Bilstol til baby

tingelingeling

Flørter med forumet
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe bilstolen Cybex aton q siden den gjør det veldig bra på forbrukerrådets test. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1190888?_ts=14b029ccd14

Men jeg lurer på om vi skal velge en billigere like sikker modell siden vi ikke har bil for med isofix feste så vil den koste 4000kr.http://www.babyshop.no/catalogsearch/result/?q=cybex aton q

Vi vil bare kjøre i bil når vi skal på besøk til noen en gang i uken kanskje etterhvert. Ellers så tenkte jeg at den hadde vært grei når man er å reiser, eller skal en snartur til butikken på hjørnet å bare feste den på vognen, så er det mange som syns de er kjekke til bruk utenom bilbruk.

Må man ha et eget isofix feste til denne stolen. Vet at min far har et isofix feste til barnestolen til niesen min for når vi skal besøk til dem. Er isofix et universalfeste eller må man kjøpe egne fester etter hvilken stol det er?

Hva syns dere? Evt har dere tips til en annen type modell til vårt bruk som er å anbefale.

Last edited:
Isofix er jo ikke nødvendig når dere ikke har bil selv. Isofix feste sitter jo på basen, også må bilstolen settes oppi basen etter du har festet den i bilen så det blir mye mer "stress" om du skal ha base til da dere ikke har bil selv, så jeg hadde kjøpt uten base :)

Man må ha den basen som hører til stolen for å bruke isofixfestene. Men for ditt bruk, så ville jeg like gjerne bare festet selve stolen med belte og droppet base.

Aton q og besafe izi go har vel gjort det veldig godt i testen uten base. Til ditt bruk hadde jeg ikke kjøpt base. Jeg ser heller ikke noe grunn til å invistere i adaptere til bilstol når du skal gå hjemmefra. Jeg tenker mer at adaptere er hvis man skal en rask tur innom butikken å kjøpe melk, hvis ungen har sovnet i stolen.

Ikke noe man tar med
Seg ut for å trille. Men smak og behag :)

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe bilstolen Cybex aton q siden den gjør det veldig bra på forbrukerrådets test. http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1190888?_ts=14b029ccd14

Men jeg lurer på om vi skal velge en billigere like sikker modell siden vi ikke har bil for med isofix feste så vil den koste 4000kr.http://www.babyshop.no/catalogsearch/result/?q=cybex aton q

Vi vil bare kjøre i bil når vi skal på besøk til noen en gang i uken kanskje etterhvert. Ellers så tenkte jeg at den hadde vært grei når man er å reiser, eller skal en snartur til butikken på hjørnet å bare feste den på vognen, så er det mange som syns de er kjekke til bruk utenom bilbruk.

Må man ha et eget isofix feste til denne stolen. Vet at min far har et isofix feste til barnestolen til niesen min for når vi skal besøk til dem. Er isofix et universalfeste eller må man kjøpe egne fester etter hvilken stol det er?

Hva syns dere? Evt har dere tips til en annen type modell til vårt bruk som er å anbefale.
Høres ut som dere bare trenger sete, gjør vel ikke noe om dere må feste det med bilbelte om dere ikke skal bruke det mer :) kan jo eventuelt høre med faren din hvilket sete han har base til, så kan dere kjøpe likt og bruke den basen når dere sitter på med han... Å bruke setet til butikken og slikt uten bil hadde jeg ikke gjort.. De små skal sitte minst mulig i biletet pga ryggen, så da hadde jeg brukt vognbaggen... Vi brukte kun bilsetet mellom blokken og bilen, siden det er ett stykke å gå, og om vi var ute å kjørte og skulle raskt innom en butikk og babyen sov :)

Da kjøper jeg uten base:) billigere og like sikkert:)

Snakka nettopp med en som jobber der jeg har bestilt vogn og han skulle gi meg en god pris på en recaro privia til 1900kr. Men som jeg ser på testen har ikke den utmerket seg noe med bare feste av bilbelte. Den er på topp med isofix. Men som dere sier vil det jo bli ganske upraktisk å drasse med seg både bilstolen og isofix basen. Han mente at til den prisen så var jeg nødt til å ta den.

Han vil jo selvfølgelig selge deg stolen. Men trenger du ikke base, så trenger du ikke base. Du får cybex aton helt nede i 1399 på barnas hus, og besafe izi go til 1799 til sammenligning.

Ja jeg tror jeg kjøper en aton q istedet, det er jo toppvinneren med belte. Ble litt irritert på han selgern for han sa det som at man er dum å ikke ta i på det tilbudet ennå jeg sa at vi ikke ville ha med base. hormoner:PP Jeg skulle gi han beskjed på mandag om vi skulle ta i på det.

Back
Topp