Bilstol hjelp

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Småen skal nå i sommer få nytt sete til å ha i bil. Dette skal stå fast i min fars bil da jeg ikke har lappen. Han er bare 10 mnd nå og skal da ha ett bakovervendt. Har kikket litt men føler meg veldig grønn da frøkna som nå er 9 hadde en meget kort tid bakovervendt. Han har en stor bil med ett romslig baksete.

Så hva har dere å anbefale? Jeg må jo selvfølgelig prøve stolen i bilen før jeg kjøper, men kan Være litt greit å ha litt peiling på hva jeg skal se etter.

Har besafe. Det er veldig stort og klumsete. I tillegg henger selen seg av og til fast i klær og ødelegger dem.. Har også en britax som ekstra stol. Føles veldig grei. Kanskje britax maxway? Den tar ikke hele baksete. Blir bedre plass da

Var det ikke nettopp stor bilstoltest? Mener tamara la ut link.

Var det ikke nettopp stor bilstoltest? Mener tamara la ut link.

Jo men selv om de får gode poeng i testen, så sier det meg så lite om personlige erfaringer i forhold til hva som kan passe bra i stor/liten bil. Det er jo ikke alle stoler som passer like godt i alle biler. Derfor jeg spørr om hjelp :) jeg kan f.eks ikke ha en stol som må stå innat ryggen på setet forran, da det er for stor avstand til at det går

Jo men selv om de får gode poeng i testen, så sier det meg så lite om personlige erfaringer i forhold til hva som kan passe bra i stor/liten bil. Det er jo ikke alle stoler som passer like godt i alle biler. Derfor jeg spørr om hjelp :) jeg kan f.eks ikke ha en stol som må stå innat ryggen på setet forran, da det er for stor avstand til at det går
Hvilken bil har Pappan din?

Jeg ville nok sett på britax sine, de har et sete som går opp til 25 kg. Maxway tror jeg det heter.

Aha, ja, det er alltid kjekt å høre erfaringer. :) jeg har selv en 9åring og en på 3mnd, så liten hjelp i meg dessverre. :)

Hvilken bil har Pappan din?

Jeg ville nok sett på britax sine, de har et sete som går opp til 25 kg. Maxway tror jeg det heter.

En mitsubishi L300, så det er en kassebil med et stort og romslig baksete. Ja kikka litt på det etter tips her i tråden :)

Aha, ja, det er alltid kjekt å høre erfaringer. :) jeg har selv en 9åring og en på 3mnd, så liten hjelp i meg dessverre. :)

Ikke sant, føler meg helt blåst da det er så lenge siden 9 åringen var så lita :P

Selv har jeg bare erfaring med besafe, men kan man finne seter som tar mindre plass er jo det gull verdt.

Hva salgs besafe har dere?

For min del så spiller det ikke noen rolle om det tar liten eller stor plass. Det er så god plass i baksetet og det er stort sett bare mine 2 som sitter der. Og bilstolene demmes blir stående fast (frøkna har allerede hatt sete stående der i 8 år :P ).

Har både maxway og besafe her. Veldig fornøyd med begge.. Har isofix på besafen vi da. Det skal være ganske kronglete å feste besafe med seler har jeg hørt

Vi har besafe izi pluss, som vi er veldig fornøyde med. Et stort sete da, til 25 kg og festes med belter. Vår kraftige gutt sitter veldig godt i det.
Besteforeldrene har britax maxvay i sin bil og det er også et bra sete.
Personlig liker jeg besafe setet best, ettersom guttungen sitter best i det, men det har jo noe med bilen også.

Vi har besafe izi pluss, som vi er veldig fornøyde med. Et stort sete da, til 25 kg og festes med belter. Vår kraftige gutt sitter veldig godt i det.
Besteforeldrene har britax maxvay i sin bil og det er også et bra sete.
Personlig liker jeg besafe setet best, ettersom guttungen sitter best i det, men det har jo noe med bilen også.

Hvordan er besafe å feste med belter?
Ja bilen har mye å si for hvordan setet blir å sitte i har jeg oppdaget.

Hva salgs besafe har dere?

For min del så spiller det ikke noen rolle om det tar liten eller stor plass. Det er så god plass i baksetet og det er stort sett bare mine 2 som sitter der. Og bilstolene demmes blir stående fast (frøkna har allerede hatt sete stående der i 8 år :P ).
Besafe combi x3 hadde frøkna. Men det er isofix. Hadde X2 til storebror, uten isofix. Jeg liker de setene godt da, men vet andre ikke er fornøyde..

Ja det var litt kronglete. Så jeg ville helst slippe å flytte det :-P

Men siden deres skal stå der fast så er det forsåvidt ikke noe problem. Da er det jo bare å montere det og la det stå.

Litt knot i begynnelsen, men nå er det kjempelett :) hadde bare et sete før og da ble det flyttet en del mellom min og Samboers bil, så ble gjort noen ganger. Kjøpte et til nå nylig, og det ble det samme setet.
Ligger på YouTube hvordan det festes :)

Ja det var litt kronglete. Så jeg ville helst slippe å flytte det :-P

Men siden deres skal stå der fast så er det forsåvidt ikke noe problem. Da er det jo bare å montere det og la det stå.

Ja og håpe på at pappa ikke trenger hele baksete før småen har vokst ut av setet sitt :P men siden pappa er singel så tviler jeg på det haha

Back
Topp