Bilstol nr 2

Lirisi

Forumet er livet
jentene i juni13
Må nok kjøpe ny, for finner ikke igjen en del jeg trenger da bilstolen skal være bakovervendt. . Får sikkert kjøpt løst altså, men vil ha ny. Har 2 stående her, og den vi bruker i arb.bilen til sambo er så gammel (5år) så vil bytte ut den:)

Har besafe x3 combi. Veit noen her om izi kid er større? Altså bedre plass til barnet? :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Gamle izi kid er vel akkurat samme str, men nye izi kid i-size skal være en god del større :) om om dere ikke har isofix er ka skje izi plus et godt alternativ?

Vi har et plus sete o et combi uten isofix. Combien skal nå byttes ut med et isofixsete, så de blir enten nye kid i-size eller combi med isofix. Sistnevnte er på medlemstilbud på mekonomen nå :)

Gamle izi kid er vel akkurat samme str, men nye izi kid i-size skal være en god del større :) om om dere ikke har isofix er ka skje izi plus et godt alternativ?

Vi har et plus sete o et combi uten isofix. Combien skal nå byttes ut med et isofixsete, så de blir enten nye kid i-size eller combi med isofix. Sistnevnte er på medlemstilbud på mekonomen nå :)
Vi har ikke isofox på den vi har nå. Det er også en grunn til at jeg vil ha ny stol:) for har isofix nu:) må ta meg en tur å se. Sett litt på den cybex sirona. Men syns 5000 er mye. Men de andre koster jo 4. Så er ikke mye forskjell. Men lest at den stolen blir fort liten. . Hm .. vanskelig

Har lest at cybex sine seter ikke er så bra pga det greiene over magen.

Har lest at cybex sine seter ikke er så bra pga det greiene over magen.
Det er forovervendt, bakovervendt (sirona er combistol) er det vanlig 5punktssele. Men vil tro utifrå det jeg har lest at pute er bedre enn 5pubkts forovervendt. Dette pga av belastningen nakken får i en evt frontkrasj.

Vi har ikke isofox på den vi har nå. Det er også en grunn til at jeg vil ha ny stol:) for har isofix nu:) må ta meg en tur å se. Sett litt på den cybex sirona. Men syns 5000 er mye. Men de andre koster jo 4. Så er ikke mye forskjell. Men lest at den stolen blir fort liten. . Hm .. vanskelig

Den nye i-size stolen kommer i butikk den uka her, ville absolutt sjekket ut den. Eller kjøpt combien på mekonomen til 2999.

Det er forovervendt, bakovervendt (sirona er combistol) er det vanlig 5punktssele. Men vil tro utifrå det jeg har lest at pute er bedre enn 5pubkts forovervendt. Dette pga av belastningen nakken får i en evt frontkrasj.
Det er helt sant:)

Greier over magen? Hm..

Syns den så kjekk ut når man kan snu stolen for å ta ut ungen :D

Ja, den puta. Blir jo like mye sleng i nakken da.. men viste ikke at d bare var forover da. :))

Ja, den puta. Blir jo like mye sleng i nakken da.. men viste ikke at d bare var forover da. :))

Det er vel pallas som har den puta over magen? Vet at det var noe styr med den. Sjekk trygg trafikk sine sider.

Sent from my iPhone using BV Forum

Står ingenting på trygg trafikk sine sider om dette, så jeg sendte en Mail til de å spurte. Det er ikke nok dokumentert forskning på hvordan putene påvirker barnas indre organer kontra en 5 punktsbelte, så derfor er de litt skeptiske. Men at det finnes forskningsrapporter som sier at belastningspunktet ikke kommer i nakken, men lenger ned i ryggsøylen. Man får altså ikke denne "knekken" på nakken.

Det er vel pallas som har den puta over magen? Vet at det var noe styr med den. Sjekk trygg trafikk sine sider.

Ah, okå! :) Ja har hvertfall lest at den puta over magen ikke var bra. :)

Det er så mye styr med bilseter og masse rare navn og betegnelser, jeg klarer ikke følge med. Her ble det kjøpt på baby shop under et salg, besafe ett eller annet, kun bakovervendt, fint det.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var på babyshop og kjøpte nytt sete til storesøster i går :) Er kampanje der nå.

Det er så mye styr med bilseter og masse rare navn og betegnelser, jeg klarer ikke følge med. Her ble det kjøpt på baby shop under et salg, besafe ett eller annet, kun bakovervendt, fint det.

Sent from my iPad using BV Forum
Vi har besafe x3 combi til storesøster som lillebror skal overta etterhvert. I ettertid skulle vi heller kjøpt kid siden det ikke er anbefalt å bruke et sånt type sete fremovervendt. Og det har heller ikke vært aktuelt å snu henne.

Vi har besafe x3 combi til storesøster som lillebror skal overta etterhvert. I ettertid skulle vi heller kjøpt kid siden det ikke er anbefalt å bruke et sånt type sete fremovervendt. Og det har heller ikke vært aktuelt å snu henne.

Akkurat samme her...hadde vi visst at det ikke var anbefalt hadde vi bare kjøpt kid når vi kjøpte det til storesøster :-) Lillebror tar over det hun har brukt ettersom hun ble snudd fremover når hun var 2 1/2 pga bilsyke :-) Men ønsker meg også litt det setet man kan snu til siden mår man skal ha inn barnet...ser så lettvint ut :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kjøpte i dag besafe izi KID . Tilbud på babyshop dere! :) isofix, og kun bakoverendt! Redigert!! :p selvfølgelig.

Last edited:
Kjøper dere rent fremovervendte seter til de som ikke har blitt ett år? Er det ikke i år det skal bli regler om at de skal være minst 15mnd gamle før de snus? Og trygg trafikk anbefaler å vente til de er minst fire?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp