Bilsikringsdilemma

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har trøbbel med hovedbilen vår, så står uten romslig familiebil i minst tre uker. Så nå funderer jeg litt da, på hva som er best/minst verst :l av disse:
( snakk om et barn på 122cm og 24kg)
1.Beltestol ( som på grunn av nakkestøtten ikke går inntil seteryggen, så blir stor glippe mellom setet og bilseteryggen) foran, eller på pute foran.

2. I beltestol foran, eller på pute bak.

Får helt hetta av å tenke på dette, vil gjerne sikre barna så godt som overhodet mulig. Men vi har ikke økonomi til å leie to store biler i tre uker heller :(

Kan du ikke ta av nakkeputa? Det gjorde vi npr vi gikk over til beltestol ;)

Hvor gammel er barnet?

Har trøbbel med hovedbilen vår, så står uten romslig familiebil i minst tre uker. Så nå funderer jeg litt da, på hva som er best/minst verst :l av disse:
( snakk om et barn på 122cm og 24kg)
1.Beltestol ( som på grunn av nakkestøtten ikke går inntil seteryggen, så blir stor glippe mellom setet og bilseteryggen) foran, eller på pute foran.

2. I beltestol foran, eller på pute bak.

Får helt hetta av å tenke på dette, vil gjerne sikre barna så godt som overhodet mulig. Men vi har ikke økonomi til å leie to store biler i tre uker heller :(
Mange beltestoler skal ikke anvendes om man ikke får dem til å stå helt inntil sete ryggen

Trygg trafikk har vel oversikt over hva som er sikkert av sikring av barn i bil.
Jeg sjekket der da 7 åringen sa han ville sitte fram i bilen.
Han sitter fortsatt bak.

Beltestol foran uten airbag

Ville også valgt beltestol foran. Forsetet er regnet som like sikkert som høyrebak, så lenge airbag er koblet ut.

Mange beltestoler skal ikke anvendes om man ikke får dem til å stå helt inntil sete ryggen
Hun har kunnet bruke det frem til nå, men nå må ryggen helt opp, så da er alternativet å sitte på pute foran, eller la fireåringen sitte i forsetet i beltestol og eldste i beltestol bak.

Jeg hadde plasset fire åringen i bakovervendt bilstol bak , og eldste i beltestol også bak(ta.av nakkestøtta på bilens sete så bør problemet være løst)

På Skoda går det ikke an å ta av nakkestøtten (helt ny superb) så her har vi samme problem. Her er mellomste 8 da så hun har fått sitte på pute. 4 åringen sitter selvfølgelig i beltestol og der går det fint med nakkestøtten enn så lenge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp