Bilstol nr 2

Hjertemitt2017

Forelsket i forumet
August 2018
Sensommerskattene 2023
Hvilken bilstol har dere tenkt til å kjøpe når babyen vokser ut av babystolen? Drevet å lest på tester osv, men blir ikke helt klok på hva vi skal kjøpe. Har litt lyst på en man kan rotere slik at det blir lettere å stramme beltene nok syns det har vært litt vanskelig å stramme besafe izi plus stolen til storesøster nok. Hun blir fire til sommeren, men hun er liten av vekst så tenker at hun skal sitte bakovervendt en stund til. Den hun har går helt opp til 25 kg og hun har forsatt god plass til beina. Derfor har jeg tenkt til å mest sannsynlig kjøpe en stol med isofix som går til 18 kg til lillesøster, da hun kan arve stolen til storesøster når hun vokser ut av den
 
Vi har Cybex sirona m1 etter storebror som mini bruker. Den roterer ikke, men er lett å stramme fordi.

Og når han vokser ut av den er det axkid minikid som venter. Men jeg får lange tunge barn.
 
Jeg har tenkt å gå for Britax swingfix så sant den passer bra i bilen vår. Den skal visst vare litt lenger enn f.eks cybex. Den er plustestet og kan vendes mot døren. Kjøper ny beltemontert når den blir for liten. Så får det heller være litt uøkonomisk. Du slipper jo den biten siden du allerede har en som går til 25 kg.
 
Vi skal bruke axkid minikid etter storesøster som blir fem over nyttår og skal snus. (Jeg er litt motvillig, men samtidig viser hun at hun klarer å sitte i beltestoler og er 23 kg og 113 cm høy.) Vi har også en Two way som eldste har brukt de siste to årene, men det blir nok litt for romslig med en gang. Får se om vi kjøper et isofix-sete i mellomtiden. Fint å ha til besteforeldre som er litt kranglete med beltemontert bakovervendt.
 
Kjøpt Cybek Sirona S i-Size :) Tenker bytte over i løpet av neste måned.
 
Britax swingfix er den jeg har sett litt på også den ser veldig fin ut. Tror vi går for den. Her er storesøster bare 95 cm og 15 kg så hun må nok ihvertfall sitte bakovervendt et år til. :)
 
Kjøpt Cybek Sirona S i-Size :) Tenker bytte over i løpet av neste måned.

Åå? Trodde de kunne bruke den første bilstolen til de var 12-13 kg jeg? Så jeg har ikke ofret dette en tanke, for å være helt ærlig :p
 
Åå? Trodde de kunne bruke den første bilstolen til de var 12-13 kg jeg? Så jeg har ikke ofret dette en tanke, for å være helt ærlig :p

Jo det kan de, men tenker prøve ut da Leah ikke liker den vi har nå
 
Vurderer britax max way plus, men må prøve den i bilen så blir nok en tur innom babybanden etterhvert, har inntrykk av at de er gode på bilseter og at vi der kan teste i vår bil... Har cybex sirona til storebror, så tenkte å gå for en som ikke har isofix nå og da kanskje varer litt lengre
 
Aha, da er jeg med :D Ooog kan skyve dette «problemet» en del frem i tid :p

Bare husk at høyden har mer å si enn vekt. Hodet skal ikke bikke mye over toppen før det skal byttes. Hos de fleste blir det trangt før 1 år :)
 
Aha, da er jeg med :D Ooog kan skyve dette «problemet» en del frem i tid :p

Men det er anbefalt å bytte når de kan sitte uten å sige sammen i stol nr 2. Den er mye tryggere ved en eventuell kræsj fordi det er mindre helling enn det skal være på babystolen.
 
Men det er anbefalt å bytte når de kan sitte uten å sige sammen i stol nr 2. Den er mye tryggere ved en eventuell kræsj fordi det er mindre helling enn det skal være på babystolen.

Skjønner! Takk for tips! Får begynne og researche litt på ny bilstol snart, så vet vi hva vi skal kjøpe når tiden er inne :)
 
Kjøper Babysafe sitt Modular fra 9-18 kg er det vel, det passer på samme base som det setet vi bruker nå.
 
Noen som har kommet over noen gode tilbud på stoler?
 
Back
Topp