bilstol hjelp!! *bakovervedt*

KrokkoMamma

Gift med forumet
Her er velget enkelt, så det er ikke vits i og vise fremovervendt sete..
men synes det er så dårlig utvalg i bakovervendt/begge-veier-sete.. ENDA det er det som blir anbefalt og sies og være 5 ganger mer sikkert..[8|]
Jeg har kunne funnet ett par, men guuud så store, jeg har stor V70, men gudene vet om jeg får plass til det..? (tenker ikke på disse nyfødt stolene, men fra 9-36 kg.... )

så... kan du vise meg ditt bakovervendt sete, eller bilde/link av noen altiernativer på markedet???

takk[;)][;)]

Jenta vår på 3,5 har dette

Besafe Izi Combi x3 Isofix

dette har vi http://www.britax.no/bilseter/multi-tech

Ville valgt et til 25 kilo.SÅ kan du bruke det leeenge....
De jeg kommer på i farta er;

akta graco cosmic comfort S
britax hiway
britax two way elite
brio zento
britax multitech

Dette er ihvertfall alle gode seter.

Vi hadde nett en v70, og vesla hadde et cosmic comfort sete fra akta graco. Monterte setet hennes i midten bak, og da kunne vi stille begge setene fremme helt bak om det var nødvendig.

Følte og vi fikk stor plass på begge sidene av setene bak når vi monterte på den måten [:)]

Har akta graco cosmic comfort S

Står her i Legacy'n min, men passa fint i XC70 til foreldra mine [:)]

tusen takk for svar[;)][;)]
har sett litt på dette besafe sete......

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Labambie

http://www.tryggtrafikk.no/./Bildeserie+-+barn+over+ett+%C3%A5r+bakovervendt.b7C_wJfW2D.ips

[:D][:D][:D]

Bakovervendte bilseter går forresten "bare" til 25 kg, 18 kg med isofix.

Fins noen som går fra 9-36 kg også, men de ville jeg aldri brukt eller anbefalt. [;)]

noen grunn til at 9-36 ikke er og anbefale?
jeg tenker at han burde sitte bakover til han ihvertfall er tre år, men ser det besafe sete er til 18 kg??

vi har besafe setet og er kjempefornøyd
vi har zento i bil nummer to og er fornøyd med det også

jenta mi er 2,5 år og veier 14 kilo og hun er ikke spesielt liten, så jeg regner med at hun kan sitte i det iallefall ett år til

Vi har det besafe x3, og det er stoooort. Det ble trangt i vår peugeot 406 stv i alle fall. 

dette har mini på 1år også
ORIGINAL: *TreSøteSmå*

anbefaler deg et som går til 25 kg.. og PRØV I BILEN før du kjøper...

Tobias sitter i et britax multitech.. Han veier 19 kg, fyller 4 år på tirsdag, og sitter bakovervendt i min bil ennå.. I gubbens har vi snudd han fordi det ble for trangt i selve stolen...

Tok et mobil bilde av vesla, så beklager kvaliteten [8D]

Iallefall, ho er 3 år, og var 97 cm ved sist kontroll.
Ho sitter bakovervendt i et Akta graco cosmic comfort sete, bilen er en Volvo xc90.
Setet står like godt her som det gjorde i v70 vi hadde tidligere.

Vår erfaring er at vesla har bedre plass til beina, og vi fremme kan stille setene våre fritt, når setet hennes står montert i midten [:)]

*fniis* glemte bildet da[8D]

ORIGINAL: *TreSøteSmå*

Jenta vår på 1 år har også dette, sitter som en prinsesse i bilen[;)] Men det er litt stort ja..[:)]

Vi har Britax Multitech
Gutten vår satt bakovervendt i det til han var 4 år, 110 cm lang og 22 kg.

BeSafe-setene går bare til 18 kg, det vokste gutten vår ut av når han var litt over 2 år.

I tillegg tar BeSafe større plass i bilen enn Multitechen (iallefall i de bilene vi har hatt)

Så flott at dere deler meningene deres[;)][;)]

TAKK!!![;)]

ORIGINAL: Puseline

dette har vi http://www.britax.no/bilseter/multi-tech

Vi og. Kjempefornøyd [:D]
Tar stor plass da, men det syns jeg alle de bakovervendte setene gjør. Får leve med det noen år [:)]

Back
Topp