Bilstol ettåring

Perle95

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Vi får mest sannsynlig en bilstol av fadderen til A, og hun lurer på hvilke stoler vi kunne tenkt oss, og det er jo en haug av bilstoler ute i butikkene.
Har sett på Forbrukerrådet sin test, og vet litt hva vi kunne tenkt oss der.

Greien er at vi ikke har egen bil, så om noen har tips til en god bilstol (gjerne 0-25kg) som er grei å kunne ta ut og inn av en bil(Skoda Yeti) en sjelden gang hadde vi blitt glad :-D :-)?

Vi har BeSafe iZi Plus (0-25 kg) og syns ikke det er noen problem å ta den inn og ut av bil, så lenge man har dreisen på det:)
Den tar litt plass, men syns absolutt den er verdt plassen den tar:)

Vi å har besafe izi pluss. Det er et supert sete, tar stor plass, men barnet sitter godt i det. Synes det er lett å ta det inn og ut og montere det. Litt knot i begynnelsen, men sånn er det bok ned alle seter.

Eller så er britax max way et bra sete, har det hos besteforeldrene og synes gutten sitter bra i det også, vet ikke hvordan det er å montere da. Det tar litt mindre plass enn besafen, og går til 25kg.

Vi har BeSafe iZi Plus (0-25 kg) og syns ikke det er noen problem å ta den inn og ut av bil, så lenge man har dreisen på det:)
Den tar litt plass, men syns absolutt den er verdt plassen den tar:)
Enig! Den er bra! :)

Vi er veldig godt fornøyd med Concord reverso. I den gamle bilen til gubben hadde vi ikke sjans til å få plass til besafe, men concorden gikk fint. Guttungen sitter kjempegodt i det. Den er i tillegg mye lettere enn de andre stolene (jeg har vært borti i alle fall), noe som er en fordel når man driver og flytter litt på dem. Så om det er isofix i bilen dere bruker, ville jeg absolutt vurdert det setet!!

Vi å har besafe izi pluss. Det er et supert sete, tar stor plass, men barnet sitter godt i det. Synes det er lett å ta det inn og ut og montere det. Litt knot i begynnelsen, men sånn er det bok ned alle seter.

Eller så er britax max way et bra sete, har det hos besteforeldrene og synes gutten sitter bra i det også, vet ikke hvordan det er å montere da. Det tar litt mindre plass enn besafen, og går til 25kg.
Maxway er også greit å montere! Må bare lese bruksanvisningen skikkelig og lære seg det, så går det kjapt! Forankringsselene kan jo kanskje bli stående i bilen, så tar det litt mindre tid å montere. Det går også an å kjøpe et ekstra sett forsnkringsseler.

Hvis du ikke har bil er det gjerne greit med en britax twoway. Den tar lite plass og lett å montere og blant de billigste på markede

Takk for tips, nå er jeg litt klokere! :)Vi tenker ikke så mye på pris, men jeg er veldig opptatt av det skal være trafikksikkert, selvom det mest sannsynlig ikke skjer noe :)

Concord reverso! Best i test, enkel i bruk, og god på pris! :D

Britax maxway. enkelt å feste synes jeg:) og plus-testet

Back
Topp