Bilstol

aussiebub

Betatt av forumet
Vi har en gutt på litt over 2 år som veier ca 15 kilo. Vi har skaffet oss en ekstra bil, og trenger en ekstra bilstol da vi kommer til å bruke begge bilene til henting/levering i bhg. Men hvilket sete kjøper man i en slik situasjon? Ser jo at neste steg vektmessig er bilstolene som begynner på 15 kilo. Men disse er jo alle forovervendt, og anbefalt fra 4 år?

Hva ville dere gjort?

PS! Han sitter bakovervendt i BeSafe Izi Combi i hovedbilen, litt trangt for beina hans allerede synes vi, men for oss er det ikke aktuelt å snu han forover enda. Iallefall ikke i hovedbilen. Det nye setet til ekstrabilen skal kun brukes 2-5 minutter til dagen på rolig vei (til bhg [:)]) Jeg bruker gjerne penger på sikkerheten til det mest dyrebare jeg har, men jeg er så usikker på hva som er lurest her.

Vi har britax two way som ekstrasete i besteforeldrenes bil. Det går veldig fort å feste og tar liten plass til å være bakovervendt.
Det går til 25 kilo!
I vår bil har vi britax multitech, men jeg tror vi etterhvert må bruke two way da det virker som flere foretrekker det når barna bikker ca 3 år.
Teo har vært over 15 kilo en stund, men jeg synes det er for tidli å snu han/ bruke beltestol.
Men om forovervendt er det eneste som er aktuelt vil jeg heller anbefale en beltestol enn at barnet sitter fremover med 5-pkt.sele!

Back
Topp