Bilstol på sydentur

_Inga_

Flørter med forumet
Hei! Jeg lurer på noen kan dele erfaringer ang. hvordan dere løser det med bilstol på charterferie (kanariøyene). Vi reiser om et par mnd med vår lille på da 11 måneder. Har bestemt oss for å ta med den vanlige vogna i prampack siden vi skal gå mye og vil ga en stabil og kjent vogn. Vi skal ha leiebil, men etter litt research har vi konkludert med at de barnesetene som tilbys ikke tilfredsstiller våre krav. Vi ønsker dermed å ta med bilsete. Hvordan kan dette gjøres på best mulig måte? Bør vi kjøpe et billig/brukt sete? Eller kan det sendes på en forsvarlig måte? Reiser med ving og har ikke eget sete til baby så bilstolen får antagelig ikke bli med i kabinen.

Det finnes egne bilstolposer ala prampack. Sjekk om det er noen som leier ut på Finn i nærheten av deg. Det gjorde vi da vi skulle fly med babyen vår på 9 mnd. Ellers ser jeg andre sende bilstolen i plastpose man får på flyplassen, men føler de bilstolposene er litt mer robuste. Ellers har jeg hørt andre bruke en oppblåsbar bilstol som heter Nachfogler (ikke prøvd selv).

Om dere sender bilstolen vil jeg anbefale å ta den ut og sjekke stolen for skader før dere forlater ankomsthallen på flyplassen, slik at dere får registrert evt skader hos flyselskapet.

Back
Topp