Bilstol i forsetet?

Eli81

Glad i forumet
Vet noen om det er lov til å ha fremovervendt bilstol i forsetet, der det er airbag?

Mannen har arb.bil, og han kommer til å måtte kjøre vesla i barnehagen endel morgener. Jeg har hørt at det ikke er lov, men gjelder det både for og bakovervendt stol? sammen med airbag altså.

ORIGINAL: tina-75

det gjelder alle stoler, både forover og bakover.
airbagen må bort!!
sign. denne[:)]koble fra airbagen først[:)]

Akkurat. Er det en stor operasjon å koble fra den? Det er en Hyundai h1. ca 2000 modell.

Vet ikke desverre...Har bare hørt at gubben har sagt man kan gjøre det,men hvordan vet jeg ikke...

I mange nyere biler har man en "skru av airbag" -knapp ...som man må som oftes bruke svitsen på for å stenge ....

Sjekk i bilens "bruksanvisning" ----den boken ....der står det sikkert ...

ORIGINAL: #GG#

I mange nyere biler har man en "skru av airbag" -knapp ...som man må som oftes bruke svitsen på for å stenge ....

Sjekk i bilens "bruksanvisning" ----den boken ....der står det sikkert ...

Det er som GG sier, i mange nye modeller kan du koble ut airbagen manuellt.
Vi undersøkte å få gjort det på verksted fordi vi hadde ikke den funsjonen,
men det kostet ca 14000 å få koblet fra og til igjen[:@]!
Jeg som trodde det var bare å rive ut ei ledning.....hehe[;)]

Så Noah sitter nå baksetet, bakovervendt, som er det absolutt tryggeste
ifølge trygg trafikk[:)]

I baksetet er vel og bra, men når det ikke fins noen baksete da? he he he
Gubben skulle undersøke på verkstedet i dag. Håper ikke det er så mye som 14.000 da, for det går jo bare ikke...hmm

Mener å ha hørt at man ikke kan stole på disse "av/på knappene" Airbagen KAN utløses selv om den er skrudd av....det beste er å "kutte ledningene"

Mannen har sjekket i dag, og de skulle ordne det på verkstedet. Det tom ikke lang tid å fikse det, men må vel betale for 1 arb.time. Men men, det er da greit. Skal bli godt å få gjort!

Så bra det ikke var verre.[:)]

Back
Topp