Bilstol (nr 2) til lange barn!!

Besafe izi plus tar stor plass i bilen og varer ikke så lenge.

Maxway og minikid varer lenge og tar mindre plass i bilen. Minikid har en unik strammefunksjon for selene som er veldig grei.
Minikid varte lengst for gutten min, den kunne han ha til over 4 år. Maxway litt kortere.
Anbefaler minikid, har hatt alle 3 som nevnt over.

Fotplassen til barnet?
Ved maxway kan du jo justere dette selv med å feste setet.
Regner med ved bruk av isofix så er det litt rom mellom sete og bilsete slik de fleste med isofix er. Jeg har ikke prøvd maxfix i bilen vår :)

Ja barnets jeg tenker på ja! Derfor vi måtta snu storebror såpass tidlig nemlig. Tror nok kanskje vi ender åå maxway da jeg tror det blir lettere å regulere når hun blir større?!

Besafe izi plus tar stor plass i bilen og varer ikke så lenge.

Maxway og minikid varer lenge og tar mindre plass i bilen. Minikid har en unik strammefunksjon for selene som er veldig grei.
Minikid varte lengst for gutten min, den kunne han ha til over 4 år. Maxway litt kortere.
Anbefaler minikid, har hatt alle 3 som nevnt over.

Vi har izi plus, vesla på 3,5 år er 105cm og har fortsatt gooood plass i sete! Så hos oss varer det veldig lende i allefall! Regner med hun har det et år til i allefall!

Vi hadde multi-tech til eldste og fikk det anbefalt pga lengden hennes (lang). Har det samme nå, og enda lenger barn denne gangen. Vi har også hatt britax two way, men syns det virket altfor lite sikkert..

Axkid og Max way er de to som heolder lengst.
Vi har et sirona som passer enda men må antagelig byttes ut før sommeren kommer (hun er to nå, så ved 2 år og 6-8 måneder regner jeg med at hun må ha et nytt).
Som bilstol nr to hadde jeg et izi plus men dette hadde blitt for kort også ved rundt 3 år, så har kjøpt et max way og det tror jeg varer til hun er fire og kanskje fem.
Må ha et til, eller et axkid, har ikke bestemt meg :)

Jeg har modular til jenta mi, det kan man regulere ganske mye. Ellers Max way har jeg hørt er bra for lange barn

Vi hadde multi-tech til eldste og fikk det anbefalt pga lengden hennes (lang). Har det samme nå, og enda lenger barn denne gangen. Vi har også hatt britax two way, men syns det virket altfor lite sikkert..
Var multitech min fikk for lite fotplass i da han var 3

Men hvordan ble fotplassen for liten? De sitter jo i skredderstilling når de sitter bakovervendt?!

Han hylskreik og ropte at han hadde vondt i føttene (vi hadde aldri spurt eller tatt opp temaet heller så han var ikke "farget" av vår mening)...
Sleit med å gå da han kom ut av bilen også, så tydelig at føttene havnet i uheldig stilling da det begynte å bli trangt

Back
Topp