Bilstol til 2-åring??

JA!
Helst bakovervendt.

de skal bruke sete med rygg allefall til de er 5-6 år...
når de er 2 år SKAL de bruke stol med 5pinkt sele!

2-åringen min sitter bakovervendt i Britax-stol![:)][:)][:)]
Der skal hun sitte lenge![;)]
4 1/2-åringen min sitter fremovervendt i sete med rygg, der skal han sitte noen år![:D]

Det jeg også mente[:)] Her om dagen skulle jeg til "byen" og da spurte ei jeg kjenner om hun og sønnen fikk være med.. Hun har ikke bil selv, så hun har bare et slikt sete/pute til gutten sin. Jeg sa jo selvfølgelig at det ansvaret tok ikke jeg på meg, så de fikk ikke sitte på med meg.. Da sa hun at gutten var tung nok i forhold til hva setet anbefalte[&:][:-][>:]
Jeg har sett den gutten dær på fanget i bilen også[:@] Skjønner ikke at noen kan være så ansvarsløs[:(]

ORIGINAL: Nurk i farta:D

Det jeg også mente[:)] Her om dagen skulle jeg til "byen" og da spurte ei jeg kjenner om hun og sønnen fikk være med.. Hun har ikke bil selv, så hun har bare et slikt sete/pute til gutten sin. Jeg sa jo selvfølgelig at det ansvaret tok ikke jeg på meg, så de fikk ikke sitte på med meg.. Da sa hun at gutten var tung nok i forhold til hva setet anbefalte[&:][:-][>:]
Jeg har sett den gutten dær på fanget i bilen også[:@] Skjønner ikke at noen kan være så ansvarsløs[:(]

Så lenge barnet er over 15 kg, så er det LOV å ha h*n på bare pute.. Dog langt fra anbefalt.

ORIGINAL: Lillemumma*Kasper

de skal bruke sete med rygg allefall til de er 5-6 år...
når de er 2 år SKAL de bruke stol med 5pinkt sele!

de skal sitte bakover vendt når de er så små[;)]

Min gutt på 2 år og 7 mnd sitter bakovervendt :-)

Ville i alle fall aldri satt et så lite barn på pute, det ser jeg på som galskap rett og slett.

Om barnet skal sitte fremovervendt og det er over 15 kg bør det sitte i en skikkelig beltestol med rygg og sidestøtte, men de bør jo helst være i fireårsalderen før de settes fremovervendt.

Back
Topp