Bilstol hos svigers

Elisabethh

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Marsipanene 2019
❤ Aprilbarna19 ❤
Vi ser ar den bilstolen vi nå har lånt hos svigers nærmer seg 8 år, og på trygg trafikk sin side står det at bilstoler bør kasseres etter de er 8-9 år gamle.
Vi ønsker å kjøpe et sete som er plusstestet, har gode tester ellers, ikke er av det dyreste (siden det kommer til å bli brukt kanskje 4 ganger i året), og at det er enkelt å montere, siden svigers må montere det før de henter oss på flyplassen.
Er det noen som vet hvilke alternativer vi har? Vi kommer til å følge med på eventuelle salg når de setene som er aktuelle kommer på salg.
Setet må være bakovervendt!

Har de isofix i bilen sin? :) kanskje et isofix sete er enkelt for de å montere? :)

Har de isofix i bilen sin? :) kanskje et isofix sete er enkelt for de å montere? :)

Ja, de har isofix i ene bilen, de har to biler. Helst bør det jo vare så lenge som mulig. Helst hele bakoverlente perioden. Og isofix går vel bare til 18 kg?

Ja, de har isofix i ene bilen, de har to biler. Helst bør det jo vare så lenge som mulig. Helst hele bakoverlente perioden. Og isofix går vel bare til 18 kg?
Vårt Concord Reverso -sete er bakovervendte og festes med isofix og det varer til 22 eller 25 kg mener jeg å huske. Hadde ikke spilt noen rolle for oss om det bare gikk til 18 kg, da jenta vår på snart tre og et halvt så vidt veier 14 kg. De fleste fyller nok fire før de bikker 18 kg?

Vårt Concord Reverso -sete er bakovervendte og festes med isofix og det varer til 22 eller 25 kg mener jeg å huske. Hadde ikke spilt noen rolle for oss om det bare gikk til 18 kg, da jenta vår på snart tre og et halvt så vidt veier 14 kg. De fleste fyller nok fire før de bikker 18 kg?

Ok, aner ikke hvor mange kg en gjennomsnittlig 4-åring veier jeg altså! Første ungen her, så ingen peil på hva vi kan forvente.
Mulig jeg husker feil med kg på isofix. Jeg vil bare ha henne bakovervendt så lenge som mulig. Og går den opp til 22 eller 25 kg, er det jo mulig det er ganske bra. Tror det er 35 kg på stolen vi har hjemme, der har vi BeSafe izi plus. Det med kg på den får jeg sjekke når vi kommer dit [emoji28] Hun er ca 9 kg nå.

Ok, aner ikke hvor mange kg en gjennomsnittlig 4-åring veier jeg altså! Første ungen her, så ingen peil på hva vi kan forvente.
Mulig jeg husker feil med kg på isofix. Jeg vil bare ha henne bakovervendt så lenge som mulig. Og går den opp til 22 eller 25 kg, er det jo mulig det er ganske bra. Tror det er 35 kg på stolen vi har hjemme, der har vi BeSafe izi plus. Det med kg på den får jeg sjekke når vi kommer dit [emoji28] Hun er ca 9 kg nå.
Vekstkurve 0-1 år: https://nhi.no/imagevault/publishedmedia/9ix8mobhb5oj469ehus2/4288-2-vekst-jente-0-1.pdf
Vekstkurve 1-5 år:
https://nhi.no/imagevault/publishedmedia/3c1wpvrzvu3el39rngo6/4289-2-vekst-jente-1-5.pdf
Se her, sjekk i forhold til hvor gammel og hvor mye hun veier nå. Så kan du anta hvor tung hun blir. Om hun er på midterste kurven nå vil hun mest sannsynlig holde seg på den, for eksempel

Sånn i forhold til vekt da. Min gutt som blir 4 i juni veier ca 19kg, men han er 110cm lang og bruker 6-7 år i klær og er generelt stor :p

Vi har besafe izi pluss og har det i begge biler og flytter det lett over, da vi har ekstra forankringseler i den andre bilen.
Britax har gode og litt rimligere seter, som også tar litt mindre plass en feks izi pluss, men hvem som er med izofix vet jeg ikke.
Ofte det er tilbud på barnas hus ol, så om man følger med, får man et bra sete til en fin pris ;)

De aller fleste izofix seter går til 18kg, men er noen som går til 22-23kg ;)

Korrekt det. Isofixfestene er kun beregnet til å tåle 18kg (og stolen). Men flere jeg kjenner har hatt cybex sirona som har holdt hele perioden. Fordelen er jo at setet er enkelt å montere for de, og det vil kanskje gå fint hele perioden :) er dere heldige så kanskje de også kjenner noen dere evt kunne lånt av når dere er der oppe :) de kjenner ingen andre besteforeldre de kunne lånt sete av a?
Når jeg er hjemme låner jeg av mine venninner som jeg stoler på :)

Back
Topp