Bilstol nummer 2

mom2be_juli2014

Glad i forumet
Hei!
Eg og samboer har idag vært og kikket på bilstoler mtp. at det snart er tid for å bytte. Det er litt av en jungel der ute, men etter nøye studering og god veiledning kom vi frem til at det står mellom to stoler: Besafe iZi Kid i-Size vs. Besafe iZi Plus.
Er det noen som har en av disse stolene (eller begge :Pq) som vil fortelle om deres erfaringer mtp. fordeler/ulemper?
Vi er litt uenige/usikre nå, så det hadde vært fint og høre fra noen som har testet dei ut :) På forhånd takk!

Har du sett på cybex sitt? Det kan snus, så du setter barnet rett inn og deretter vender det rundt. Bakover og forover sete. Vi er SÅ fornøyd, har det til vår på 2,5 år. Vil garantert kjøpe det samme til nestemann :)

Har du sett på cybex sitt? Det kan snus, så du setter barnet rett inn og deretter vender det rundt. Bakover og forover sete. Vi er SÅ fornøyd, har det til vår på 2,5 år. Vil garantert kjøpe det samme til nestemann :)

Cybex'en har vi sett på, men den er ikkje aktuell av flere årsaker. Den viktigste er vel at vi ønsker et bilsete som kun er bakovervendt. I tillegg er den for kort i ryggen. Men takk for tipset likevel :)

Har izi plus. Prøvde det bilen og set så bra ut og kjøpte det.
Kom hjem og installerte setet og det tok mye mer plass :p så må må vi kjøpe ny bil haha!
Ikke nytt sete, neida. .
Så mitt poeng er, Vær sikker på at det passer :p
Utenom det er vi veldig fornøyde. Hun sitter godt og er tydelig behagelig i setet og det er fempunktsseler. Stødig. Men ganske stort :)

Hei!
Eg og samboer har idag vært og kikket på bilstoler mtp. at det snart er tid for å bytte. Det er litt av en jungel der ute, men etter nøye studering og god veiledning kom vi frem til at det står mellom to stoler: Besafe iZi Kid i-Size vs. Besafe iZi Plus.
Er det noen som har en av disse stolene (eller begge :pq) som vil fortelle om deres erfaringer mtp. fordeler/ulemper?
Vi er litt uenige/usikre nå, så det hadde vært fint og høre fra noen som har testet dei ut :) På forhånd takk!

Den største forskjellene er at Izi Plus går opp til 25 kg, Izi Kid i-size går opp til bare 18 kg pga isofix.

Izi Plus må defor festes med bilens seler, og Izi Kid i-size festes med isofix :)

Vi har Izi Plus da vil ønsker at barnet skal sitte bakovervendt så lenge som mulig, og er kjempe fornøyd med setet. Han er snart 7 mndr og har sittet der i en mnd allerede (snart 10 kg og stor gutt :P)

Storesøster på snart 4 år sitter bakovervendt i Britax MaxWay, dette er også et kjempe bra sete, som tar en del mindre plass enn BeSafe setene. Så det viktigste er at dere prøver det i bilen med barnet i, og med den passasjeren som skal sitte foran, slik at dere slipper noen problemer senere. :)

Har hatt kun beltemonterte seter, da vi har 3 bilseter i baksetet og får derfor ikke plass til isofix, man kommer fort inn i beltemonteringen :) Se film på BeSafe sine hjemmesider www.besafe.no :) Ellers finnes mye på youtube også.

Vi har izi plus. Det er god plass i setet, enkelt å justere. Pluss for å kunne justere vinkel på setet.
Minus? Det er gigantisk. :p
Men så vidt jeg vet er alle besafe store.:)

Vi har izi plus. Det er god plass i setet, enkelt å justere. Pluss for å kunne justere vinkel på setet.

Her fikk vi plass til det setet i tillegg til et MaxWay i midten bakover og en beltestol ;) hehe, så ikke alltid de største setene tar mest plass i bilen faktisk :P

;) Men ja, det er tungt og stort, men det er alle BeSafe som du sier..

Har izi plus. Prøvde det bilen og set så bra ut og kjøpte det.
Kom hjem og installerte setet og det tok mye mer plass :p så må må vi kjøpe ny bil haha!
Ikke nytt sete, neida. .
Så mitt poeng er, Vær sikker på at det passer :p
Utenom det er vi veldig fornøyde. Hun sitter godt og er tydelig behagelig i setet og det er fempunktsseler. Stødig. Men ganske stort :)

Takk for tips! Ja, vi må teste det ordentlig ut i bil. Spent på å se hvor stor plass som blir igjen til passasjer, da verken eg eller samboer er det man kan kalle lave...(182cm +. ) jaja, man må vel ofre komforten i noen år, slik at vesla er sikret best mulig. Sikkerhet kommer først! :)

Takk for tips! Ja, vi må teste det ordentlig ut i bil. Spent på å se hvor stor plass som blir igjen til passasjer, da verken eg eller samboer er det man kan kalle lave...(182cm +. ) jaja, man må vel ofre komforten i noen år, slik at vesla er sikret best mulig. Sikkerhet kommer først! :)

Kommer veldig an på bilen, her har vi GOD plass både jeg og mannen foran :) Så ta med passasjer når du prøver! :) et veldig godt sete i allefall :)

Hvis ikke kan du også sjekke ut Britax MaxWay om den gir bedre plass for noen foran om det skulle bli trangt med BeSafe sine seter.

Vi har izi plus til 3-åringen og er veldig fornøyde med det :)
Litt trangt foran på passasjersiden med det går greit. Har plass til babysete med isofixbase og en voksen i tillegg i bredden.

Siterer! Vi kjøpte større bil:p men ungen på 4,5 sitrer godt i det enda!:)

Vi har izi pluss og ett britax setet i reserve. Får plass til begge setene i en passat. Er kjempe fornøyd med setet, hu har hatt det i over 1 år nå og elsker det enda. Hu var også en stor unge. Så setet ble installert på overtid når hu var 7 mnd. Måtte få det fraktet til oss da vi bodde på hytta i Pappa permisjonen.

Back
Topp