Bilstol til toåring

Sunshiine92

Forelsket i forumet
Hei! Jeg lurer på om noen har erfart at bilstol Nr 2 begynner å bli litt liten/barnet har vokst seg stor. Nå har jeg cybex sirona til jenta vår. Men den stolen har begynt å bli ubegalgig for henne, siden hun er lang i utganspunktet. Men hvilke stoler som er å anbefale til en toåring da? Skal man vende dem fremover? Eller er der noen seter som går høgere opp i vekt enn 18 kg?

Vi har besafe izi pluss til vår på snart 2,5 år.
Han er 95-96cm lang og veier rundt 15-15,5 kg.
Setet går til 25kg, så festes med bilen seler.
Veldig fornøyd med det, men det tar litt stor plass.
Så det er et stort sete, gutten har ikke masse plass lenger, men sitter allikavel i det til han vokser ut av det.

Har britax Max vay hos besteforeldrene, også til 25kg. Tar mindre plass i bilen, men synes ikke guttungen sitter like godt i det. (Brukt det i vår bil også)

Vi har også besafe til 3-åringen. Han er over 100 cm nå og sitter helt ok i det enda, det holder iallfall til han fyller 4 om noen måneder så bytter vi til beltestol etter det.

Uff, ja! Får bare se.. har sett litt på det besafe seter. Som går opp til 25kg. De skal jo kunne sakene sine på baby butikkene så blir en tur innom der etterhvert. Takk for svar!

Uff, ja! Får bare se.. har sett litt på det besafe seter. Som går opp til 25kg. De skal jo kunne sakene sine på baby butikkene så blir en tur innom der etterhvert. Takk for svar!

Ikke alltid de kan sakene sine på babybutikkene heller desverre. Har hørt mange blitt anbefalt fremovervendte seter til så små barn. Men bakovervendt er absolutt det tryggeste. På Facebook gruppa bilstoler er det mange som anbefaler bilstolen axkid minikid. Den kan brukes bakover til barnet er fem til seks år som jeg forstår det.

Mange seter som går opp til 25 kg:) Besafe, britax og axkid har i hvert fall. Dessverre er det mange i butikkene som ikke har nok peiling, veldig synd!

Vi bruker britax maxway. Går til 25 kg

Back
Topp