Bilstol nr 2

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Har dere gått over til bilstol nr 2?
Han begynner å bli litt misfornøyd med å sitte i den lille stolen nå og vi ser på nye stoler...
Er det sånn at de bakovervendte stolene også kan snues fremover etterhvert hvis det skulle bli aktuelt? Vet jo at han helst skal sitte bakovervendt så lenge som mulig og det vil vi også prøve å holde på, men han kan jo bli bilsyk osv, så tenkte bare sånn i tilfelle...
 
Vi har gått over til bilstol nr 2. Kjøpte Besafe izi modular. Veldig fornøyd! Den kan kun brukes bakoverlent men til barnet er 105 cm lang (rundt 3-4 års alder). Finnes et hav av bilstoler, tror man bare burde prøve å se hva som passer best for seg. Jeg meldte meg inn i en sånn bilstolgruppe på facebook og der ble jeg bare forvirret....
Viktigste for oss var god liggestilling, at det kunne brukes lenge og at det var sikkert.
 
Vi har gått over til bilstol nr 2. Kjøpte Besafe izi modular. Veldig fornøyd! Den kan kun brukes bakoverlent men til barnet er 105 cm lang (rundt 3-4 års alder). Finnes et hav av bilstoler, tror man bare burde prøve å se hva som passer best for seg. Jeg meldte meg inn i en sånn bilstolgruppe på facebook og der ble jeg bare forvirret....
Viktigste for oss var god liggestilling, at det kunne brukes lenge og at det var sikkert.
Ja har googlet litt rundt og blir ganske forvirret av alt som fins...
I så fall kan jo stolen brukes lenge, og det er jo en fordel sånn sett.
Når du sier god liggestilling, mener du da at stolen på et vis kan legges ned? Eller tenker du da at barnet sitter behagelig og sover?
 
Gikk over til stol nr 2 i sommer da babystolen ble for tett for min lillemann. Han måtte sitte i bare bleien om han ikke skulle bli gjennomsvett. Og det var ikke helt forenlig med temperaturen ute. Så da ble det slik. Men jeg har et sete som går fra nyfødt og oppover. Men synes det er for romslig til nyfødt. Så har brukt babystolen til han var 6 mnd. Og storesøster var 10 mnd når hun flyttet over i det sete.
 
Ja har googlet litt rundt og blir ganske forvirret av alt som fins...
I så fall kan jo stolen brukes lenge, og det er jo en fordel sånn sett.
Når du sier god liggestilling, mener du da at stolen på et vis kan legges ned? Eller tenker du da at barnet sitter behagelig og sover?

Ja at stolen kan endre stilling. Når han sover kan vi trykke på en knapp så glir setet ned og han ligger godt, og når han sitter kan vi reise setet opp igjen så han sitter mer rett opp med ryggen. Vi er veldig fornøyd med det, han sover veldig godt i setet. Det er en fordel når vi reiser mye t/r hytta på fjellet (3 timer). :)
 
Cybex sirona M2 er test vinneren. Lett å bli forvirret av jungelen der ute, men ifølge Forbrukerrådets store test, er den vinneren. Den er vendbar mener jeg, altså kan snu den 360 grader. Enkelt å sette barnet inn og ut i bilen med den funksjonen.
 
Nr 2 stolene bør absolutt ikke brukes forover, farlig i en kollisjon!

Husk; om du kjøper stol med isofix så er du nesten garantert å måtte kjøpe nytt sete senere, fordi disse blir utvokst før de bør sitte i beltestol.

PS; Meld dere gjerne inn i "bilstoler og tilbehør" på fb. Mye gode tips :)
 
Cybex sirona M2 er test vinneren. Lett å bli forvirret av jungelen der ute, men ifølge Forbrukerrådets store test, er den vinneren. Den er vendbar mener jeg, altså kan snu den 360 grader. Enkelt å sette barnet inn og ut i bilen med den funksjonen.
Nei den er ikke vendbar ;) Gamle sirona er vendbar, ikke M2.
 
Ja har googlet litt rundt og blir ganske forvirret av alt som fins...
I så fall kan jo stolen brukes lenge, og det er jo en fordel sånn sett.
Når du sier god liggestilling, mener du da at stolen på et vis kan legges ned? Eller tenker du da at barnet sitter behagelig og sover?
Stol som varer til 3-4 år er ikke lenge nei. Det finnes flere beltefestede som går til 25 kg og 125 cm :) Det er 6-7 år!
 
Nr 2 stolene bør absolutt ikke brukes forover, farlig i en kollisjon!

Husk; om du kjøper stol med isofix så er du nesten garantert å måtte kjøpe nytt sete senere, fordi disse blir utvokst før de bør sitte i beltestol.

PS; Meld dere gjerne inn i "bilstoler og tilbehør" på fb. Mye gode tips :)

Jeg var medlem der men jeg synes ikke det var mye gode tips for å si det sånn. Jeg fikk inntrykk av at de eneste bilsetene som var "godkjente" i den gruppen der var det svenske merket, Axkid. Så fort noen andre spurte om noen andre seter så ble det bare henvist til de setene der med en gang og alle andre seter ble man frarådet å kjøpe.
 
Ikke byttet enda, men ho er bare 65,5cm så er veldig kort, men har kjøpt cybex sirona m2 i-size som vi bytter til når ho blir litt større [emoji2]
 
Takk for svar alle sammen.
Vi har ikke fått kjøpt en enda, men det er på trappene. Blir å satse på noe som er vendbart. Har ikke isofix i bilen så det må bli en som kan festes ved hjelp av bilbelte. Har funka bra til nå med babystolen selv om det er mer tungvindt enn isofix.
 
Jeg var medlem der men jeg synes ikke det var mye gode tips for å si det sånn. Jeg fikk inntrykk av at de eneste bilsetene som var "godkjente" i den gruppen der var det svenske merket, Axkid. Så fort noen andre spurte om noen andre seter så ble det bare henvist til de setene der med en gang og alle andre seter ble man frarådet å kjøpe.
Det er bare tull. INGEN fraråder noen å kjøpe seter i den gruppa, med unntak av seter som faktisk er dårlige. Selvfølgelig anbefaler folk seter de er fornøyde med. Axkid minikid og Besafe izi plus blir oftest anbefalt da disse er 2 av de beste setene man får tak i, de er plustesta, kommer godt ut i tester og varer ut hele bakovervendtperioden. Ergo - det lønner seg faktisk å kjøpe disse kontra feks en isofixstol som kun i noen tilfeller passer ut hele bakovervendtperioden ;-)
 
Det er bare tull. INGEN fraråder noen å kjøpe seter i den gruppa, med unntak av seter som faktisk er dårlige. Selvfølgelig anbefaler folk seter de er fornøyde med. Axkid minikid og Besafe izi plus blir oftest anbefalt da disse er 2 av de beste setene man får tak i, de er plustesta, kommer godt ut i tester og varer ut hele bakovervendtperioden. Ergo - det lønner seg faktisk å kjøpe disse kontra feks en isofixstol som kun i noen tilfeller passer ut hele bakovervendtperioden ;-)

Nei! Det er ikke tull =)
 
Dumt du føler det sånn, for slik er det ikke. Mulig du var med i den andre gruppen da, for jeg er admin i bilstoler og tilbehør, og vet godt hvordan det er der.

Ja, det var den andre gruppa. =) Da kan nok det forklare hvorfor - der var det ikke god stemning hvertfall!
 
vi har besafe izi combi x4 og recaro zero1. Recaroen kan brukes bakovervendt til 18 kg eller 105 cm og kan vries ut mot døra når du setter inn barnet. Vi har brukt denne på 2 åringen og det er en drøm! Skikelig irriterende at det setet ikke var når vi kjøpte i slutten av 2015.. er også fornøyd med besafe setet. det har bedre liggestilling, men er veldig svært og tar mye plass.

minste her bytta forsåvidt i sommer :)
 
Ja, det var den andre gruppa. =) Da kan nok det forklare hvorfor - der var det ikke god stemning hvertfall!
Den kan jeg si meg enig i. Ikke mye positivt å høre om den gruppen fra noen desverre!
 
Back
Topp