Bilstol - HJELP!

Vekt har ikke noe å si på beltestol siden det er bilens belte som holder fast både barn og sete(om det er festet med isofix er det mest for å holde setet på plass og at det kan stå sånn det står om det ikke sitter noen i det) barn kan sitte i stol til de er rundt 150.cm. La ved bilde over som viser testen :)

så testen nå - han «sto» på alle de punktene da vi sluttet og ihverfall nå ;)
 
trygg trafikk mente ihverfall at ut ifra høyde og vekt den gangen så satt han tryggere uten sete ;) nå er han endel over 150, så nå er det ikke akkurat aktuelt å begynne med sete igjen ;) det blir litt som om at jeg skulle ha trødd meg nedi en beltestol for å kjøre bil
sa ikke at du skulle det heller ;) jeg bare informerte. det er mange som ikke vet hva man skal se etter når er barn skal slutte med beltestol, og det har vært en stor oppdatering på kunnskap rundt sikring av barn i bil de siste årene. Men det er desverre mange man møter som feks jobber på steder de selger bilstoler som ikke er oppdatert.

Jeg sier det ikke for å dømme noen, men det er synd at vi dagens samfunn fortsatt ikke møter rett informasjon mange steder. Så da er det viktig å spre kunnskap :) og så må man jo til slutt ta sine egne valg for egne barn.
 
sa ikke at du skulle det heller ;) jeg bare informerte. det er mange som ikke vet hva man skal se etter når er barn skal slutte med beltestol, og det har vært en stor oppdatering på kunnskap rundt sikring av barn i bil de siste årene. Men det er desverre mange man møter som feks jobber på steder de selger bilstoler som ikke er oppdatert.

Jeg sier det ikke for å dømme noen, men det er synd at vi dagens samfunn fortsatt ikke møter rett informasjon mange steder. Så da er det viktig å spre kunnskap :) og så må man jo til slutt ta sine egne valg for egne barn.

ja riktig informasjon er vanskelig å få idag. Var derfor vi valgte å kontakte trygg trafikk for å høre æ den gangen ;)

Selv er vi ikke hysterisk men ser an egne barn. Størstemann ble snudd som treåring da han hadde veldig veldig vondt av å sitte bakovervendt.. når 2 ble snudd nå noen uker før hun ble 4, av samme grunn (lange barn begge men mellomste fikk ikke vondt av å sitte trangt).
 
Back
Topp