Bilstol til treåring

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Trenger veldig en ny bilstol til treåringen. Hun er 17,5 kg og 97 cm lang.

Har fått tips om britax maxway, men er usikker på brukervennligheten på denne da den scorer lavt på risiko for feilmontering. Hva er deres erfaring med denne?

Ellers andre bilstoler? Bakovervendt da.

Last edited:
67cm? :)

Tror mange seter som er beltemontert får mye av den samme scoren på feilmontering.

Vi har maxway hos besteforeldrene og besafe izi pluss hjemme. Begge beltemonterte og bakovervendte, og gode stoler. Synes begge er lette å montere, men litt knotete i starten var det.

Min på 2,5år er 97cm og 17kg og har helt greit med plass i begge to enda.

67cm? :)

Tror mange seter som er beltemontert får mye av den samme scoren på feilmontering.

Vi har maxway hos besteforeldrene og besafe izi pluss hjemme. Begge beltemonterte og bakovervendte, og gode stoler. Synes begge er lette å montere, men litt knotete i starten var det.

Min på 2,5år er 97cm og 17kg og har helt greit med plass i begge to enda.

Ha ha! Mente selvfølgelig 97 cm :o
Din er på samme størrelse som min da så det lover bra :)

Ha ha! Mente selvfølgelig 97 cm :eek:
Din er på samme størrelse som min da så det lover bra :)
Regna med det ;)

Men som jeg har forstått det, får de lav score på feilmontering fordi setene festes med belte, men når du har gjort det riktig, er setet like bra som de som festes med isofix.
Vi er i hvertfall veldig fornøyde med disse setene :)

Anbefaler axkid minikid fordi den gjerne varer hakket lenger enn maxway. Den koster ca det samme, tar ca lik plass i bilen men er enklere å montere.

Vi har vært super fornøyd med MaxWay. Skjønner ikke hvordan den kan feilmonteres.

Er ikke mange av disse testene foretatt i Tyskland? Jeg lurer på om folk der har hardt for å montere ting med belter :P Det er jo bare å følge bruksanvisningen ;) Vi hadde forøvrig Besafe Izi Plus i den ene bilen og masse plass, men vi hadde cybex sirona i den andre, så når gutten ble for høy i ryggen (nesten 4) og vi måtte bytte der ville han ikke sitte bakover mer i izi pluss så da bytte vi der også, men der kunne han ha sitti lenger.

Setet er like bra som andre seter så lenge du monterer riktig:) Og så har det lang brukstid. Bruk youtube, og kjør innom forhandler og hør om dere har montert riktig. Gjerne to forhandlere for å dobbeltsjekke. Da skal alt være bra.

Back
Topp