Bilstol - trenger tips

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hei på dere! Vi skal ha bilsete og trenger tips og råd fra dere, gjerne raskt :)

Situasjonen er følgende: Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for Maxi Cosi Cabriofix med base. Står at det er det mest solgte og kjenner andre som er fornøyde med det. Ellers ikke sjekket så mye. Er kompatibelt med tfk. Koster ca 3500 for base og sete, barnas hus har pakke til 3000.

Så kom dilemma. Barnas hus har tilbud på be safe izi go med base og sete til 2000. Dette koster også normalt 3500 ca. Damene på barnas hus mener begge setene er like bra og sammenlignbare på vekt, sikkerhet etc. Det står kåret til best i test i 2011.

Så da er dilemma, hva skal man velge? Noen sol har erfaringer med setene? Både positive og negative? Kan be safe festes på tfk?

Takknemlig for svar :-)

Besafe festes med samme adoptere som Maxi cosi. Ulempen er at besafe setet er en del mindre enn Maxi cosi, så da kan det hende dere må bytte til et gruppe 1 sete før det er gått et år. Vi måtte bytte da frøkna var 7 mnder.

Vi har Besafe. Har brukt d til begge mine to og veldig fornøyd. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg står mellom maxi cosi og britax shr II. Begge kommer best ut i tester (annenhver gang virker det som, he he). Jeg skal ha emmaljunga vogn og begge har adapter. Maxi cosi er litt lettere enn britax, men heller likevel mest over mot Britax pga 5-punkt sele er regnet som mer sikkert og det er solskjerm og det er godkjent for bruk i fly. Maxi cosi cabriofix har 3-punkt og sol skjermen er et tøystykke som festes i håndtaket. Har ikke helt bestemt meg enda da :) nå nok gå ned i butikken og kjenne skikkelig på de først

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg står mellom maxi cosi og britax shr II. Begge kommer best ut i tester (annenhver gang virker det som, he he). Jeg skal ha emmaljunga vogn og begge har adapter. Maxi cosi er litt lettere enn britax, men heller likevel mest over mot Britax pga 5-punkt sele er regnet som mer sikkert og det er solskjerm og det er godkjent for bruk i fly. Maxi cosi cabriofix har 3-punkt og sol skjermen er et tøystykke som festes i håndtaket. Har ikke helt bestemt meg enda da :) nå nok gå ned i butikken og kjenne skikkelig på de først

Jeg ville også valgt Britax Baby-safe SHR II i stede. Vi hadde det sist og var veldig fornøyde. Det er jo dette setet og Maxi Cosi cabriofix som kommer best ut i test så jeg ville selv aldri valgt noen av de andre. Britax er kun 0,5 kg tyngre, men har som sagt fempunktssele i motsetning til Maxi Cosi som kun har tre.

Lykke til med valget!

Takk for alle tips :) hvis det er flere som har erfaringer, så kom med de :) forbrukerrådets test sier at Maxi cosi og britax er best! Problemet er bare at be safe ikke er testet med base og isofix, men kun med belter..

Men bilstolen skal jo kun stå i bilsetet.. Så hva gjør det da? Totalt uvitende :p

Hvis ungen sover kan det være greit å ha ned seg hele setet :) de skal dessuten ikke ha for mye klær på seg i setet, så greit å kunne lukke bilstolposen inne (i setet) og så gå ut i kulden. Ellers må man jo kle på og så av igjen i bilen!

Hvis ungen sover kan det være greit å ha ned seg hele setet :) de skal dessuten ikke ha for mye klær på seg i setet, så greit å kunne lukke bilstolposen inne (i setet) og så gå ut i kulden. Ellers må man jo kle på og så av igjen i bilen!

Jeg kan ikke bære bilstoler uansett så det blir nok ikke noe å tenke på til vanlig, kun hvis pappan er med :) Jeg vil ha izi sleep fordi vi gjerne kjører en stund til hytte, familie osv. Fikk et tips om den.
Men er veldig takknemlig for alt av tips hvis noe er/kan være bedre :)

BeSafe izi sleep har ikke noe bedre sovevinkel enn andre seter når de står som vanlig, det er når bilen ikke kjører at man kan legge ned ryggen på setet.. Og vi har aldri hatt behov for å la ungene sove i bilstolen så veldig lenge av gangen..

Jeg kan ikke bære bilstoler uansett så det blir nok ikke noe å tenke på til vanlig, kun hvis pappan er med :) Jeg vil ha izi sleep fordi vi gjerne kjører en stund til hytte, familie osv. Fikk et tips om den.
Men er veldig takknemlig for alt av tips hvis noe er/kan være bedre :)

Jeg kommer heller ikke til å bære noe særlig, siden jeg har en leddsykdom, men vi tenkte å kjøpe adapter til vognen og da må jeg jo løfte det litt :) Tror maxi cosi cabriofix veier 3,5 og britax 3,9 kg hvis jeg ikke husker helt feil (+baby så det blir jo litt uansett..)

Back
Topp