bilstol prate

MammaenTilLinnea

Forelsket i forumet
Med hensyn til en liten diskusjon inne på det snille hjørne igår...
Jeg syntes det kan bli for mye bilstole prat....
Det var ei som ville gi vekk ett bilsete, så fikk ho til svar at det var for gammelt osv.
Er mange som ikke har råd til bilsete, å da må jeg jo si at det er flott at ho vil gi det vekk.
Å det betyr ikke at jeg ikke vil det beste for ungen min fordiom jeg bare vet det er mange som ikke har råd til alt det dyreste til en hver tid.
Mange som ikke har bil men blir kjørt rundt på av besteforeldre osv.
Å da er vel det bilsete bedre enn ingenting?
Er ikke vits å alltid komme med at nei det er ikke bra nok å du vil ikke det beste for ungen din osv...
Så lenge dere ikke kjenner meg så har dere ingen rett til å komme med det tulle der!

Kunne ikke falle meg inn å tenke det verste om en person, selv om de ikke har det beste av det beste på markedet til enhver tid. Alle vil jo det beste for sine egne barn, uansett hvilke utstyr de har til dem. Fikk ikke med med at det var noen som ville gi bort et bilsete. Men den personen som ville gjøre det, så var det nok av gavmildhet. Det er tross alt tanken som teller.

For min del så er det masse jeg ikke bruker penger på til datteren min. Vi kjøper lite tøy (MEN er heldige å arve en del), kjøper lite leker, fancy stash etc. Er svært lite vi er opptatt av å ha det beste/nyeste innen.
Men når det kommer til bilsikkerhet så vil vi ha det sikreste. Vi ønsket oss dette til jul - famillien på begge sider spleiset. Var masse annet vi kunne ha ønsket oss til henne, men fant ut at det er det viktigste pr.nå.
Så det KAN finnes muligheter til å sikre best mulig uten å ha stinn  av gryn.
Men; jeg er selvsagt klar over at ikke alle har mulighet til å arve, har familier som kan spleise etc.

Så enig, så enig!!!
Je kjøpte riktignok nye seter til Tia, men fikk nå pes for dette også. Fordi de ikke var av de dyreste og sikreste!!! Men setet ble jo solgt i butikk og var splonka nytt!! Je ga 1600,- for 2 NYE seter je!! Er vel bare halvparten av det ett av disse anbefalte setene her inne koster!!
Og siden je ikke driter penger, så syns je det er greit å kjøpe de som er litt billigere!!

Blir sånn kjøpehysteri og mote greier ut av alt dette bilstol snakket! Den ene ska ha det finere og dyrere enn den andre!!

Vi har ikke råd til bilstol til flere tusen kroner!!!!

Jeg fikk en bilstol mot å betale portoen. Ikke har vi bil heller, så de gangene det blir brukt så er det pga besteforeldre og familie ellers. Stolen er krute god, den er fremovervendt, so what, om 1 år så er det vel samme visa igjen uansett om at de da skal sitte fremovervendt.

Det kan faktisk bli for mye opplysning om bilstoler...vi vil det beste for vårt barn...men når man faktisk ikke har økonomi til det aller beste, så velger vi det nest beste...[:)]

Nå vet ikke jeg hvilken diskusjon dere snakker om, så jeg aner ikke hvor gammel stolen er. Men hvis stolen er så gammel at det er en fare for at setet kan reagere slik i en kollisjon ville jeg sagt fra:
http://youtube.com/watch?v=wvCRz7BRAM0

Back
Topp