bilstol igjen..

~Lisbeth83~

Forumet er livet
dere som har besafe izi combi.
Hvilken vei har dere setet?
Hva slags bil har dere?

Skoda octavia [:)]
Bakover. Går helt fint her [:)]

søstra mi hadde et slikt montert i sin Volvo s40 liten bil med andre ord..

Volvo V50, går helt fint, han sitter bakovervendt i midten bak. Men nå er verken jeg eller barnefaren så lang i beina da, så mulig det er derfor det går helt fint.[:)]

Hvis du skal ha ny bilstol vil jeg anbefale deg å ikke bestemme deg for en på forhånd.

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Hvis du skal ha ny bilstol vil jeg anbefale deg å ikke bestemme deg for en på forhånd.

har ikke bil enda heller..
så er litt usikker..

ORIGINAL: Miba

setet var montert bakovervendt. Var ikke akkurat god plass, snuppa er 21 mnd og ganske lang, hadde nok hatt plass ei stund til, men ikke til 3-4 år vil jeg tro.. Ble ganske bratt i ryggen ja, men siden hun er såpass gammel var det ikke noe problemstilling.

(men jeg innså at jeg ikke hadde kjøpt det setet selv)

setet var montert bakovervendt. Var ikke akkurat god plass, snuppa er 21 mnd og ganske lang, hadde nok hatt plass ei stund til, men ikke til 3-4 år vil jeg tro.. Ble ganske bratt i ryggen ja, men siden hun er såpass gammel var det ikke noe problemstilling.

Har hørt ganske mange som klager på dette, en av grunnene til at man skal prøve setene først :) Det er forskjell fra sete til setet hvordan det står i forskjellige biler.

Hum, nå er vel V50 stv til S40 mener jeg på. Jeg syns også setet ble bratt når han satt bak passasjersetet, men når vi flytta han til midten fikk vi stilt ryggen litt lenger bak, sånn at noe av den kom i mellom setene til oss voksne framme. Men som sagt, verken jeg eller pappa`n trenger så mye benplass selv, så mulig det er derfor det går så fint med oss. Jeg er 163 cm lang og klarer fint å strekke på beina, samboeren er 174 cm lang og får nesten strekt ut beina.

Guttungen får beina både mellom seteryggen og sitt eget sete, så han har også god benplass, han er rundt 92 cm lang.[:)]

Bakover, Suzuki Grand Vitara

God nok plass i massevis[:)]. Kjempe fornøyd med setet, men når hun sovner blir hun liggende med hodet framover. Ser kjempe vondt ut i nakken. Får det ikke lengre bakover.

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

så er litt usikker..

Da ville jeg ventet med å kjøpe sete. Prøv heller forskjellige bakovervendte seter i bilen når dere har fått dere bil :-)

Har golf stasjonsvogn og passat stasjonsvogn. Har det bakover i begge bilene, ikke noe problem det.
Er naturlig nok et hav av plass for passasjeren i forsetet i passaten kontra i golfen, men nå er det jo ca et par meter i lengdeforskjell på de to bilene også [8D] (iallefall føles det sånn når jeg er inne i trange parkeringshus..)

så er litt usikker..

Da ville jeg ventet med å kjøpe sete. Prøv heller forskjellige bakovervendte seter i bilen når dere har fått dere bil :-)

var det tilbudet på barnashus jeg likte da[:D]
å siden vi ikke har barnashus her så må jeg få noen til å kjøpe det for meg..

var det tilbudet på barnashus jeg likte da[:D]
å siden vi ikke har barnashus her så må jeg få noen til å kjøpe det for meg..

Det er så ofte tilbud at om jeg var deg så ville jeg ventet.

Helene harefrøken: Kan man vippe dette setet litt bakover sånn at det er greiere å sove i det. Blir liksm liggende med hodet framover. Ser ikke godt ut for nakke...

ORIGINAL: Bekki 07

Helene harefrøken: Kan man vippe dette setet litt bakover sånn at det er greiere å sove i det. Blir liksm liggende med hodet framover. Ser ikke godt ut for nakke...

Jeg har ikke erfaring med setet fra eget bruk men har en venninne med setet som sier følgende: Setet kan settes i hvileposisjon men.. Problemet med denne stolen er at selve basen på den er helt rett så den følger bilsetets hellning. I bilen vår må setet stå konstant i hvilestilling for å få en ok sittestilling.

Det samme gjelder for iZi Kid.

Men mye har med bil og gjøre, det er derfor jeg stresser sånn med å si at man MÅ prøve [;)]

Back
Topp