Bilstol og base

Em_83

Blir kjent med forumet
Hei :) Til dere som har to biler: Kjøper dere en base til hver bil slik at det skal være enkelt å bruke babybilstolen i begge bilene? Eller er det enkelt å flytte over basen til en annen bil? Syns dette med bilstol er litt uoversiktlig. Vet ikke om det har noe å si, men vi tenkte å kjøpe BeSafe iZi Go Modular X1.
 
Last edited:
Å kjøpe to baser kan bli fryktelig dyrt, men i ditt tilfelle, som skal ha modular, kan det jo være like greit med to, da dette er baser du kan bruke på neste sete også :) (men da må du forholde deg til visse modeller ved neste kjøp)
Mtp flytting av base så går det jo, aner ikke hvordan det er for din base, men for vår (iso fix) så fikk vi beskjed av venner at det bare blir styr. Ingen godt svar kanskje, men vil tro det ender med å handle om penger for folk hvorvidt de kjøper en eller to :)
 
Jeg vet ikke om dere tenker å bruke begge bilene like mye? I testen fra NAF, så godkjente de dette setet også til bruk uten base. Så jeg ville kanskje vurdert å hatt bare base i den ene bilen, dersom dere bare unntaksvis skal kjøre den andre bilen med babyen?
 
Vi har bare base i en bil.
I den andre fester vi på vanlig måte med belte :)
 
Takk for innspill :) Jeg trodde setet måtte festes i en base, men nå ble jeg litt klokere. Da tenker jeg vi går for én base og fester stolen med beltet i den andre bilen.
 
Vi har den besafe izi og vi valgte å kjøpe to baser. Jeg syntes det var mye styr å måtte flytte over, plutselig hadde jeg bilen uten basen hjemme for vi hadde glemt å flytte over. Det var og mye enklere når vi gikk over til stol nr 2. Det er litt dyrere ja, men for oss var det helt klart værdt pengene
 
Back
Topp