Bilstol 9-18 kg

Mammacile

Mammacile
Vi ønsket oss penger til Lille til jul, ettersom vi trenger ny bilstol om ikke så altfor lenge. Så nå har mamma'en lest seg opp på tester, og synes Maxi-cosi 2wayPearl, Cybex Sirona og Britax Max-Fix II ser bra ut . De to første kan monteres begge veier, alle får god "score" og ser ok ut. Noen som har erfaringer med disse setene? Hvilket sete har dere valgt/skal dere velge, og hvorfor?:p

Forburkerrådets test av barnestoler 2015 http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2015/12/10_Barneseter_De-beste2_Småbarn_Des-2015_141215.pdf
 
Vi har kjøpt BeSafe iZi kid i-Size X1, har likt det jeg har lest om den på nett og har mange venner som har vært fornøyd med besafe til sine barn. Den får også god score på forbrukerrådets test.

Om vi blir fornøyd eller ikke vil tiden vise, har ikke byttet enda. Det blir nok ikke lenge til, han er 6,5 mnd og hodet er snart på høyde med ryggen på maxi cosien.
 
Cybex sirona er et lite sete.. Blir for kort i ryggen tidlig hos mange barn ;)

Har hatt besafe izi combi (skrotet) og britax maxway. Har maxway enda men må ha et nytt til. Tenker det blir en besafe. Lurer litt på å kjøpe til 25 kg. Så ungen kan sitte bakover lenge.. De andre ble snudd tidligere pga plass til babyen..
 
Vi så på de samme stolene du ramset opp i utgangspunktet, men endte opp med å gå rett på 9-25 kg, ettersom at han snart er 10 kg allerede og stor for alderen. Vi kjøpte BeSafe Izi Plus. Har ikke brukt det så lenge, men er fornøyd så langt:) Uvant å ikke kunne slenge med seg bilstolen på vognadapteren lenger, men man blir vel vant til dette også;)
 
Vi så på de samme stolene du ramset opp i utgangspunktet, men endte opp med å gå rett på 9-25 kg, ettersom at han snart er 10 kg allerede og stor for alderen. Vi kjøpte BeSafe Izi Plus. Har ikke brukt det så lenge, men er fornøyd så langt:) Uvant å ikke kunne slenge med seg bilstolen på vognadapteren lenger, men man blir vel vant til dette også;)

Det gruer jeg meg til! Godt hun enda har både god plass og mye kg til gode..
 
Vi har britax maxway og britax maxfix, veldig fornøyd! Storesøster som bruker de enda da. Ville absolutt gått for maxfix, alltid tryggest med rent bakovervendt sete. ( da blir også terskelen for å snu barnet høyere.)
 
Vi har britax maxway og britax maxfix, veldig fornøyd! Storesøster som bruker de enda da. Ville absolutt gått for maxfix, alltid tryggest med rent bakovervendt sete. ( da blir også terskelen for å snu barnet høyere.)
Om barnet er stort, ville jeg kanskje vurdert maxway istedenfor for å sitte bakover lengst mulig. Eldste her satt bakover til hun var 4,5år og var vel da rundt 20kg. Mellomste er nå 3,5 år og veier bare 14.
 
Om barnet er stort, ville jeg kanskje vurdert maxway istedenfor for å sitte bakover lengst mulig. Eldste her satt bakover til hun var 4,5år og var vel da rundt 20kg. Mellomste er nå 3,5 år og veier bare 14.

Min straks 7 åring satt i maxway i år.. Trangt men det varer lenge det setet!
 
Ja... Begynner bebisene deres å vokse ut av babysetene nå eller? Syns maxi cosi cabriofix har vært trang veldig lenge, og jeg har en liten baby... Fins det noen justeringsmuligheter jeg ikke har fått med meg?

Veldig usikker på hva som skal være neste sete!
 
Ja... Begynner bebisene deres å vokse ut av babysetene nå eller? Syns maxi cosi cabriofix har vært trang veldig lenge, og jeg har en liten baby... Fins det noen justeringsmuligheter jeg ikke har fått med meg?

Veldig usikker på hva som skal være neste sete!

Vi har god plass enda. Jenta er nærmere 74 cm vil jeg tro og 8-8,5 kg. Selene er justert til øverste hakket og synes egentlig det er litt for høyt enda, men nederste blir for lavt igjen. God plass i bredden.

Skal nyte å ha babysetet så lenge som mulig! Iallefall siden vi vurderer ny bil..
 
Vi har god plass enda. Jenta er nærmere 74 cm vil jeg tro og 8-8,5 kg. Selene er justert til øverste hakket og synes egentlig det er litt for høyt enda, men nederste blir for lavt igjen. God plass i bredden.

Skal nyte å ha babysetet så lenge som mulig! Iallefall siden vi vurderer ny bil..

Prøvde å ta selene opp til øverste hakket, men da ble det så trangt over bleia... Så ble enda dårligere plass. Kan man gjøre reimene lenger? Vil heller ikke bytte, sykt praktisk å bruke den med adapter på vognunderstell...
 
Prøvde å ta selene opp til øverste hakket, men da ble det så trangt over bleia... Så ble enda dårligere plass. Kan man gjøre reimene lenger? Vil heller ikke bytte, sykt praktisk å bruke den med adapter på vognunderstell...

Har du dratt den helt ut og likevel er trangt? Vi har enda endel sele å gå på. Regner med hun kan sitte i stolen til hun fyller året
 
Ja... Begynner bebisene deres å vokse ut av babysetene nå eller? Syns maxi cosi cabriofix har vært trang veldig lenge, og jeg har en liten baby... Fins det noen justeringsmuligheter jeg ikke har fått med meg?

Veldig usikker på hva som skal være neste sete!

Vi har cabriofix og justert selene så mye det går. Gutten min er ca. 8 kg og 72cm nå, føttene hans er helt inntil seteryggen og fra toppen av hodet til toppen av setet er det max. 2,5 cm igjen å gå på. Så vi kommer til å bytte nå når han blir 7 - 7,5 mnd.

Han er slank og setet kan brukes opp til 13 kg, men siden han snart råker toppen og det begynner å bli trangt til bena så bytter vi.
 
Vi har cabriofix og justert selene så mye det går. Gutten min er ca. 8 kg og 72cm nå, føttene hans er helt inntil seteryggen og fra toppen av hodet til toppen av setet er det max. 2,5 cm igjen å gå på. Så vi kommer til å bytte nå når han blir 7 - 7,5 mnd.

Han er slank og setet kan brukes opp til 13 kg, men siden han snart råker toppen og det begynner å bli trangt til bena så bytter vi.

Hodet kan stikke ut over kanten har jeg lest et sted, ørene som gjelder. Men igjen, så lenge selene ligger nedom/bak skuldrene så skal man og bytte. Og regner med de aller fleste må bytte pga selene og ikke hodet. Bøyde bein er jo heller ikke farlig ;) det blir det uansett når de blir større og sitter bakovervent ;) største min satt bakover her en tur i høst og han måtte krysse beina for å få plass :p
 
Vi har cabriofix og justert selene så mye det går. Gutten min er ca. 8 kg og 72cm nå, føttene hans er helt inntil seteryggen og fra toppen av hodet til toppen av setet er det max. 2,5 cm igjen å gå på. Så vi kommer til å bytte nå når han blir 7 - 7,5 mnd.

Han er slank og setet kan brukes opp til 13 kg, men siden han snart råker toppen og det begynner å bli trangt til bena så bytter vi.

haha. Hadde tydeligvis ikke helt fattet dette justeringssystemet.. Tok inn setet nå og så p det ordentlig, og fikk dratt ut selene masse. Så nå ser det ut som det kan funke en god stund til. Heldigvis!!!
 
Synes ofte de er litt vanskelig å dra ut da, men stolen er "gammel" og. Kjøpt i 2011 så den lever på siste verset..

Der satte du meg på sporet, gitt. Er visst ikke helt venn med dette setet jeg. Fattet ikke helt selejusteringssystemet før nå... :rolleyes:
 
Back
Topp