Bilstol festet med belte

*Lillekorn*

Tillamor
Da vi av og til er ute å kjører med andre, venninner og besteforeldre osv, har jeg lagt merke til at det er vanskelig å feste setet ordentlig ved hjelp av beltet, fordi beltet ofte er for kort! Synes dette virker veldig fremtredende i nye biler. Hvis man skal feste bilstolen med beltet er man jo avhengig av å feste det helt korrekt. Synes det er dumt at de lager beltene så korte nå. Det går liksom akkurat, eller akkurat ikke:(
Flere som har erfart dette?
 
Yes! Den ene bilen til foreldrene mine er sånn. Heldigvis får man festa basen som den skal.

Men dette er i en litt eldre bil.
 
Yup! Spesielt i søstra mi sin bil. Må ofte prøve flere ganger før jeg får det til, og klarer det best om en kan dra ut beltet og holde det der (så det ikke strammes) fram til jeg har fått festet alt sammen. Men, det går så vidt det er!
 
Vi har Recaro privia;)

Jeg har også recaro privia, og har opplevd vanskeligheter med å feste belte på det - synes det er skikkelig knot i enkelte biler! Var akkurat ute reiste med min søster som har en jevngammel sønn, og det var mye enklere å feste han i maxicosi. Recaro er et litt kraftigere sete så det er kanskje derfor det blir litt vanskeligere?
 
Hvilke seter har der forresten?
Vi har et gammelt maxicosy som vi har arva. Men har egentlig ikke bil (har lånt en av pappa frem til april da), så vi trenger ikke noe mer fancy enn som så. Passer til vogna vår med adapter, som er genialt!
 
Jeg har også recaro privia, og har opplevd vanskeligheter med å feste belte på det - synes det er skikkelig knot i enkelte biler! Var akkurat ute reiste med min søster som har en jevngammel sønn, og det var mye enklere å feste han i maxicosi. Recaro er et litt kraftigere sete så det er kanskje derfor det blir litt vanskeligere?

Setet fra maxicosi er vel litt nettere ja, tror jeg muligens hadde valgt det hvis jeg skulle valgt om igjen. Synes også solskjermen på recaro-setet er så knølete, ser med litt misunnelse på alle med maxicosi's mer gjennomførte solskjerming.
 
Setet fra maxicosi er vel litt nettere ja, tror jeg muligens hadde valgt det hvis jeg skulle valgt om igjen. Synes også solskjermen på recaro-setet er så knølete, ser med litt misunnelse på alle med maxicosi's mer gjennomførte solskjerming.
Er så enig med deg! Skjermen på recaro gjør liten nytte for seg! Vet heller ikke om vi hadde valgt recaro om igjen, er en del finesser som virker mer gjennomtenkt på andre seter.
 
Ja! Mamma har en Auris hybrid, sliter så når jeg bruker hennes bil! Jeg har en litt eldre Passat, kunne sikkert festet to barneseter i ett belte :p
 
Back
Topp