Bilstol til baby- Erfaringer?

Istausa

Glad i forumet
`Tenker litt på å skaffe meg en sånn IZI sleep stol...
Noen som har erfaringer/ andre anbefalinger??

det jeg har hørt - som går igjen - er at den er tung..

jeg anbefaler deg å kjøpe en bilstol med base - dette for å lette ut og innsetting av stolen i bilen.. noe som er veldig greit når du står der og knoter med beltet og det pøsregner...  unødvendig å si at du er klissvåt før du kan si bilsete? [:D]

anbefaler maxicosi cabrio med base [:)]

anbefaler deg maxi cosi sin stol. Hatt den stolen til alle mine 3, og er veldig fornøyd med den[:D]

ORIGINAL: Mamman til Emil

Vi hadde Akta Graco med base.. Knallfornøyd!
jeg å.

IKKE KJØP IZI-SLEEP!!! Den er TUNG!!! trang og klam! Dessuten, min baby våknet uansett hver gang jeg skulle legge setet bakover... Solgte det for 700 kr på Finn.no etter 5 mndr.

Har nå Maxi Cosi Cabriofix og er suuuper fornøyd!

søstra mi har det setet, og er knallfornøyd. det er lengre enn mange andre seter, noe som gjør at man kan bruke det lenger.
det er tyngre, men jeg har nå bært det noen ganger og det er ikke så ille at man sliter seg skakk. dessuten går man vel ikke rundt og bærer setet.

Takk for tips.. [:)]
Har forresten begynt å se sånn smått på den...
Saken er bare at egentli skulle jeg få bilsete hos broren min, dem har en Maxicoxi som er 2-3 år gammel.
Tenkte å slippe bruke penger på stol jeg da..
Men så blir jeg nok å kjøre en del i sommer, og det er jo ikke så bra for babyen å sitte så mye!
Derfor tenkte jeg at izi sleep var en bra kandidat siden jeg kan stoppe og ta pauser og avlaste sittestillingen litt...

Hmm... Ikke lett dette!

hvis du skal stoppe og ta pauser for å legge ned setet, er det ikke noe problem å gjøre det samme med maxi-cosi. For det første har det en innleggspute til å bruke i begynnelsen som gjør at babyen ligger mer bakover enn i izi-sleep setet i kjøreposisjon, og når du stopper kan du bare lene maxicosi setet bakover sånn at ryggen er paralell med bakken (støtte setet mot en vegg eller noe), så får ryggen avlastning, om beina ligger oppover i været er ikke noe problem for ryggen, tvertimot er det bra for blodsirkulasjonen.

men du må velge selv da! jeg var som sagt meget misfornøyd...

Tja.....
Maxi-cosi sin veier 3,5 og Izi sleep veier 5,9...
Er jo 2,5 kilo mindre da....

Men det blir jo så mye for og mot uansett sånn sett...
Noen sier det er bra plass i den, andre at den er så trang.
Det som var viktig for meg var at jeg kunne legge den ned i pauser..
(folkens, hadde egentlig tenkt å kjøre med bag og sikkerhetsnett fordi jeg trodde det var tingen når barnet var små!!! Helt til jeg så en sånn kollisjonstestsak.....SKREKK OG GRUUU)

Vet ikke om jeg har blitt noe klokere egentli...[:)]

Ville ikke hatt iZi Sleep pga. vekten på setet. Anbefaler dere å prøve sete i bilen før dere kjøper for å se hvordan det passer i deres bil :-)

Hehehe... [:)] Sterk er jeg fra før... Har jo jobbet som gruvearbeider frem til jeg ble gravid, og litt utpå! [8D]
Så jeg tenker nå litt at de 2,5 kiloene ekstra klarer jeg vel alltids.. Hihih...

Du har et poeng... Veldig praktisk når man skal på besøk osv osv....

Tja... Blir litt vanskelig å prøve setet i bilen...
Den er oppe på Svalbard, og kommer ikke ned til fastlandet før i mai ca...
Jeg er nede på fastlandet, og vil gjerne kjøpe bilstol før krapylet kommer. [:)]

Æsj, så innvikla alt måtte være da! [:)]

Synes jo maxi-cosi med base virker veldig veldig trygt og bra da....
Er jo ikke for ingenting at den er testvinner...

ORIGINAL: dumidalia

søstra mi har det setet, og er knallfornøyd. det er lengre enn mange andre seter, noe som gjør at man kan bruke det lenger.
det er tyngre, men jeg har nå bært det noen ganger og det er ikke så ille at man sliter seg skakk. dessuten går man vel ikke rundt og bærer setet.

Hahaha, JO, det gjorde iallefall vi!
Jeg har sikkert båret lillegutt mange miiil i stolen sin.. inn og ut av matbutikker hundrevis av ganger.. begynte å bli veldig tungt på slutten da [8D] 9 kg baby og et par kg sete...

Jeg hadde den i 2 uker. Da var jeg møkklei. Den var tung. Jeg fikk et barn på 4 kg og med 7 kg stol i tilegg ble det fort tung. En kvinnen i barsel skal heller ikke bære særlig tyngre enn barnet med tanke på livmorfremfall osv. Stolen er prakkete og feste. Bøylen må stå opp når du tret selen over og for min del førte det til at jeg hele tiden klemte mine melkesprengte bryst hver gang jeg skulle feste den. Jeg synes heller ikke stolen sto så veldig stabilt i bilen i forhold til f.eks maxicosi med base. Solskjermen var teit. Den måtte kneppes av og på med trykknapper for hver gang den skulle av. Det å legge ned ryggen var ikke en funksjon jeg brukte ofte. En sjelden gang når jeg hadde stolen på zappen. Stoel skal visstnok kunne brukes på de fleste vogner. For min del kunne jeg klikke stolen nedpå zappen og løfte den rett opp igjen.
Bærebøylen trenger ikke å løses ut ved å trykke på knappene, det er nok at stolen blir båret litt skeivt så detter bøylen ut av hakk. En annen negativ ting er at den er smal. Det var kronglete å lirke 5 punktselen på en liten kropp.

For all del, det er ditt valg, men jeg anbefaler den IKKE.

Byttet til maxi cosi med base etter 2 uker og ble knallfornøyd. Ungen er nå 19 mnd, 12,6 kg og har fremdeles plass i stolen.

ORIGINAL: Mamman til Emil

Vi hadde Akta Graco med base.. Knallfornøyd!
[:D]

jeg hadde izi slepp å er veldig førnøyd, litt tungt men det går bra;)  et veldig trygt å godt sete

Recaro er utrolig fornøyd med de.

Vi har izi sleep å er kjempefornøyd.. Snuppa sitter enda fint i den, men den er tung, så vi gidder ikke å ta den ut av bilen for å gå å bære på den

Ja her var mange meninger ute og gikk... [:)]
Men fint å få en diskusjon på det da!! Jo flere synspunkt, jo bedre...

Men det blir jo nesten som å spørre om man skal kjøpe Toyota eller Volvo...
vil jo alltids være forskjellige meninger der også...

Jeg får nesten dra i butikken og se stolene LIVE, åsså får jeg bestemme meg utfra det..
Skal ikke ha med sånn isofixbase, for da er det vanskeligere å bruke stolen i andres biler..

Back
Topp