Bilstol pose !

Zazigai

Forelsket i forumet
Trenger litt hjelp med dette .. Er begynt å hekle en pose, men så lurer jeg sånn på om jeg skal ha hull til selene på begge sider, altså slik at selen festes gjennom og utenpå posen?? Eller kun på baksida, slik at barnet festes inni posen ?? .. Har lest endel forskjellige oppskrifter, og der står forskjelligt på alle .. Hva mener dere? Jeg føler kanskje posen blir veldig klumpette om selene skal gå igjennom, for så og festes utenpå ...

Hjelp hjelp! :)

Bare bak sånn at ungen sitter fastspent inni posen:) å når det blir for varmt da så kan du bare åpne posen og voila, ikke svett baby samtidig som h*n er fastspent;)

Baby skal festes inni posen. Hvis du fester utenpå posen så vil bilsiklerheten være dårligere da man ikke skal ha særlig tykke lag mellom baby og seler

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Mamma strikker en for meg med hull både foran og bak. Greier ikke helt å se for meg hvordan man fester selene inni posen, for selene skal jo uansett gå overskuldrene. Nå er jeg forkjølet og tett i pappen, så det er kanskje bare hodet mitt som ikke er helt på nett;)

Mamma strikker en for meg med hull både foran og bak. Greier ikke helt å se for meg hvordan man fester selene inni posen, for selene skal jo uansett gå overskuldrene. Nå er jeg forkjølet og tett i pappen, så det er kanskje bare hodet mitt som ikke er helt på nett;)

Er egentlig litt enig med deg, for vertfall på min stol er selen som går over skuldrene, også festet på sidene.. Så sitter å vrir hodet mitt på hvordan jeg skal klare og hekle hull uten og ha hele ryggen/siden open ... :/ ..

EImageUploadedByBV Forum1411736832.733057.jpg
Eller så blir det som denne da:) men tenker at det er jo veldig upraktisk og tungvint når bilen blir varm, da må du jo stoppe å ta av selen for å ta av posen for så å feste selen igjen, å veldig kjedelig hvis baby i tillegg kanskje har sovna;) isteden for å feste inni og bare åpne posen når det er varmt:) å da våkner heller ikke baby;)

EVis vedlegget 79869
Eller så blir det som denne da:) men tenker at det er jo veldig upraktisk og tungvint når bilen blir varm, da må du jo stoppe å ta av selen for å ta av posen for så å feste selen igjen, å veldig kjedelig hvis baby i tillegg kanskje har sovna;) isteden for å feste inni og bare åpne posen når det er varmt:) å da våkner heller ikke baby;)
LITT forskjell på de to posene da. De strikkede posene lar seg jo ikke åpne på samme måte. ;) Og den posen øverst må jo nødvendigvis også ha hull i sidene samt ved skuldrene...?

ImageUploadedByBV Forum1411761683.092928.jpg

Skjønner hva du tenker med begge bildene, men hvordan kan jeg gjøre det her da? Er greitt med hullet til den nederste delen, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med selene oppe ...

ImageUploadedByBV Forum1411762005.535374.jpg
Bakstykket må liksom bli slik, men disse hullene kommer ikke til å holde seg så tynne, og er vell ikke noe godt dersom jeg setter inn noen knspper.. Blir veldig rungvindt igjen også ... Hmm .. Tror det må bli med selen utenpå ..

Vis vedlegget 79944
Bakstykket må liksom bli slik, men disse hullene kommer ikke til å holde seg så tynne, og er vell ikke noe godt dersom jeg setter inn noen knspper.. Blir veldig rungvindt igjen også ... Hmm .. Tror det må bli med selen utenpå ..
Er nok en grunn til at de fleste oppskriftene på strikkede poser (som jeg har sett iallfall) er med hull på for- og bakside;)

Dette er riktig måte.
Det andre bildet som viser seler oppå er en lite gunstig måte å gjøre det på. For babys sikkerhet ved kræsj vil da bli redusert:( Man skal aldri ha for tykt lag UNDER selene(altså mellom selene og barnet).
Enten tynn ulldress og tykt ullteppe OPPÅ, eller tynn ulldress i bilstolpose der man kan ha selene inni posen:)

Dette er riktig måte.
Det andre bildet som viser seler oppå er en lite gunstig måte å gjøre det på. For babys sikkerhet ved kræsj vil da bli redusert:( Man skal aldri ha for tykt lag UNDER selene(altså mellom selene og barnet).
Enten tynn ulldress og tykt ullteppe OPPÅ, eller tynn ulldress i bilstolpose der man kan ha selene inni posen:)

Men hvordan er det laget til for selene her da? For det jeg ikke skjønner, er jo hvordan de lager hullene da selene henger på sidene også .. Det blir jo akkurat samme problem her som på den andre ...

Back
Topp