Bilstol....

M&M2014

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Sønnen vår veier 8510 gram, og i løpet av neste mnd så må vi skaffe et sete til, slik at vi har 2 stk

Jeg trur kanskje det besafe setet blir litt stort i den andre bilen våres, og det er ikke den bilen vi skal bruke i forhold til å hente sønnen vår i barnehage. Men vi vil ha et i tilfelle.

Men det jeg lurte på er, må vi kjøpe en stol fra 0-18 kg? Regner ikke med at han veier akkurat 9 kg om en mnd, da han bare har lagt på seg 300 gram denne mnd.

Ingen som vet om det gjør noe?

britax multitech går fra 0-25 bakovervendt syns eg og huske og 9-18 fremovervendt

ORIGINAL: MammaTilEmilie

britax multitech går fra 0-25 bakovervendt syns eg og huske og 9-18 fremovervendt

Det går fra 9-25 både for og bakover!

Men du har Britax HiWay feks, det går fra 0-25 kilo

ORIGINAL: WZ

ORIGINAL: MammaTilEmilie

Det går fra 9-25 både for og bakover!

Men du har Britax HiWay feks, det går fra 0-25 kilo

ååja :)
da blandet jeg de 2 men skrev syns og huske.. alså... ikke sikker

Når han bikker 9 kg så har dere jo flere alternativ innen for seter som er bakovervendt oppt il 25 kg:

* [link=http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_57_60&products_id=1467]Akta Graco Cosmic Comfort S[/link] 9-25 kg
* Brio Zento 0 - 25 kg
* Britax Hi-Way 0 - 25 kg
* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg
* MaxiCosi Mobi 9 - 25 kg

I november kommer også Akta med et nytt sete som er bakovervendt til 25 kg, det heter Beologic.

Husk å prøve før dere kjøper. Et sete kan være plasskrevende i en stor bil mens det faktisk passer godt i en liten, det har noe med oppbyggningen av selve bilsetene å gjøre og ikke bare barnesetene :)

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Når han bikker 9 kg så har dere jo flere alternativ innen for seter som er bakovervendt oppt il 25 kg:

* [link=http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_57_60&products_id=1467]Akta Graco Cosmic Comfort S[/link] 9-25 kg
* Brio Zento 0 - 25 kg

I november kommer også Akta med et nytt sete som er bakovervendt til 25 kg, det heter Beologic.

Husk å prøve før dere kjøper. Et sete kan være plasskrevende i en stor bil mens det faktisk passer godt i en liten, det har noe med oppbyggningen av selve bilsetene å gjøre og ikke bare barnesetene :)

Det jeg lurte på er om det gjør noe om han mangler 200 gram?

Det var derfor jeg skrev når han bikker 9 kg. Jeg vet rett og slett ikke, det tryggeste er jo å følge produsentenes vektgrenser.

Det var derfor jeg skrev når han bikker 9 kg. Jeg vet rett og slett ikke, det tryggeste er jo å følge produsentenes vektgrenser.

Jeg VET heller ikke, men mener å ha hørt noe om at hvis man havner i ulykke og bruker sikring som ikke er godkjent (er jo ikke godkjent å bruke 9 kg sete til en på under 9 kg), så er ofte forsikringa vanskelig..

men uansett, 200 gram er jo ikke akkurat mye...

VI bynt me multitech før'n vart 9 kg (ikke nå læng før såklart..sikkert roinnt samme vekt som din)... spurt i butikken og dæm sa det ikke va nå farlig sålæng hainn satt skikkeli sjøl... dæm øvre grensan va my viktigar einn dæm nedre grensan på setan... for hvis dæm f.eks. va over 13 kg i ett babysete så villa sete kun funger som en "utskytningsrampe" ved en eventuell kollisjon fordi vektfordelinga vart feil...

MEN no ska æ så absolutt ikke si at det e nå fasitsvar, for det e bare det vi fikk beskjed om... så gjerne korriger mæ hvis æ tar feil..men ikke skyt mæ[8D] For æ si IKKE at det e riktig... men det e det VI fekk beskjed om[8D]

Vi har kjøpt Acta Graco Cosmic Comfort iallefall.
Men beste tipset jeg fikk fra Helene Harefrøken er å kjøre bilen til butikken og prøve de forskjellige setene.
Andres erfaring blir nødvendigvis ikke din [:)]

Tiril veier bare 8,4kg så hadde ikke stresset no med sete ettersom babyen din er så ung enda.
Men mi er jo snart ett år hehe. Og setet går jo til hele 13kg som du sier, så bruk tiden på å teste sete i bilen og tenke deg om.

* Brio Zento 0 - 25 kg

Er Acta Graco Cosmic Comfort fra 9kg???
Ops da.. jenta mi veier bare 8,4... og jeg tenkte å kjøpe det nå[&:]

ORIGINAL: TonjeJenta

Vi har kjøpt Acta Graco Cosmic Comfort iallefall.
Men beste tipset jeg fikk fra Helene Harefrøken er å kjøre bilen til butikken og prøve de forskjellige setene.
Andres erfaring blir nødvendigvis ikke din [:)]

Tiril veier bare 8,4kg så hadde ikke stresset no med sete ettersom babyen din er så ung enda.
Men mi er jo snart ett år hehe. Og setet går jo til hele 13kg som du sier, så bruk tiden på å teste sete i bilen og tenke deg om.

Vi har nr 2 sete i bilen min, men siden jeg skal begynne å jobbe så må vi ha et til. Første setet har vært i en kollisjon, så det er uaktuelt å bruke.

Men han får evnt gå på jobb, eller vi bytte bil på jobb i begynnelsen!!

Han skal prøve besafe i dag da han drar fra jobb, for sikkerhets skyld! Så har vi prøvd det!!![:)][:)]

ORIGINAL: Dollysmurfen

Mini veier 8900, men bruker nå Acta Graco Cosmoc comfort (9-25 kg)
Sete er forsåvidt greit, men synes det er dritvanskelig å montere han fast i den. Skjønner ikke den spennegreia ennå. Nå har vi bare brukt d et par ganger da, så d kommer seg vel.[:D]

Stor å fin gutt du da[:)]

Tar litt tid å venne seg til sete nr 2[:)]

På mitt Cosmic Comfort S sete står det 0-25kg og 5mnd - 4 år[8|]

Vi begynte å bruke det da mini var under 9kg, og fikk beskjed på butikken at det ikke gjorde noe. Samme beskjed fikk venninna mi.

Er forresten kjempefornøyd me den [:D]

Forresten, er det ikke viktigere at de er over 9kg når de skal sitte forovervendt?

ORIGINAL: pandalise

På mitt Cosmic Comfort S sete står det 0-25kg og 5mnd - 4 år[8|]

Vi begynte å bruke det da mini var under 9kg, og fikk beskjed på butikken at det ikke gjorde noe. Samme beskjed fikk venninna mi.

Er forresten kjempefornøyd me den [:D]

jo det jeg skal kjøpe er brukt og viser seg at det er fra 0kg det og.
Er bare de nye som går fra 9kg heldigvis[:)]

ORIGINAL: pandalise

Forresten, er det ikke viktigere at de er over 9kg når de skal sitte forovervendt?

Er vel like viktig at kg på ungen er det som er lov i setet samme hvilken vei man sitter.

Back
Topp