bilstol

Er det mulig??

LItt av feilen mange gjør er ikke å velge en stol som ikke topper listene i forhold til sikkerhet, men at de faktisk ikke strammer beltene nokk (de som holder babyen i sete).. Det jeg har lært av selgerne er at det skal være så stramt at man får en, max to fingre mellom selen og barnet..

Uansett så har jeg forsvart deg mange ganger nå sicily, men nå begynner det å bli litt mye.. Jeg anbefalte det setet fordi det er et sikkert sete, ikke det sikkreste, men et godt og sikkert sete. Det er et romslig sete (med ilegg slik at det er tilpasset nyfødte også) som barnet kan bruke lenge, mye lengre enn maxi cosi eller hva det nå heter..

Nå begynner det å bli slik at man enten må ha det beste ellers må man holde kjeft..

Hvis det bare var ett sete som var sikkert nok hadde ikke myndighetene godkjent de andre heller. Det som er bra for meg trenger ikke å være bra for andre. Jeg har kjøpt Akta Graco jeg. Har ikke brukt det ennå, men har venninner som har det. Har venninner som har Maxi Cosi også, og til og med kjenner noen som har Besafe. Enn det da!!
Akta Graco veier ca 1 kilo mer enn Maxi Cosi. Det skal jeg klare å bære. Jeg har ganske sterk nemlig.
Og om det bare var en ting her i verden som er sikkert så hadde bare den ene tingen eksistert. Tenk bilder da. Enn om feks bare Volvo var sikkert, da skulle vi alle ha kjøpt Volvo da for vi vil jo alle det beste for vårt barn. Ingen hadde gjort noe annet enn tenkt på det som er aller sikrest

Oij[8|] her har det skjedd ting gitt....[8D] takk for råd i allefall... skal å se på den stolen i morgen for den er på tillbud med base til 1300 så var spent på om noen hadde erfaring med den....[;)]

Har ingen erfaring siden det er min første unge, men selv har jeg valgt volvo sin bilstol

ORIGINAL: Annkarin

Hehe...jeg må nesten le jeg...[8D]
Alt dette fordi det kom ett enkelt spørsmål om noen hadde erfaring me en bilstol..

Da kan man nesten drasse inn det at det er alt for mange som kjører biler som skulle vært vraka[8D]

[:D] Må le litt jeg også..Hehe! [:D] Ja, kanskje vi skal begynne å diskutere hva slags bil som er sikrest nå kanskje?! Det er jo like viktig hva slags bil man kjører som hva slags bilstol man velger!!!
Har man en gammal skrabb, og kjører over fartsgrensa, hjelper det lite.

Nei, jeg tror vi sier AMEN jeg!!!

ORIGINAL: husfrua

ORIGINAL: Annkarin

Hehe...jeg må nesten le jeg...[8D]
Alt dette fordi det kom ett enkelt spørsmål om noen hadde erfaring me en bilstol..

Da kan man nesten drasse inn det at det er alt for mange som kjører biler som skulle vært vraka[8D]

[:D] Må le litt jeg også..Hehe! [:D] Ja, kanskje vi skal begynne å diskutere hva slags bil som er sikrest nå kanskje?! Det er jo like viktig hva slags bil man kjører som hva slags bilstol man velger!!!
Har man en gammal skrabb, og kjører over fartsgrensa, hjelper det lite.

Nei, jeg tror vi sier AMEN jeg!!!

Skulle til å skrive det etter å ha lest denne atter latterlige diskuskjonen, men valgte å stå over.
Helt enig. Kan like gjerne diskutere hvilke biler som er bra og hvilke som ikke er fullt så bra.
Har en kompis som satte bilsetet med barnet i feil og i passasjersetet i en skikkelig gammel bil fordi kona skulle en svipptur innom moren sin før de skulle ut å reise. Akkurat den dagen kjørte en kar rett inn i rumpa på bilen og det var ingenting igjen av baksetet på bilen, så jeg tror folk skal få kjøpe de bilstolene de ønsker uten å bli kritisert av den grunn.

Dere som tror dette dreier seg om hvilke bilstoler som er bra og ikke, har misforstått poenget.
Det handler om at folk bare anbefaler det produktet de selv har i hytt og pine uten å begrunne det skikkelig, og jeg er sikker på, i mange tilfeller uten faktisk å vite om det ER en god anbefaling, bare fordi de har det selv. Det være seg bilstol, vogn eller hva som helst annet.

ORIGINAL: happybaby

Sorry meg men, du sier nå Sicily at:
Dere som tror dette dreier seg om hvilke bilstoler som er bra og ikke, har misforstått poenget.
Det handler om at folk bare anbefaler det produktet de selv har i hytt og pine uten å begrunne det skikkelig, og jeg er sikker på, i mange tilfeller uten faktisk å vite om det ER en god anbefaling, bare fordi de har det selv. Det være seg bilstol, vogn eller hva som helst annet.

Og tidliger i tråen sier du:
Hvorfor det? Ikke er den sikrest og den er et stort, klumpete drog.Den er sikker nok, da.

Henger ikke helt på grep for meg[8|] men men.

Men da lurer jeg på hva som er så fantastisk med maxi cosi sitt fremfor Acta Graco, Besafe, Brio osv. Bortsett fra at det er lett, og lite?
Her har dattra til søskenbarnet mitt på 4,5 mnd allerede vokst ut av det[:D]

Fordi hun skrev bare at hun anbefalte den fordi hun var fornøyd. Da blir jeg jo nysgjerrig hva slags grunnlag hun har for anbefaling, annet enn det? Nå er jo ikke Acta Graco noen dårlig stol, men tenk om den var det og hun bare anbefalte på grunnlaget "fornøyd"? Skjønner du?

Back
Topp