøyde med begge[:)]

Sitter bakover enda og kommer til å gjøre det en god stund til[:)]
Men når vi skal snu henne har jeg lyst på Britax kidfix men det er bare så dyyyyyrt[&:]
Og ja, beltestol er bedre enn kombistol fremover[:)]

Sitter bakovervendt, og blir ikke snudd med det første. 

ORIGINAL: Sicily

Sitter bakovervendt, og blir ikke snudd med det første. 

Samme her, i en be safe izi combi i ene bilen og britax mt i den andre.[:)]

vi har en römer kidplus (samme som britax kidplus) - den har ikke isofix, den med isofix heter kidfix..
har også en acta graco beltestol vi kjøpte i sverige for en mnd siden..

Den vi har har lynet mcqueen-trekk... [:-][:D]

Jeg er mest fornøyd med britaxen, den har god sidebeskyttelse som forlenges etterhvert som man trekker opp ryggen.. hodet hviler på nakkestøttene om han sovner, og den har best polstring mtp komfort..
T liker selvfølgelig actaen best.. [8D]

Back
Topp