Bilstol til baby

Hønemor2017

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen som har kjøpt inn bilstol til lille? Føler det er en jungel av seter.. Blir jo gal av å tråle nettet etter den beste stolen til vesla..
Prisen er ikke relevant, viktigste er å ha den sikreste stolen

Ikke kjøpt enda, men vet hvilken vi skal ha. Her blir det besafe IZI go modular [emoji4] hadde dette til storebror som nå er 15 mnd og han har nå i-size modular som er neste sete av det samme. Vi har vært veldig fornøyde med de setene og fikk beskjed om at det er noe av det sikreste :) her bruker du også samme base på begge setene [emoji4]

Ikke kjøpt enda, men vet hvilken vi skal ha. Her blir det besafe IZI go modular [emoji4] hadde dette til storebror som nå er 15 mnd og han har nå i-size modular som er neste sete av det samme. Vi har vært veldig fornøyde med de setene og fikk beskjed om at det er noe av det sikreste :) her bruker du også samme base på begge setene [emoji4]
Vi har akkurat samme sete, og er også veldig fornøyd :)

Om jeg var deg ville jeg lest sikkerhetstester ( du finner det på forbrukerrådets nettsider) som er utført, og valgt det sete som kommer best ut :)

Recaro Privia kommer best ut i test. Har ingen erfaring med bilstoler, så vi velger ut fra sikkerhetstester :) den er på halv pris med jevne mellomrom, så det lønner seg å følge med :) sist på jollyroom til 1995,-

Jeg har besafe IZI go modular. Hadde den til førstemann. Veldig fornøyd med den.

Jeg har kjøpt Maxi Cosi.
Kjøpte det til første, da det den gang var best i test, og var veldig fornøyd.
Vet ikke om det er like greit med alle seter, men det er enkelt å finne adapter til vogn til Maxi Cosi :-)

Kjøpt Maxi Cosi da den kommer ut som en av best i test stolene. [emoji4] Og så er den ikke den dyreste.

Anbefaler å lese denne artikkelen og følge testen her. Forbrukerrådet er helt uavhengig og gjør vurderinger som skal gi oss trygghet, ikke fordi de vil selge oss et produkt. De samler alle de største og mest annerkjente bilstoltestene og har lagd en liste over anbefalte bilstoler. Alle stolene på lista er anbefalt, men de er også rangert.
https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Besafe izi go, modellen som kan settes rett på stokkevogn. Brukte den til forrige og var veldig fornøyd.:)

Jeg skal ha en acta graco som første stol. Er ikke sikker på hva mer den heter. Skal kjøpe den hos ei veninne som kjøpte den på butikken så jeg vet den har blitt behandlet bra.
Som neste stol vurderer vi joie every stage. Det virker som en kjempebra stol. Og lillemor kan bruke den helt til hun er 12 år.

Jeg har lyst på Concord reverso plus3 :) Det kan brukes fra nyfødt til 23 kg
Det anbefales allikevel å ha egen babystol frem til de er minst 9 kg, da sikringen for de minste er for dårlig i de store stolene. Se artikkelen fra forbrukerombudet (link lenger opp i tråden)

Kommer ikke recaro produkter inn i vårt hus, men besafe IZI go modular virker som en perfekt stol =D

Kommer ikke recaro produkter inn i vårt hus, men besafe IZI go modular virker som en perfekt stol =D

Hvorfor ikke? Vurderer recaro privia på grunn av de gode testresutatene, men virker kanskje som merket er litt på vei ut? Og det er det kanskje en grunn til ?

Hvorfor ikke? Vurderer recaro privia på grunn av de gode testresutatene, men virker kanskje som merket er litt på vei ut? Og det er det kanskje en grunn til ?
De har kalt tilbake en del. Grunnen til det var noe med utløsningsmekanismen på basen fikk jeg beskjed om på Thorshov.

Men ellers har de vært veldig gode. Jeg vurderte de, men kjøpte ikke nå pga. De er kalt tilbake.
Kjøpte maxi cosi cabriofix.

Back
Topp