Bilstol nr 3

FrøkenElfie

Elsker forumet
Hvilken stol ville du ha valgt til 3åring som helst bør sitte bakovervendt litt til? En ren bakovervendt for så å kjøpe ny om et års tid, eller en man kan snu når den tid kommer? Noen som har konkrete forslag til merke? :-)

Britax Max Way
Axkid Minikid

Søk på gruppen bilstoler på FB- masse god info på samme problemstilling :-)

Vi har en cybex sirona til mini. Og en cybex solution x fix til eldste

Hadde valgt ren bakovervendt siden det er tryggest

Samme her. Eller, den vi hadde kunne snus, men vi skiftet bilstol da vi snudde, for å unngå fempunktssele forovervendt.

Britax Two Way Elite går til 25 kg bakovervendt og er ofte på tilbud:)

Hadde kjøpt en av de som varer lengst rent bakovervendt, så kan barnet sitte bakover lengre enn til 4 år også. Max way, izi plus, minikid, britax twe.

Når barnet skal snues bør du uansett kjøpe en ren beltestol :)

Hadde kjøpt en av de som varer lengst rent bakovervendt, så kan barnet sitte bakover lengre enn til 4 år også. Max way, izi plus, minikid, britax twe.

Når barnet skal snues bør du uansett kjøpe en ren beltestol :)
Britax Two Way Elite går til 25 kg bakovervendt og er ofte på tilbud:)
Mange som skryter av two way elite. Men er den like bra som feks Max way og minikid selv om den kan brukes både bakover og framover?

Mange som skryter av two way elite. Men er den like bra som feks Max way og minikid selv om den kan brukes både bakover og framover?
Eldste vår satt veldig fint i TWE. Stor 4 åring. Har kun brukt den bakovervendt.

Den skal være like bra, men det er mindre polstring i den så den er nok ikke like behagelig over lengre kjøring. Aldri prøvd den fremover da mine barn sitter bakover til de skal over i beltestol.

Den skal være like bra, men det er mindre polstring i den så den er nok ikke like behagelig over lengre kjøring. Aldri prøvd den fremover da mine barn sitter bakover til de skal over i beltestol.
Komforten er ikke like bra, men den er like sikker. Til vanlig kjøring funker den fint, men er msn på mye lange bilturer hadde jeg valgt noe annet.

Den er desverre ganske kort i ryggen. Min på snart 90cm må ha ny stol snart. :o Før han er 2 år.

Mi på 3,5 er 104 cm og sitter i den enda.. Begynner å bli trangt nå da, men hun kan bruke den en stund til!

På Cybex sirona står det opptil 105 cm. Avhenger sikkert av hvor lang overkropp og bena er også. Maks 18 kg. Vår straks 2 åring har i alle fall veldig mye å gå på. Kommer til å bruke den så lenge vi kan for det er et supert sete, så får vi se om han må ha en annen stol før beltestolen (som han tidligst skal ha fra 4 år ;) )

Back
Topp