bilstol fra biltema

nei har ikke sett stolene selv.....så di bare på nett...så derfor jeg skrev her om noen hadde prøvd disse.
vet det er biltema der pappa bor,og jeg letet etter stol...men får heller vente og se om d dukker opp noen andre :D er selv skeptisk til å kjøpe bilstol der så derfor jeg spurte :D

mine 2 sommergull skrev:
nei har ikke sett stolene selv.....så di bare på nett...så derfor jeg skrev her om noen hadde prøvd disse.
vet det er biltema der pappa bor,og jeg letet etter stol...men får heller vente og se om d dukker opp noen andre :D er selv skeptisk til å kjøpe bilstol der så derfor jeg spurte :D

Så du linken jeg la ut?

Nullenusken skrev:
Stoler fra Biltema, Obs, osv kommer jeg ALDRI til å kjøpe... Dersom f.eks svigers kjøper noe sånt så får de pent levere det tilbake og kjøpe noe ordentlig!!!

Sign på det sterkeste!!

ja takk...så den...kansje jeg skal bestille en slik...var samme pris som den på biltema...hehe...har ikke tenkt over at jeg kan bestille på nett og sende hjem...takk for tipset :D

jeg ville ikke kjøpt alle typer bilstoler, men når barnet er 4 år sitter det sikret i bilens egne seler og en belstestol har som funksjon å heve barnet høyere og sikre at beltet ligger riktig over hofte og skulder. tenker at det er større forskjell på sikkerhet mellom billige/dyre stoler når det er snakk om bakovervendte stoler med egne seler i. mange billige beltestoler er bra på sikkerhet, mens de dyre er dyrere fordi de kanskje er mykere å sitte i, går ann å lene bakover, lett å ta av og vaske trekket osv. om du sjekker at stolen holder beltet riktig på plass og at det er beskyttelse til hode og overkropp ved sidekollisjon så hadde jeg ikke giddet å kjøpt den dyreste når den skal brukes så lite.

selv har jeg og pappaen spleiset på bilstol - vi hadde hver vår når han var mindre, men beltestolen er veldig lett å ta ut og inn av bilen og vi får sette den igjen i barnehagen ved levering hvis den andre skal hente.

Mrs. Potato Head skrev:
Barnestolene fra biltema er alle testet og godt sikrett. Biltema hadde aldri tørt og lage en ''Jallastol''. Eller selge noe slik som ikke ville blitt godkjent. 

Her er det barnestoler fra Biltema. De er like bra som andre kjempe dyrestoler. Grunnen til at de kan bli solgt så billig er fordi Biltema er kjempe store og kjøper inn enorme store mengder av varer, kontra et mindre kjent merke som handler inn mindre og dermed dyrere. 

Hehe, nei, det stemmer nok ikke altså! Maxi Cosi feks koster såpass fordi det er KVALITETS PRODUKTER:)

MissWixen skrev:
Synes ikke denne ser så ille ut faktisk...

var denne jeg hadde sett meg ut

Mrs. Potato Head skrev:
Barnestolene fra biltema er alle testet og godt sikrett. Biltema hadde aldri tørt og lage en ''Jallastol''. Eller selge noe slik som ikke ville blitt godkjent. 

Her er det barnestoler fra Biltema. De er like bra som andre kjempe dyrestoler. Grunnen til at de kan bli solgt så billig er fordi Biltema er kjempe store og kjøper inn enorme store mengder av varer, kontra et mindre kjent merke som handler inn mindre og dermed dyrere. 

Det nekter jeg å tro faktisk!

Denne stolen

og denne stolen

ser jo også ganske så trygge ut.
Allikevel skiller det 78 poeng mellom de to...

Klarer dere å se hvilken som er best ut fra bildene?

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Egentlig så ser den øverste "best" ut pga polstring går jo helt ned ser bedre ut, men etter en rask søk så vet jeg.

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Regner med den som har best hodestøtte, altså den nederste, scorer høyest.

Mrs Lutz skrev:
jeg ville ikke kjøpt alle typer bilstoler, men når barnet er 4 år sitter det sikret i bilens egne seler og en belstestol har som funksjon å heve barnet høyere og sikre at beltet ligger riktig over hofte og skulder. tenker at det er større forskjell på sikkerhet mellom billige/dyre stoler når det er snakk om bakovervendte stoler med egne seler i. mange billige beltestoler er bra på sikkerhet, mens de dyre er dyrere fordi de kanskje er mykere å sitte i, går ann å lene bakover, lett å ta av og vaske trekket osv. om du sjekker at stolen holder beltet riktig på plass og at det er beskyttelse til hode og overkropp ved sidekollisjon så hadde jeg ikke giddet å kjøpt den dyreste når den skal brukes så lite.

selv har jeg og pappaen spleiset på bilstol - vi hadde hver vår når han var mindre, men beltestolen er veldig lett å ta ut og inn av bilen og vi får sette den igjen i barnehagen ved levering hvis den andre skal hente.

handler vell om sidebeskyttelse også i en beltestol? ikke bare å føre belte riktig....

MissWixen skrev:

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Riktig. Men den øverste er også godkjent og i følge ekspertene i denne tråden - like god som den nederste, som vant testen med 78 poeng. Siden det som nevnt skiller 78 poeng mellom disse stolene, betyr det at den øverste fikk 0 poeng. Allikevel. Godkjent.
Hadde jeg satt barnet mitt i den?
Aldri.

Dollface skrev:

MissWixen skrev:

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Riktig. Men den øverste er også godkjent og i følge ekspertene i denne tråden - like god som den nederste, som vant testen med 78 poeng. Siden det som nevnt skiller 78 poeng mellom disse stolene, betyr det at den øverste fikk 0 poeng. Allikevel. Godkjent.
Aldri.

Det hadde ikke jeg heller, men den stolen fra biltema ser jo ut som at har bra hodestøtte synes jeg :) Finnes det test på den? Vært moro å sett, for jeg har ikke peiling altså hva kriteriene er.  Men jeg mener at den KAN være like bra den.

MissWixen skrev:

Dollface skrev:

MissWixen skrev:

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Aldri.

Det hadde ikke jeg heller, men den stolen fra biltema ser jo ut som at har bra hodestøtte synes jeg :) Finnes det test på den? Vært moro å sett, for jeg har ikke peiling altså hva kriteriene er.  Men jeg mener at den KAN være like bra den.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Europris (og jeg vet andre her inne også har det) og etterlyst tester av den stolen de selger der.
Svaret er alltid at "stolen er testet og godkjent".
Javel. Testet av hvem? Hva slags resultat?
Det fikk man ikke svar på.
Jeg vil tro det samme gjelder stoler kjøpt på obs og biltema også.
Stolen er godkjent, ja. Men en godkjenning er et minimumskrav - og som sammenligningen av de to stolene lenger oppe viser, så skiller det MYE mellom to godkjente stoler..

Ja,jeg hadde brukt den som nr 2 stol!
Helt tydlig at dere her inne er over gjennomsnittet intr i bilstoler, og det erjo vel å bra! Regner med dere som mener en biltema-bilstol er livsfarlig kjører heelt nymoderne biler også?? De dyreste selvfølgelig...

heidu skrev:
Helt tydlig at dere her inne er over gjennomsnittet intr i bilstoler, og det erjo vel å bra! Regner med dere som mener en biltema-bilstol er livsfarlig kjører heelt nymoderne biler også?? De dyreste selvfølgelig...

gjør det noe å være opptatt av å sikre det mest dyrebare vi har, på best mulig måte?

Dollface skrev:

MissWixen skrev:

Dollface skrev:

MissWixen skrev:

Dollface skrev:
Denne stolen

og denne stolen

Aldri.

Jeg har tidligere vært i kontakt med Europris (og jeg vet andre her inne også har det) og etterlyst tester av den stolen de selger der.
Svaret er alltid at "stolen er testet og godkjent".
Javel. Testet av hvem? Hva slags resultat?
Det fikk man ikke svar på.
Jeg vil tro det samme gjelder stoler kjøpt på obs og biltema også.
Stolen er godkjent, ja. Men en godkjenning er et minimumskrav - og som sammenligningen av de to stolene lenger oppe viser, så skiller det MYE mellom to godkjente stoler..

Fant dette på nett: "Vær også obs på at de rimeligste beltestolene, de som selges blant annet på Biltema og Obs, ofte ikke har noen mulighet for høydejustering av ryggen og dermed ikke gir tilstrekkelig god nok belteføring. Mange av de rimeligste stolene er heller ikke godkjent med rygg, men kun som pute, etter 25 kg."

Det er vel minuset med de da. Så da vil jeg si at det ikke går nødvendigvis på sikkerhet, men hva foreldrene ser på og bruken av den. Ikke justerbar og ikke godkjent med rygg må man jo da sjekke ut. Jeg ville ikke kjøpt en som ikke var godkjent for dette, men passer kanskje for de som har barn som ikke vokser og ikke legger på seg:P Sier ikke at biltema-stolen er slik, men teksten prøver jo å si det.

heidu skrev:

Nå er det vel litt forskjell på å betale 1000 kr ekstra for å få en god kvalitetsstol og betale flere hundre tusen ekstra for å få en nymoderne bil?? Eller??? Jeg hadde IKKE brukt den.. Det går sannsynligvis bra, men jeg ville ikke kunne tilgi meg selv om noe hadde skjedd i en ulykke som kunne knyttes til dårlig sikring i bilen - og det bare fordi jeg ville spare penger...

Back
Topp