Bilstol... sikkerheten kommer ikke først! *oppdatert*

Tirnanog

Elsker forumet
Oppdatert: jeg har endelig fått tak i bilsetet!!! Som dere (kanskje) har fått med dere så var det Britax Multi Tech jeg var på jakt etter! Bakover- og forovervendt. Fant det kun på 4 forskjellige steder på internet!!! Og det var IKKE hos Britax selv, og IKKE hos ledende leverandører som Mothercare eller Kiddicare.

Er helt utrolig hvor lite prioritert sikkerthet her er sammenlignet med Norge!
Snakka med sjefen min på jobb idag (han har en sønn som er 6mnd eldre) og han stod bare som et spørsmålstegn da jeg sa av vi har tenkt å la Ella sitte bakovervent lengst mulig. Hva fikk jeg til svar? Stakkars henne! Hun får jo ikke se UT en gang! Hva er da viktigst? At hun sitter slik hun får titte ut eller at hun ender opp med knekt nakke dersom ulykken skulle være ute?

Dersom jeg fikk velge mellom en knekt nakke eller knekte føtter ville jeg valgt det sistnevnte! Takke meg til bakovervendt!

Vi er på jakt etter ny bilstol og vil gjerne ha bakovervendt så lenge som mulig. Men en skulle ikke tro det var så vanskelig å finne tak i! Her har jeg sittet og søkt på mange sider og websider som spesialiserer seg på barneutstyr: Mothercare (som er VELDIG kjent), Kiddicare (en av de største lagerene i England) ++

Jeg er på jakt etter Britax Multi Tech siden dette kan både være bakover og fremovervendt nå den tid kommer. Ikke en gang på Britax's hjemside finner jeg dette setet. Etter ET Google søk på rear facing car seat kommer denne siden opp, og helt på topp på Google: http://www.rearfacing.co.uk/

Sitat:
Did you know?
British child seat manufacturers are refusing to sell their safest products in the UK because they've decided that British parents don't want them. They export the seats to Scandinavia but will not make them available here. Det er jo ikke annet å vente det er vanskelig å finne bilstolen dersom dette er fakta!!!! [:@]

Etter litt leting fant jeg bilstolen jeg vil ha: bakovervendt, men IKKE i de mest kjente ledende butikk-kjedene og websidene, men hos noen jeg ikke visste eksisterte. Jeg trodde virkelig ikke mine egne øyne da jeg kom over denne artikkelen. Hva er viktigst? At barnet har flott utsikt og sitter "trendy" eller at barnet overlever en ulykke???? [&o]

Så utrolig trist at det er sånn [&:]
 Utrolig at mote og design skal gå foran sikkerhet som du sier.

Godt du gjør en innsats for å få et sete som du vil ha da! [:D]

OMG! [&o]

Så trist! Skulle jo tro at sikkerheten til barna kommer først, ja! Godt at du stod på og fant det setet du ville ha til slutt! [:)]

[&:][&:][&:][&:][:-][:-][:-][:-][:-][:-]

Pluss et lite tips, kombiseter (slike du kan ha begge veier) er ikke like sikre forovervendte som bakovervendte. Da er faktisk rene forovervendte stoler sikrere.

Bilsetejakten er virkelig ikke lett... man blir veldig forvirret av alt som står[&:]
Vi fikk Besafe x3 isofix i dag og håper vi har tatt ett riktig valg!
Håper du blir fornøyd med setet ditt til Ella [:D]

Huff![:@]
Har multitech til 3-åringen. Er veldig fornøyd. Minstemor sitter i besafe izi combi. Er fornøyd med det også, men savner hodestøtten som er på mt, også er det jo bare opp til 18kg.
Begge sitter bakovervendt.

ORIGINAL: Tanketrollet

Så utrolig trist at det er sånn [&:]
Utrolig at mote og design skal gå foran sikkerhet som du sier.

Godt du gjør en innsats for å få et sete som du vil ha da! [:D]

sign[:)]

Oppdatert! 

OMG. Av og til kan man faktisk lure på om folk tenker med ræva, altså [&o]

Ja absolutt!! Det er jo en grunn til at det anbefales at barna skal sitte bakoverlent så lenge de kan! Håper monteringen gikk greit, brodern har et slikt sete til sin gutt (1,5 år), tror de fikk bryne seg litt på det ;) Håper dere blir fornøyd :)

ORIGINAL: karrol

Ja absolutt!! Det er jo en grunn til at det anbefales at barna skal sitte bakoverlent så lenge de kan! Håper monteringen gikk greit, brodern har et slikt sete til sin gutt (1,5 år), tror de fikk bryne seg litt på det ;) Håper dere blir fornøyd :)

Det skal nok gå bra med moneringa. Har lest gjennom bruksanvisninga og den er ikke alt for ille. Ella-Linneah "prøvkjørte" stolen sin i stua og det ser iallefall ut som om hun trives i den! Selv om pappkassa var MYE mer interessan! Den kommer vi sikkert til å ha i hus en stund. Hun likte å krabbe inn og ut fra den [:)]

Hehe, kanskje dere bare skal montere pappeska i bilen da? Så har hun det jo i allefall morro på biltur? ;p

Det er stor hit her i huset også med pappesker. De kan visst også brukes som gåvogn mener jentungen vår :p 

Back
Topp