Bilstol til prematur?

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Acta Graco (duo?)logik hadde vi. Hun druknet litt men.. [8D]

Jeg tror det er Logico S og ikke Duologic som du har bilde av der(hvis jeg ikke ser helt feil).

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Jeg tror det er Logico S og ikke Duologic som du har bilde av der(hvis jeg ikke ser helt feil).

Enig.. Duologic har ikke sånt håndtak [:)]

Det kan høres riktig ut ja, ringer en bjelle når du sier det. Hukommelsen er ikke helt på topp, derfor spørsmålstegnet etter. [:)]

ORIGINAL: lumina og Erik

ORIGINAL: Windy

Åhh..  så bra at vannet holdt seg ihvertfall til uke 31!!  

Har selv opplevd PROM, men i uke 20+5 (på tvillingbror).   Kjenner til det å ligge å ruge.. lå i 8 uker for å prøve å redde tvillingsøster.

Har du lest noe om PROM? 
Får du regelmessige målinger av fostervannsmengden?  Og måling av CRP?

Lykke til med rugingen!!  Håper du kommer så langt som du ønsker. :)    Klem

Har lest litt, men ikke så mye.. [:)] Må kanskje gjøre det..
Trist å høre om lille tvillingbror..[:(] men samtidig - for et mirakel at tvillingsøsteren klarte seg <3

De måler fostervann med UL 1-2 ganger i uka. Tar daglige blodprøver og temperaturmålinger. Daglig CTG også [:)]
Fostervannmengden hadde heldigvis økt litt fra innleggelse tirsdag og til lørdag..

Håper å ruge meg til uke 34 [:)]

Takk for svar alle sammen [:)] Skal titte litt på et sånt Maxi Cosi-sete, samt Akta Graco. Se hvilken som ser best ut - når jeg kommer meg ut herfra that is [:)]

Ja, hun var virkelig et mirakel. :) <3

SÅ bra de passer på deg og lillebabyen!!  FLOTT!!!    Masse lykke til videre!!!

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

ORIGINAL: Sicily

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase er også den sikreste babystolen. [:)]

Nei, Maxi Cosi Pebble med samme base er sikrest.
http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/bilbarneseter_mai_2010

stemmmer det, i sidekollisjon får den 4/5 mens cabriofix får 3/5

Men Maxi Cosi Cabriofix med easyfix base har gjort det bedre. Testene gjort fra og med 2007 frem til i dag er direkte sammenlignbare :)

Krysser fingrene for at lillebabyen holder seg inne så lenge som mulig!

Et kjapt spørsmål bare, hvorfor ser man ikke på den siste testen der Pebble og Cabriofix blir "sammenlignet"? Blir det riktig om man går tilbake til testen i 2007 for å hente det beste resultatet? Er ikke testen som er gjort i 2010 den mest riktige for hvor sikre setene er pr. dags dato?

Regner med det finnes en god og logisk forklaring på dette, som jeg av en eller annen grunn ikke kommer på for øyeblikket.

ORIGINAL: Betty Poop

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

ORIGINAL: Sicily

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase er også den sikreste babystolen. [:)]

Nei, Maxi Cosi Pebble med samme base er sikrest.
http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/bilbarneseter_mai_2010

stemmmer det, i sidekollisjon får den 4/5 mens cabriofix får 3/5

Men Maxi Cosi Cabriofix med easyfix base har gjort det bedre. Testene gjort fra og med 2007 frem til i dag er direkte sammenlignbare :)

Krysser fingrene for at lillebabyen holder seg inne så lenge som mulig!

Et kjapt spørsmål bare, hvorfor ser man ikke på den siste testen der Pebble og Cabriofix blir "sammenlignet"? Blir det riktig om man går tilbake til testen i 2007 for å hente det beste resultatet? Er ikke testen som er gjort i 2010 den mest riktige for hvor sikre setene er pr. dags dato?

Regner med det finnes en god og logisk forklaring på dette, som jeg av en eller annen grunn ikke kommer på for øyeblikket.

Hvis du ser hva jeg har skrevet så er testene fra 2007 frem til i dag direkte sammenlignbare. Setene er testet under akkurat samme kriterier og Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base har gjort det bedre sikkerhetsmessig enne Cabrifix med Familyfix basen og Pebble med FF basen :)

Sakser også fra Forbrukerrådet:

Fra og med 2007 har vi benyttet en ny type testdukker som oppfører seg mer realistisk i en kollisjon enn testdukkene som tidligere ble brukt. Dette betyr igjen at alle resultater fra og med 2007 er direkte sammenliknbare med årets resultater.

Hvis du ser hva jeg har skrevet så er testene fra 2007 frem til i dag direkte sammenlignbare. Setene er testet under akkurat samme kriterier og Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base har gjort det bedre sikkerhetsmessig enne Cabrifix med Familyfix basen og Pebble med FF basen :)

Ja, da henger jeg med. Jeg tenkte at det muligens var gjort forandringer i "årsmodellen" som gjorde at setet kom bedre ut, men da er det altså slik at at Cabriofix med Easyfix er beste alternativ for de bittesmå.

Vet du forresten noe om Besafe izi Go? Jeg kan ikke finne det i noen tester, men det er vel fordi det er relativt nytt. På Barnas Hus mente de at dette var det sikreste setet pr. i dag, men jeg er skeptisk, i og med at jeg ikke klarer å finne dokumentasjon.

Et lite spørsmål til..: Hva med DuoLogic II ???

Vi har kjøpt Britax sleeper (den du hadde bilde av, bagen som står sidelengs) til vår lille frøken når hun kommer en gang i mars. Utifra tester og all omtale er det jo denne som anbefales til premature så jeg ville da heller foretrukket denne.. Og hvor trygge bilstoler er i en evnt ulykke har jo også med hvordan man da evnt kolliderer? I noen tilfeller er da sidelengs også tryggere enn bakovervendt?

Men vi har et acta graco logico s til hverdagsbruk til babyen, helt enig i at bakovervendte er best for større babyer men dette tilsier vel ikke at Britax sin bilbag er usikker da den faktisk har gjort det godt i tester? De små ligger godt beskyttet med gode seler nede i Sleeperen så jeg er ikke akkurat fremmed for å bruke den en god del mens babyen er liten for å spare ryggen og ikke minst for å forenkle reising betraktelig med soving osv i bilen[;)]

Back
Topp