bilstol- ang baser..

L86

Elsker forumet
Noen som har noe erfaring med beltebaser? Vi har ikke isofix i vår bil, og vurderer et Britax sete, hvor det er mulig å få beltebase til. Finner ikke noe tester på dette..

Vi har bilsete fra emmaljunga og den kan festes med bilens belter og isofix for de som har det.Gamle bilen vår hadde ikke isofix. Basen funker like bra med bilens belter som med isofix festene.

Fant litt resultater her nå.. men ser mange er misfornøyd med Britax contra Maxi Cosi Cabriofix. Er jo en evig jungel det her..

Hadde maxi cosi som babysete, nå har jeg Britax. Greit sete, men kan ikke ta det ut for å sette i annen bil, skjønner pokker ikke åssen jeg setter det opp igjen på riktig måte,drit komplisert :( Misliker det sterkt sånn sett. Hadde utvilsomt valgt maxi cosi,det var jeg veldig fornøyd med! Men nå hadde bilen isofix da....

takk for svar! 
Fant ut at det fins jo beltebaser til cabriofixen også. tror det blir et nytt maxi cosi sete her da altså, vi var så fornøyde sist. 
Vi har Britax Multitech nå til snuppa, og er enig med deg. Det er et styr hvis vi skal byttet over til noen andres bil.. pleier heller å bytte låne bil m/ f.eks besteforeldre vi, dersom hun skal kjøre med de... hehe

har ikke isofix, har ikke det i bilen. Husker ikke hva stolen vi skal bruke nå heter. Men den kan brukes med og uten base.

maxi cosi er et godt sete. vi brukte det til førstemann, og skal bruke det til andremann også. Base er utrolig deilig å ha! Slitsomt å feste setet hver gang. 

maxi cosi er et godt sete. vi brukte det til førstemann, og skal bruke det til andremann også. Base er utrolig deilig å ha! Slitsomt å feste setet hver gang. 

vi har kjøpt maxicosi carbiofix, og den basen ar både belte og isofix kobling.

Fordelen er jo at om du finner ut om noen mnd eks å kjøpe ny bil, så har du muligheten til å feste md isofix om den nye bilen har det.

Best i test flere år på rad, og ett lett sete.

Kan bruke setet uten base også, men ville anbefale base :)

Enkelte merker må du kjøpe enten isofix el beltebase til også... Beltebaser er som regel litt billigere også.

( maxicosi sete m base koster ca 2600-3000, spørs hvor de handler)

Jeg har kjøpt britax ,sitt men ikke den som kan brukes med selebase den er en lavere model. Hadde til de to andre akta graco med selebase og den var  kjempe god. Ryggen på den er ikke så høy som på andre bilstoler. Lånte min vekk til andre som hadde både maxicosi og andre som likte bedre mitt for var bedre i ryggen.

Jeg har kjøpt britax ,sitt men ikke den som kan brukes med selebase den er en lavere model. Hadde til de to andre akta graco med selebase og den var  kjempe god. Ryggen på den er ikke så høy som på andre bilstoler. Lånte min vekk til andre som hadde både maxicosi og andre som likte bedre mitt for var bedre i ryggen.

Vi sto mellom maxi cosi cabriofix og Britax Baby-Safe SHR II med beltebase. Førstnevnte kunne brukes til både belte og isofix, og sistnevnte må man kjøpe enten beltebase eller isofix. 
På Britax sitt var det fempunkts sele og på maxi cosi sitt var det tre punkts sele. Fem punkt fordeler støtet ved en kollisjon mye bedre enn tre punkt, så det var hovedgrunnen til at vi valgte Britax sitt. Det var også større muligheter for å regulerere setebeltet i stolen når babyen begynner bli større enn i maxi cosi sitt, så maxi cosi sitt blir fortere for trangt. 
Monteringen av beltebasen i bil var mye enklere enn vi hadde trodd, så det kommer ikke til å bli noe problem. Det er sjelden man trenger å ta ut basen. 

Men når det er sagt så kjenner jeg mange som er veldig fornøyde med Maxi cosi cabriofix!

Det er et hav av barneutstyr der ute!

Vi hadde cabriofix til jenta vår, og det var vi superfornøyd med! Så enkelt! Kommer til å bruke samme sete igjen, og vil virkelig anbefale det! :)
Vi har heller ikke isofix :)

Back
Topp