Bilstol nummer 2

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Hvor mange måneder var barnet når dere byttet til bilstol nr 2?
Og har dere en stol å anbefale? :)

Concord Reverso. Vi brukte baby-bilstolen (MaxiCosi cabriofix) til hun hadde bikket året, men Concord Reverso kan brukes fra de er babyer. Og varer til 22 kg /105cm

Utrolig fornøyd med den stolen, hun sitter kjempegodt i den fortsatt, og er en høy tre og et halvt -åring.

Last edited:
Vi byttet når lille var rundt 6 mnd (når han kunne sitte selv med støtte). Vil anbefale stol som holder bakovervendt lengst mulig, vi gikk for besafe izi plus (går til 25kg). Axkid minikid (som nevnt over) er visst en av de som holder lengst mtp rygglengde (også til 25 kg). Vi blir å kjøpe minikid til storebror nå lille i magen blir så stor at han/hun er ferdig med babystolen[emoji4]

Vi byttet når våre var ca 8 mnd. Har cybex sirona som kan vendes 360 grader. Veldig enkelt å få barnet inn og ut siden det sitter vendt mot deg. Det har også kommet godt ut i tester. Ulempen er at det har en max vekt på 18 kg og ikke 25 kg.

Du bør bytte så fort barnet klarer å sitte med støtte, da mindre helling er tryggere.
Vår treåring har Axkid Minikid (husker ikke hva vi endte på hos storesøster, da vi prøvde mange...), og vi kunne ikke vært mer fornøyde. :)

Må bare legge til at om jeg skulle kjøpt nå ville jeg nok heller kjøpt isofix (de som går til 18kg) da de er raskere å flytte på og færre marginer for feilbruk. Tenker spesielt på hvis andre skal feste den[emoji85] Samt at man kan stille inn hvilestilling når den er montert, de fleste som går til 25 kg må man montere på nytt for å få annen helling (dog ikke izi plus). Deretter kjøpt minikid på samme bakgrunn som nå[emoji4] Skal man ikke ha flere barn som trenger bakovervendt samtidig bør man muligens tenke litt annerledes, for det er klart at alle stolene koster litt[emoji28] Når det er sagt er gjerne isofix (18 kg) dyrere enn de beltemonterte (25 kg)[emoji5]

Vi bytta når hun var 11mnd, jeg har besafe combi, kjempe fornøyd :)

Bytta når de var 7-8 mnd. Anbefaler axkid minikid da den ofte varer lengst [emoji1362] vi har både den og britax maxway.

Bytta når han var 5,5 måned, satt stødig med støtte da og trivdes bedre i stol 2, som jo også er tryggere enn babystolen. Har besafe modular. Veldig fornøyd! Men store barn vokser fort ut av den da. Min er to år og har fortsatt goood plass, men er bare 11 kg og gjennomsnittlig lang :)

Bytta ved 10-11 kg. Husker ikke hvor mange mnd. Hat babysete som varte til 13 kg og var bra innafor med lengde. Britax med beltefestet base

Husker ikke i farta hva det setet han fikk heter, men storesøster fikk maxway 2 mener jeg. Hun brukte det enda når lillebror byttet

Byttet ved ca 9 måneder. Axkid Minikid

Back
Topp