Bilstol til prematur?

lumina

Gift med forumet
Nå som vi venter prematurt barn må vi jo kjøpe ny bilstol (klasse 0). Vi hadde tenkt å bruke en brukt stol jeg fikk av en venninne, men den har ikke spedbarnsinnlegg og blir aaalt for bratt..

Hva anbefales?

I maxi cosi sitt sete ligger de ganske flatt med spedbarnsputen i.... hadde ikke tvilt på å bruke den til en prematur iallefall.

Jeg lånte acta graco til snuppa..den med base.. Funka utmerket [;)]
Må også legge til at vi var på nyfødt intensiv til hun var 3 mndr,så hun var da som en fullbåren nyfødt baby.,

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase er også den sikreste babystolen. [:)]

Takk for svar [:)]

Jeg har sett litt på denne, jeg:

BRITAX Baby-safe sleeper

Ser ut som om den har fått gode testresultater også, spesielt i front- og sidekollisjon
http://forbrukerportalen.no/produkter/15678/

Erfaringer med denne?

ORIGINAL: lumina og Erik

BRITAX Baby-safe sleeper

Ser ut som om den har fått gode testresultater også, spesielt i front- og sidekollisjon

Erfaringer med denne?

Ingen erfaring, både TT, jeg og Helene Harefrøken er skeptiske enn så lenge og ser ingen grunn til å velge noe annet enn det som er desidert sikrest.

brukte akter graco til minien vår, men måtte ha extra teppe bretta under rumpa for at selen skulle komme riktig plas[:)]

ORIGINAL: #3#

brukte akter graco til minien vår, men måtte ha extra teppe bretta under rumpa for at selen skulle komme riktig plas[:)]

Hva?? Og det tør dere? Man skal aldri gjøre egne tilpasninger med sikringsutsytr, ihvertfall ikke med bilseter. Hverken teppe under rumpa, teppe under setet, etc.. Helt utrolig, altså..

ORIGINAL: Sicily

BRITAX Baby-safe sleeper

Erfaringer med denne?

Ingen erfaring, både TT, jeg og Helene Harefrøken er skeptiske enn så lenge og ser ingen grunn til å velge noe annet enn det som er desidert sikrest.

Hm ja.. jeg er jo i grunnen litt skeptisk jeg også, mtp nakkebelastning når den står sideliggende [X(]

Vel, lillebror er i magen enn så lenge, og han skal jo uansett ligge på nyfødtintensiven en stund.. så har nok av tid til å tenke.

BRITAX Baby-safe sleeper

Erfaringer med denne?

Hm ja.. jeg er jo i grunnen litt skeptisk jeg også, mtp nakkebelastning når den står sideliggende [X(]

Vel, lillebror er i magen enn så lenge, og han skal jo uansett ligge på nyfødtintensiven en stund.. så har nok av tid til å tenke.

Er nettopp det. Hvor støttet er hodet, ryggen og nakken i den? Sannsynligvis svært lite.

Jeg har hatt 2 prematur-jenter med meg hjem.

Den eldste var 2200 når vi ble utskrevet (hun var da 2 mnd gammel).
Den yngste var 2500 når vi ble utskrevet (hun var da 4 dager gammel)

Vi har hatt Acta Graco til begge to, og jeg synes de har funket veldig bra! God støtte i spebarn's-innlegget, og satt godt i dem.
Til yngste hadde vi  et gammelt arvet Graco-sete (ikke det vi hadde til storesøster), og det passet ikke! Det var altfor langt mellom skrittet på babyen og den klossen der man fester selene i. Den klossen var helt nede ved føttene hennes!!!  Så det var altfor stort for en premaurbaby.   Vi kjøpte så et nyere Graco-sete og det var helt perfekt.

BRITAX Baby-safe sleeper

Erfaringer med denne?

'
Jeg brukte denne til jenta mi.
Hun var prematur, og ble nesten borte i babysetet vi hadde kjøpt.
Var veldig fornøyd med det jeg [:)]

SOm Sicily sier så er nok Maxi cosi den beste. Der ligger de også ganske godt.

Gå hvertfall ikke for Britax babysete, blir for brått og "stort" for ei så lita. Vi prøvde med vår tulle som kom 3 uker før termin og var 2500 gr og 45 lang. Den stolen var ikke noe å anbefale til så små hvertfall.

Takk for flere svar.

Ja det blir nok enten Graco eller Maxi Cosi..
Får vente til lillebror er kommet ut, så får jeg heller ta en kikk på butikken hvilken som virker best... er litt vanskelig å sammenlikne bilder..

Men å planlegge og "tankeshoppe" litt gjør i allefall at dagene på sykehuset går litt fortere [:)]

Takk for flere svar.

Får vente til lillebror er kommet ut, så får jeg heller ta en kikk på butikken hvilken som virker best... er litt vanskelig å sammenlikne bilder..

Men å planlegge og "tankeshoppe" litt gjør i allefall at dagene på sykehuset går litt fortere [:)]

Ble litt nysgjerrig nå bare og håper er greit jeg spør[:)]

Regner dere med at barnet blir født for tidlig?

ORIGINAL: dolly duck

Takk for flere svar.

Ja, fostervannet har gått.
Så jeg ligger til ruging på sykehuset. Er på mitt femte rugedøgn nå, og håååper at babyen holder seg inne til uke 34..
Så du kan skjønne at jeg trenger litt å holde hodet opptatt med [:)]

ORIGINAL: #3#

Hva?? Og det tør dere? Man skal aldri gjøre egne tilpasninger med sikringsutsytr, ihvertfall ikke med bilseter. Hverken teppe under rumpa, teppe under setet, etc.. Helt utrolig, altså..

ja selvfølgelig turte vi det, fikk det annbefalt. var bedre med ett teppe enn at babyen ligge helt feil iforholdt til selen[:)]

ORIGINAL: dolly duck

Takk for flere svar.

Ja, fostervannet har gått.
Så jeg ligger til ruging på sykehuset. Er på mitt femte rugedøgn nå, og håååper at babyen holder seg inne til uke 34..
Så du kan skjønne at jeg trenger litt å holde hodet opptatt med [:)]

Sier du det ja? Skal jammen krysse fingrene for at lille holder seg i magen så lenge som mulig! Kan godt forstå det er greit å holde hodet opptatt med noe[:)]

Så må jeg få ønske deg masse lykke til[:)]

Vi hadde acta graco til våre. Men de er ikke så veldig premature. Født i uke 33 og 34.
Førstemann var rundt 2200g da han ble skrevet ut og andremann var 2100g. De har sittet fint i stolen begge to.

Back
Topp