Bilstol nummer 2

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Det er jo en jungel av bilstoler der ute. Derfor tenkte jeg å høre om dere har anbefalinger når det gjelder bilstol nummer 2?

Vi har besafe i-size til vårt barn og er foreløpig veldig fornøyd med setet, brukt det siden september (han er nå 15 mnd). Anbefaler deg å dra innom forhandlere av de ulike merkene og høre hva de anbefaler. Se hvordan barnet sitter i setet og se hvordan stolen passer i bilen med barnet i setet.

Vi har også besafe i-size og er veldig fornøyde. Mini sitter høyt og fint, han elsker plutselig å kjøre bil:)

Setet er ganske stort, men i vår V70 går det fint:)

Kjøpte et besafe plus og var veldig fornøyd men det tok så stor plass i bilen at vi måtte kjøpe et nytt et. Kjøpte Cybex Sirona.
Helt greit sete men hun virker ikke så behagelig i det som i Besafe. Men det tar mye mindre plass i bilen.

Dere med besafe i-size, kan denne også festes med bilbelte, eller kun med isofix? Er dette kun et bakovervendt sete, eller kan det snues etterhvert? Er også på jakt etter bilstol nr 2. Ikke lett!

Dere med besafe i-size, kan denne også festes med bilbelte, eller kun med isofix? Er dette kun et bakovervendt sete, eller kan det snues etterhvert? Er også på jakt etter bilstol nr 2. Ikke lett!

Kun isofix og bakovervendt.

Jeg er fornøyd med Cybex Sirona. Har ikke prøvd noen andre, men muligheten for å snu setet mot døren gjorde valget enkelt - det er gull verdt for meg med ryggproblemer og bekkenløsning.
Det kan også legges ned ganske mye, slik at han halvveis ligger når han sovner.

Du bør uansett prøve setet i bilen. Cybexen passet veldig bra i bilen vår, men i en annen vi lånte en gang var setene tydeligvis mye brattere, og han satt veldig rett opp.

Ikke kjøp sete uten å teste det i bilen.

Vi har besafe izi plus, veldig fornøyd med det.

Tenker kun på sikkerhet og har derfor besafesetet som har vært best i test selvom det er tungvint om du skal drasse det ut og inn av bilder:-) Har reservesete til det bruk som er for besteforeldre hjem fra bhg og slikt :-)

Har besafe til begge to, fornøyd med det.. (Minstemann har vokst ut av sitt nå da men). Syns det er enkelt og komfortabelt:-)

Back
Topp