Bilstol-spam --> maxi cosi mobi xp

Vi ble frarådet dette hos barnas hus pga det er rett å slett for gammel teknologi. Det er ikke trygt nok.

Det har ikke bra nok sidepolstring eks, samt ikke støtt absobering ol.

Bilig, men hadde ikke brukt det til hovedsete. Bruk heller litt ekstra og kjøp ordentlig.

Vi ble frarådet dette hos barnas hus pga det er rett å slett for gammel teknologi. Det er ikke trygt nok.

Det har ikke bra nok sidepolstring eks, samt ikke støtt absobering ol.

Bilig, men hadde ikke brukt det til hovedsete. Bruk heller litt ekstra og kjøp ordentlig.
Var et anbefalt sete på en test jeg leste, så endte opp med det :)

Det var iallfall det jeg fikk beskjed om. Selgeren viste til bla lite nakkebskyttelse, ikke støtabsorbering ved sidekræsj.
Ser du på dette sete, kontra eks besafe så ser du fort hva jeg mener.

jeg har heller ikke funnet en nyere eller annen test enn den som er linket til. Som heller ikke viser til krasj/sikkerhets resultater, som jeg vektlegger mer enn desing/utforming og pris på ett sete.

Men det er jo frivillig å velge hva man vil :)

Personlig hadde jeg aldri kjøpt det.

Det var iallfall det jeg fikk beskjed om. Selgeren viste til bla lite nakkebskyttelse, ikke støtabsorbering ved sidekræsj.
Ser du på dette sete, kontra eks besafe så ser du fort hva jeg mener.

jeg har heller ikke funnet en nyere eller annen test enn den som er linket til. Som heller ikke viser til krasj/sikkerhets resultater, som jeg vektlegger mer enn desing/utforming og pris på ett sete.

Men det er jo frivillig å velge hva man vil :)

Personlig hadde jeg aldri kjøpt det.

jeg er veldig nysgjerrig på hvilket sete du ble anbefalt..

Besafe og cybex er stort sett prisvinnende i 9-18/25 kg klassene.

Disse merkene ble jeg anbefalt hos 3 forskjellige barneutstyrsbutikker.

Ble anbefalt besafe izi modular, besafe izi pluss (uten isofix) og besafe izi kid x2 j size, samt cybex sirona.

Maxi cosi har bra seter, men de ligger litt etter på teknologi kontra eks besafe, og cybex.

Den teknologien som var for 5-7 år siden, bruker Maxi cosi på noen av dagens seter nå, og det er derfor jeg også ble frarådet bla dette sete, fordi dette sete konra eks izi modular som er en rimelig ny modell så er teknologien helt forskjellig, selv om "basis" funksjonene er samme.

Skal kjøpe nytt sete nå, så skal ta runden på nett og sjekke tester. Men tar med meg innspillene her :happy:

Besafe og cybex er stort sett prisvinnende i 9-18/25 kg klassene.

Disse merkene ble jeg anbefalt hos 3 forskjellige barneutstyrsbutikker.

Ble anbefalt besafe izi modular, besafe izi pluss (uten isofix) og besafe izi kid x2 j size, samt cybex sirona.

Maxi cosi har bra seter, men de ligger litt etter på teknologi kontra eks besafe, og cybex.

Den teknologien som var for 5-7 år siden, bruker Maxi cosi på noen av dagens seter nå, og det er derfor jeg også ble frarådet bla dette sete, fordi dette sete konra eks izi modular som er en rimelig ny modell så er teknologien helt forskjellig, selv om "basis" funksjonene er samme.
Men feks izi modular kan bare brukes til barnet er 105 cm langt.. dvs at min på 4 år må snus nå hvis vi hadde hatt dette setet.. I mobien kan hun sitte i (minst) et år til. Samme med feks maxway.

Mange seter som kun går til 105 cm. Sironaen (den gamle modellen) gikk kun til 95cm, men det er fortsatt godkjent til 18 kg/4 år.

Men både mobien og maxway er uten isofix.

For meg og mitt behov, så er det uaktuelt uten isofix. Min 4 åring kan fint sitte 1 år til i besafe izi sete vi har. så igjen kommer behov og barnets størrelse, og individuelle forskjeller inn.

Men for MIN del, hadde jeg ikke kjøpt det sete.

Om det setet passer dere, og deres behov, og dere føler barnet sitter trygt i det så er det jo det beste for dere.

Mange seter som kun går til 105 cm. Sironaen (den gamle modellen) gikk kun til 95cm, men det er fortsatt godkjent til 18 kg/4 år.

For meg og mitt behov, så er det uaktuelt uten isofix. Min 4 åring kan fint sitte 1 år til i besafe izi sete vi har. så igjen kommer behov og barnets størrelse, og individuelle forskjeller inn.

Om det setet passer dere, og deres behov, og dere føler barnet sitter trygt i det så er det jo det beste for dere.
altså, så lenge et sete er montert riktig, så er det ikke noe mer sikkert å ha isofix.. minuset er jo at man må snu barnet eller kjøpe ny stol når vektgrensa på 18 kg er nådd.. for min eldste hadde det betydd å bli snudd lenge før 4 år.. for yngste har det lite å si - annet enn at stolen hennes kan brukes i flere biler enn bare vår.

Jeg må ha sete uten isofix uansett, siden isofix-setene stort sett har maksvekt på 18 kg! Jenta mi er 1,5 kg unna den grensa... Vil ikke snu hu fremover enda, siden hun bare er 2,5 ;)

Back
Topp