Bilsikringsdamer

Er vel strengt tatt ikke av de om har mest peiling inne her på det området, men svarer likevel jeg[8D]

Når vi var på bilsetejakt nå anbefalte de på alle tre stedene vi var besafe - hadde visst kommet best ut i test, så vi endte opp med besafe izi sleep til junior her!

(Kan legge til at to av de forhandlet recaro og maxicosi i tillegg til besafe).

maxi cosi
besafe
akta graco
rømer

kjøper du en av disse så skal du være trygg.Gode seter alle sammen,så nesten bare velge det som passer bilen best[;)]

Vi har maxi cosi nå og er kjempefornøyd. Snuppa vår på 15 mnd bruker dette enda, og har god plass.
Tantebarnet mitt er 8 mnd og har vokst ut av sitt akta graco bilsete.

Setene som har gjort det best sikkerhetsmessigs er:

Maxi Cosi Cabriofix med easyfix base, Brio Primo med isofix base og Recaro Young Profi Plus har gjort det like veldig godt i kollisjonstest. På "andreplass" kommer Kiddy Maxifix Pro med Kiddyfix base, men Kiddy setet mangler et halvt poeng på full pott i frontkollisjon(de andre har det).

Det lønner seg forresten å prøve i bilen før man handler blant annet pga. plass og hvor mye belte setet krever for å festes.

brukermessig ville jeg styrt unna brio sitt, det er laget av mye plast er hardt og babyen sin plass er så liten så faren er stor for at barnet vokser ut av sete før 6 mnd. da har maxi cosi et sete av mye bedre plass[:)]

Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base eller Maxi Cosi Pebble med Familyfixbase er de sikreste babysetene.

Britax/Volvo/Römer babysafe plus var testvinner i 2009

Acta Graco Logico S Testvinner i Sverige

Brio Primo

Hadde ikke sniffa på BeSafe engang. Det veier dobbelt så mye som Maxi Cosi, det er stort og plasskrevende, og selv om det har vært testvinner en gang, har det fortsatt lavere poengsum enn de andre jeg har nevnt.

Back
Topp