Bilstol med ISO-fix

Potet

Første møte med forumet
Er det noen som har erfaringer med bilstol med ISO-fix? Har mulighet for dette i min bil, men de er jo noe dyrere enn andre bilstoler. Er det noen som kan dele fordeler og ulemper med disse stolene?

Vi har isofix, å jeg syns setet sitter myyye bedre å bilen enn hvis vi fester med sele.
Vi har hatt isofix både på første og andre bilstol.

mye mindre fare for feilmontering eller for slakk montering.

Og så med beltestoler slipper en å feste de med selene selv om ungen ikke sitter i ;-)

Har Maxi cosi Cabriofix det kan man feste basen med sele, men selv bruker vi isofixen som er med, mye mer stabilt brukte det til førstemann og nå er det snart i bruk av nr 2 ;) Enkelt og stabilt :)

Har sett litt på denne ja. Er du fornøyd? Ville du valgt noe annet hvis du skulle velge igjen?
Sniker...

Jeg har izi go med base. Er fornøyd med setet. Føler babyen sitter godt i setet og hodet henger ikke til siden. Liker også at det er 5- punktsele. Det som jeg syns er dumt med izi go er at lillemann har nå vokst ut av setet, bare 6 mnd gammel og han er ikke en stor baby, men gjennomsnittlig. Han ble for lang for setet, så beltefestet kommer nedenfor skuldrene hans. Veldig bra setet ellers, men hvis du ønsker å ha setet til han er nærmere 1 år, vil jeg anbefale maxicosi cabriofix med isofixbase, men dette setet har ikke 5-punktsele, føler hodet ligger mer til siden også.

Vi har isofix :D

Og som de andre sier her; det er mindre sjans for feilmontering/for slakk montering med isofix osv.

Og tror isofix i dag er ganske vanlig, så det koster ikke så mye mer enn andre?

Sent from my LT18i using BV Forum mobile app

Hadde vi hatt isofix i bilen hadde vi defintivt kjøpt bilsete med det. Men dessverre har vi ikke det i vår bil, og det blir litt vel dyrt å kjøpe ny bil...
Jeg var på sånn sikkerthetskurs for bil siden jeg holder på å ta lappen, og da fikk jeg lære om isofix. Det er det absolutt tryggeste, så hvis du har det så bruk det. Du kan spare penger på absolutt alt annet, men ikke bilsikkerhet!

Hadde vi hatt isofix i bilen hadde vi defintivt kjøpt bilsete med det. Men dessverre har vi ikke det i vår bil, og det blir litt vel dyrt å kjøpe ny bil...
Jeg var på sånn sikkerthetskurs for bil siden jeg holder på å ta lappen, og da fikk jeg lære om isofix. Det er det absolutt tryggeste, så hvis du har det så bruk det. Du kan spare penger på absolutt alt annet, men ikke bilsikkerhet!

Meget godt poeng :-)

Såååå gull verdt! Elsker izofixen. Kunne ikke klart meg uten nå ;-)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Sniker...

Jeg har izi go med base. Er fornøyd med setet. Føler babyen sitter godt i setet og hodet henger ikke til siden. Liker også at det er 5- punktsele. Det som jeg syns er dumt med izi go er at lillemann har nå vokst ut av setet, bare 6 mnd gammel og han er ikke en stor baby, men gjennomsnittlig. Han ble for lang for setet, så beltefestet kommer nedenfor skuldrene hans. Veldig bra setet ellers, men hvis du ønsker å ha setet til han er nærmere 1 år, vil jeg anbefale maxicosi cabriofix med isofixbase, men dette setet har ikke 5-punktsele, føler hodet ligger mer til siden også.

Har du prøvd begge?

Har du prøvd begge?
Jepp, har begge ;) måtte bytte over til maxicosi nå. Skulle ønske han passet lengre i izi go! Men det som er bedre med maxicosi er at det er enklere å plassere babyen i setet pga det bare et to enkle seler som skal over skuldrene. Altså når jeg står utenfor bilen med baby i den ene armen, er det enklere å sette han inn maxicosi, hvis du forsto ;)

Jepp, har begge ;) måtte bytte over til maxicosi nå. Skulle ønske han passet lengre i izi go! Men det som er bedre med maxicosi er at det er enklere å plassere babyen i setet pga det bare et to enkle seler som skal over skuldrene. Altså når jeg står utenfor bilen med baby i den ene armen, er det enklere å sette han inn maxicosi, hvis du forsto ;)

Skjønner ;-) Vi kommer til å velge enten izi go eller maxi cosi. Ser flere nettbutikker har kampanje på maxi cosi cabriofix inkl. basen for 2500,- - 3000,-. Har ikke funnet tilsvarende på izi go, så det heller litt mot maxi cosi altså... Og du har jo et meget godt poeng med at guttungen allerede er blitt for lang for izi go.

Back
Topp