Bilstol nr 2

BareEnMamma

Glad i forumet
*MIA*
Hei dere! Håper noen er eksperter på dette området :) Vi har kjøpt ny bilstol for den vi ønsket oss var på tilbud. Har egentlig ikke noe hastverk med å bytte, men som dere kanskje har forstått så har vi en lang gutt.

Han er ikke over kanten med hodet og er bare 9 kg tung så har litt å gå på der også, men selene er nå litt lavere enn skuldrene hans.
Har det noe å si?

Vi har Britax baby-safe plus shr II nå, det nye setet er Britax Dualfix 0-18 kg.

Hva gjør dere andre med lange babyer?
 
Vi bytta tidlig med storebror, han var bare 7,5 kg, men veldig lang. I tillegg gråt han i det gamle sitt. Det vi kjøpte var Britax maxway, og selv om det er fra 9 kg sa Britax at så lenge han kunne sitte noen lunde selv så kunne vi bytte. Prøv deg frem og se hvordan han sitter i det :) Sitter han godt så er det bare å bytte.
 
Her er også lillemann ca 9kg, og ca 70cm - har fortsatt plass i babysetet sitt (samme som dere har) - men vi bærer det jo aldri med oss lengre, står fast i bilen siden det blir så tungt nå som han er så stor.. Så føler egentlig det er litt upraktisk nå:p..
Og siden vi kjøpte oss ny bil i helga, med isofix (har beltebase til babysetet), er jeg veldig gira på å få testa ut det snart, og blir å kjøpe nytt sete og bytte over så snart lommeboka tillater det:)..

Har kikka på dualfix jeg også, er veldig glad i britax seter, og har knapt nok prøvd annet, så holder meg nok til britax.. Men usikker på om jeg skal ha dualfix eller max-fix setet.. Er så og si samme setet virker det som, men jeg har ikke behov for å snu på det, og ungen skal uansett sitte bakovervendt helt til det er på tide med beltestol i 4-5års alderen:p..

Han har forresrwn prøvd storesøsters multi-tech (beltemontert, og bakovervendt da såklart!), og sitter som en konge i det, så tror overgangen til stort sete bare blir positiv for hans del, da det virker som han trives veldig godt i det:)..
 
Kan dere legge ut bilde av setene dere titter på/har valgt?

Er så usikker på hvordan disse setene er, hadde vært greit å få litt tips og råd:)

Vi kommer ikke til å bytte på mange måneder enda. Hun kan sitte i setet sitt til hun er 13 kg og hvertfall godt over året. Hun er bare 5 1/2 mnd nå:)
 
Da har vi byttet :) Vi ble anbefalt å bytte pga selene, gutten vår er lang i overkroppen så selene kom litt for langt ned bak skuldrene. Og iom at Dualfix er 0-18 kg så gjør det ikke så mye å bytte allerede nå. Det har et babyinnlegg som man kan sette inn hvis barnet er lite.

Her er bilde av setet vi valgte, har kun kjørt fra butikken (5 min) med det så føler ikke at vi har fått testet det ordentlig, men han satt fint i det den lille turen :)

ELSKER å kunne snu setet mot døren når vi skal sette han inn og ta han ut av setet! :D


ImageUploadedByBV Forum1412274586.310412.jpgImageUploadedByBV Forum1412274592.641134.jpg
 
Da har vi byttet :) Vi ble anbefalt å bytte pga selene, gutten vår er lang i overkroppen så selene kom litt for langt ned bak skuldrene. Og iom at Dualfix er 0-18 kg så gjør det ikke så mye å bytte allerede nå. Det har et babyinnlegg som man kan sette inn hvis barnet er lite.

Her er bilde av setet vi valgte, har kun kjørt fra butikken (5 min) med det så føler ikke at vi har fått testet det ordentlig, men han satt fint i det den lille turen :)

ELSKER å kunne snu setet mot døren når vi skal sette han inn og ta han ut av setet! :D


Vis vedlegget 81091Vis vedlegget 81092
Så lekkert !!!
 
Vi kjøpte akkurat nytt sete vi også :) han er 71 cm lang og 9,5 kg. Vi kjøpte cybex sirona, der kan man også snu sete rundt for å ta barnet inn og ut, helt genialt! :) man kan også legge setet litt bakover, så han ikke sitter helt oppreist. veldig fornøyd !
 
Vi kjøpte akkurat nytt sete vi også :) han er 71 cm lang og 9,5 kg. Vi kjøpte cybex sirona, der kan man også snu sete rundt for å ta barnet inn og ut, helt genialt! :) man kan også legge setet litt bakover, så han ikke sitter helt oppreist. veldig fornøyd !

Samme som vårt Dualfix :) Bare at vårt er lenger i ryggen, ble anbefalt det siden gutten er lang. Man blir fort vandt til å snu setet for å sette inn, det er genialt! Føler også man får plassert ungen bedre da :)
 
Er disse setene kun med isofix? Ønsker meg sånn sete selv nemlig. Har ikke planer om å kjøpe ny bil før til våren/sommern igjen, så har ikke iso før da isåfall :p
 
Er disse setene kun med isofix? Ønsker meg sånn sete selv nemlig. Har ikke planer om å kjøpe ny bil før til våren/sommern igjen, så har ikke iso før da isåfall :p

Vårt er i alle fall bare med iso, men hvis det ikke haster med nytt sete så kan du jo bare vente :)
 
Back
Topp