Bilstol-hjelp takk/// *case closed* :)

~miluna~

Forumet er livet
Grrrr

krangler jo med gubben her ang bilstol
jeg vil ha en bakovervendt, mens han sier at en forovervendt er like bra. Dette baserer han da på en test av forbrukerrådet hvor det er mange forovervendte seter på markedet!!! og når jeg viser til sider opp og ned hvor det står svart på hvitt at det anbefales BAKOVERVENDT til barnet er 2,5-tre fire år gammelt, så sier han bare arrogant "pføy...som om DE har peil..." jævla mannfolkpikk assa, hvorfor ska`n være så staaaa!!!!!!!

og når jeg sier at de fleste her på bv ville valgt bakovervendt (lest dette tidligere i hvert fall...) så sier han; "hva vet de kjerringene der a!"

så spørsmål: hva ville DU valgt:

BAKOVERVENDT ELLER FOROVERVENDT

og de jeg har i kikkerten er:

MAXI COSI
BESAFE IZI COMBI/KID
RÖMER PLUS (eller no sånt)

ANBEFALINGER?
please hjelp, kjedelig å krangle om noe så tåpelig....

vi har izi kid., og er veldig fornøyde.. Selv er jeg ikke så innmari nøye på det. Hun har jo andre bilstoler som står i bilen til bestemor og bestefar som er forovervendt og sånn. De har jo laget forovervendte bilseter så de kan jo ikke være dødlige tenker jeg

Okay for det første så vet vi "kjerringer"ganske mye her inne på BV skal jeg fortelle deg(snakker til mannen din)

Vi gjør alt vi kan, å kun det beste er godt nok for småtrolla våres,så når vi utaler oss er det etter mye etterforskning og vi tar valgenen våres basert på fakta!så der må han bare rulle inn nebbet sitt gitt[:D]

et motargument til mannen din:hvorfor ikke bare sette det bakovervendt siden alle tester tilsier at det er det sikkreste,vil ikke han ha det absolutt sikkreste for snuppa si?

her kommer en link om  hvorfor di BØR sitte bakovervendt til di er iallefall 3 år:

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Barn_i_bil_Forovervendt_eller_bakovervendt+/

selv har vi kjøpt izi bee safe sitt sete som er bakovervendt nå men kan snues senere når hun blir større.fikk best i test også.[:)]er veldig fornøyd med det sete....hun sitter godt å har ikke kommet med en mine hele bilferien vår.[;)]

Hei Miluna. Skjønner at det er kjipt å krangle om dette her... Håper dere blir enige!

Vi har valgt et forovervendt sete til Adrian og er storfornøyd med det!![:)]
Våre argumenter var:
-Er like sikkert og sikrere i kollisjoner fra siden eller bakfra. Sånne type kollisjoner skjer i 90% av tilfellene statistisk sett...
-Ulike seter kommer ulikt ut på tester alt etter hvilket år det er og hvem som utfører testen. Så man må nesten vurdere selv de ulike setenes fordeler og ulemper.  Vårt har god støtte til siden av hodet, kan justere vinkel på hvor bratt han skal sitte+ bredde i setet osv.
-Det tar mindre plass i bilen og er MYE lettere å montere. Ingen rom for feilmontering. Og det sitter bom fast. De bakovervendte setene er SVÆRT ofte feilmontert og vanskelig å montere.
-Adrian elsker å kjøre bil etter vi kjøpte det nye setet. Før sutret han alltid etter en viss tid
-Nedover i Europa anbefaler de og selger mest av forovervendte seter.

Hva sier mannen din til at dere kjøper et kombisete da, så kan hun sitte bakovervendt en periode fremover, og så kan dere snu det når hun er litt større? Det må vel være et bra kompromiss?

ORIGINAL: stardust

Okay for det første så vet vi "kjerringer"ganske mye her inne på BV skal jeg fortelle deg(snakker til mannen din)

Vi gjør alt vi kan, å kun det beste er godt nok for småtrolla våres,så når vi utaler oss er det etter mye etterforskning og vi tar valgenen våres basert på fakta!så der må han bare rulle inn nebbet sitt gitt[:D]

et motargument til mannen din:hvorfor ikke bare sette det bakovervendt siden alle tester tilsier at det er det sikkreste,vil ikke han ha det absolutt sikkreste for snuppa si?

her kommer en link om  hvorfor di BØR sitte bakovervendt til di er iallefall 3 år:

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Barn_i_bil_Forovervendt_eller_bakovervendt+/

selv har vi kjøpt izi bee safe sitt sete som er bakovervendt nå men kan snues senere når hun blir større.fikk best i test også.[:)]er veldig fornøyd med det sete....hun sitter godt å har ikke kommet med en mine hele bilferien vår.[;)]

GO stardust[;)]
må si meg enig, og vi har samme sete, knallfornøyd!

ORIGINAL: gira

ORIGINAL: stardust

GO stardust[;)]
må si meg enig, og vi har samme sete, knallfornøyd!

Samme sete her og, og er veldig fornøgd!
Hadde faktisk tenkt å ha sete framovervendt heilt til eg leste i eit blad (trur det var Foreldre og barn) kor mange prosent dødsrissikoen gjekk ned vist sete var bakovervendt. Husker ikkje nøyaktig, men reduksjonen var i alle fall veldig stor, rundt 50-60%!! Så då vart valget enkelt for vår del... Ho blir nok sittande bakovervendt lenge enno[:)]

Her kjører vi forover vendt bilstol og e knall fornøyd med det.
Har full kontroll på ka gullet foretar seg under kjøring,
og han kan underholdes og se oss hele tiden.
Hadde nok aldri valgt en bak over vendt bilstol.
Har aldri sett en bakover vendt stol til større barn en spebarn,
har de virkelig plass til beina?

ORIGINAL: everonic

Jepp. Nikoline er stor jente (80 cm) og god plass til beina[:)]

ORIGINAL: jimn

Jepp. Nikoline er stor jente (80 cm) og god plass til beina[:)]

Noah har også kjempegod plass.....

skriver det her også (fra generell)
takk for synspunkt [:)] da har vi...jeg [;)] bestemt oss for izi combi x`en [:D]
-------------------------------------------------------------------------------------------------

høhø.
vet ikke om det var furteleppa mi, eller hva det var...men gubben stakk i hvert fall uti en fei for å kjøpe sete nå nettopp, det jeg vil ha, besafe izi combi på babyshop. så fikk jeg mld a han nå: "bomtur. tomt" ups
jeg ringte en annen butikk for å høre pris og de hadde i hvert fall inne. men ikke der han var tydeligvis (prøvde å ringe der også men aaaldri no svar å få).

takk for hjelpen folkens, da vet vi i hvert fall hvilket sete vi skal ha og hvor vi IKKE skal kjøpe det

Har også bakovervendt og skal ha det så lenge vi kan. Mener det absolutt er det sikreste.
Og når det gjelder feilmontering så er det folk som kan hjelpe med å sjekke at alt er ok, og det er masser av plass (kommer selvsagt an på biltype) og med tanke på full oversikt, så har jeg montert opp speil hvor jeg ser alt hva han foretar seg ved å se i mitt eget speil. Sikker kjøring tilsier at man må stoppe uansett om man må foreta seg noe.

Vi har Besafe Izi Combi og er meget fornøyd!

lillegull har kjempe god plass til beina[8|]vet ikke om det er for hun sitter så høyt å sete er litt vippet ved låra(vist du skjønner)

er det viktigere å se barna/at di ser deg en å ha den sikkreste kjøre rettningen?jeg mener hvor mye sprell kan di finne på bak i der[:D]her sitter hun fastspendt å får ingen ting av mat å drikke mens vi kjører[8|]

Back
Topp